Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: hälsa
Läst 3714 ggr
linneadrotz
0

Anmäl er till hälsoresa

Hej alla,

jag har anmält mig till resan Ät dig frisk med Birgitta Höglund 11-18 maj på Gran Canaria.

Nu är det risk att resan inte blir av pga för få anmälda.

Om du ändå har tänkt att åka på resa med LCHF-tema så slå till nu så att jag får trevligt sällskap och att resan blir av.

Jag har inga som helst ekonomiska intressen i detta utan vill helt enkelt komma iväg på denna resa. Har tjatat mig till semester och fixa med finansieringen.

yvonnel
0

Skulle så himla gärna åka med på den resan men jag har inte råd efter att jag fick stå för tandkostnaderna på ca 50.000 själv för att det f-bolag som motparten har, valde att inte betala.

kickili
0

>Hade ju varit härligt, men hoppas det blir fler tillfällen. Ligger också lite efter ekonomiskt. vad kostar den? har du nån länk att lägga in?

yvonnel, gud så trist. Hoppas att du är nöjd med tänderna åtminstone. Skall du inte gå vidare med detta?

konichiwa
1

#yvonnel

Du blev tvungen att betala själv!!? Fy F-n.

linneadrotz
1

http://www.grancanariaexperten.se/resor/halsoresor/at-dig-frisk-med-birgitta-11-18-maj/

Jag lånar pengar till resan för jag behöver verkligen komma iväg. Det har varit en tung vinter.

yvonnel
0

Jag har överklagat med hänvisning till den tandstatus jag hade innan fallet men inte fått svar ännu. Kommer inte riktigt på rak arm ihåg vad jag berättat förut, men avslaget var slarvigt och nedlåtande skrivet av en anlitad professor emeritus från Umeå med bl.a. hänvisning till min ålder.

#2 Kickli

Det gäller en enda framtand - ganska precis 1 år innan jag ramlade på en kant (som inte skulle vara där) fick jag gjort nya rotfyllningar och nya snygga kronor, det är nu 2,5 år sedan händelsen och bara för att jag inte haft att betala allt på en gång så har det gått hyfsat bra ändå men det har ju hela tiden handlat om inskränkning av andra utgifter.

TerraNova
0

Om man ska åka på en träning och kostresa ska man nog välja att åka med dessa: http://www.westcoast4.se/träningsresor-15261605

MimLan
3

#6 Du har skapat ett konto på iFokus för att skriva ett enda reklaminlägg?

TerraNova
0

#7 absolut inte. Jag tror på den resan och deras kunskap helt enkelt. Jag är inte sådan att jag kommenterar på ALLT även om jag läser ALLT.

MimLan
0

#8 Klart du får tro på resan och deras kunskap.

Men, det blir ju bara ett reklaminlägg utan nyans när du inte berättar varför. Eller jämför dem i relevanta avseenden.

Eller för den delen, inte vet om Högunds resa är just vad som efterfrågas av TS, då blir ditt inlägg inte ett bra tips.

Så skriv gärna, men hellre lite mer än så.

Seglarina
0

#6 skrivet av TerraNova 

Oavsett vilken anledning du har att rekommendera den resan så stjäl du tråden från TS. TS vill ju åka på den resan som hon föreslagit och vill berätta om den så att andra också kan åka.

Om du vill skriva om den resebyrån du talat om så tycker jag att du ska göra en egen tråd, förutsatt att du inte har ekonomiska intressen i den förstås.

yvonnel
0

En sak kom inte med från trådkaparen - det är faktiskt vinter i Zadar nu och en bit framigenom.

I den länkade annonsen fanns inget om avgångar eller priser heller.

Jag har varit där.

Seglarina
0

#11 skrivet av yvonnel 

Hur menar duYvonnel? Det är säkert underbart på Gran Canaria i maj.

TerraNova
0

Det var inte meningen att "stjäla" något men jag hade precis läst om den resan dagen innan och tyckte det verkade så intressant att jag väl var lite väl ivrig att få fram det och istället gjorde det lite plumt vilket inte var min mening. Själv har jag kontaktat dem för att få mer information om den resan och den kommer tydligen gå av stapeln i höst så den är inte aktuell i dagens läge. Jag utgick från vilken kompetens man fick för pengarna. Men att hitta på namn åt mig? Jag har ett smeknamn här och det är inte trådkaparen. Trodde inte vuxna människor betedde sig så! Mitt mål i livet är att må så bra som möjligt och era kommentarer motarbetar det så jag tackar för mig.

Seglarina
0

#13 av TerraNova

Det kan ju vara lätt att fara iväg om man har hittat något man tycker verkar spännande, det är jag den första att skriva under på. Förlåt mig om jag verkade lite brysk det var inte så illa ment. Jag hoppas att du kommer tillbaka hit och upptäcker att vi är trevliga TerraNova.

yvonnel
0

Det var den senare bifogade tråden om annat resmål/arrangör i inlägg #6 vilket visade sig vara i Zadar som ligger i Kroatien. Det är en väldigt vacker plats, precis som hela den fina kuststräckan på många mil, men jag reagerade faktiskt på det inlägget, kändes inte OK att någon de facto kapar ett inlägg på det viset även om det inte var illa menat.

#13 TerraNova

Jag tycker visst att du ska vara kvar här, vi är i allmänhet både väldigt trevliga och omtänksamma men blir det fnurr på linjen så får man ju försöka att klara upp det.

kickili
0

Hej igen. var inne och kollade nu. Såg inget om Birgitta Höglund, däremot Anna Hallén..? Inget fel i det, hon är ju fantastiskt duktig. Men sedan stod det så konstigt med priset. Först stod det 10.000 c.a och längre ner där man bokade stod det 12.900 c:a. är det samma resa eller….? Klickade på länken från dig linneádrotz.

[Petronella Pip]
0

Kan inte  vara samma för det är inte samma datum, kanske blivit inställd?

jako
0

Jag är intresserad av hälsoresan, ja har fattat att resan med Birgitta Höglung är inställd pga för få deltagare,  så de blir Anna Hallén istället. Vet du nått mer om resan har den varit förrut? m.m.

linneadrotz
0

Ja, resan med Birgitta Höglund ställdes tyvärr in.

Jag åker med på den med Hallén istället. Tror att den har anordnats några gånger. Verkar bra och hotellet ser jättefint ut.

Men dyrare än den med Höglund.