Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: allt-om-lågkolhydratkost
Läst 1663 ggr
Zepp
5

Have We Been Giving the Wrong Dietary Advice?

"Findings: The Seven Countries study classified processed foods, primarily carbohydrates, as saturated fats. The UK government and NICE do the same, listing biscuits, cakes, pastries and savoury snacks as saturated fats."

http://scirp.org/journal/fns/

Tja.. vad säger man?

Nu börjar jag begripa varför dietister är så förvirrade när man pratar med dem!

Själva grunden för deras kostvetenskap är förvirrad och blandar ihop olika macronutrienter!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

[ZIZZIAS]
0

Uppskattar - Översatt, lite kortfattat!

Lurtz
3

Att man när man gett råd om att undvika mättat fett stödjer sig på studier som har inkluderat bakverk, kakor och snacks som mättat fett, och inte tagit hänsyn till att det kanske är sockret och mjölet i dessa produkter som är hälsovådliga, och inte fettet.

Seglarina
0

Herredjävlar vad korkade människor det finns. Förlåt, men det är så skönt att vara på detta forum med så mycket intelligenta människor. Att tro att bara för att kakan är bakad på smör så kan man tänka bort det den också innehåller!!! Finns det verkligern forskare som på allvar tänker att det seriös forskning. Man häpnar.

yvonnel
0

Ännu värre, knappt troligt att det ens är smör i dessa kakor. Margarin eller någon annan konstig olja gissar jag.

Internettan
0

Alla som försvarar vetenskapen säger att den är så säker eftersom den t ex är öppen för granskning av andra, och typ sanerar sig själv. Nåt sånt menar de. Men det är så tydligt att det inte fungerar så. Det är som om forskare och de runt omkring är blinda. Ren idioti kan framställas som sanningar av många under långa tider. Hur kommer det sig? Som kejsarens nya kläder.

"Every point of view is a view from a point."

Seglarina
0

#4 skrivet av yvonnel 

Ja så är det säkert.

Parallell, som den där imbesilla dietisten in inslaget kostdoktorn har lagt upp på Facebook i dag som tycker att man ska äta godis och inte nötter för vikten. Suck säger jag bara.

http://www.kostdoktorn.se/dietist-godis-ar-battre-an-notter/