Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-livsmedel
Läst 1923 ggr
Pussgurkan
2013-03-24 19:15
0

Mejerier ??

Jag tycker att jag ofta läser att det är många vars viktnergång hämmas om de äter mejerier men inte grädde. Är inte grädde mejeri? Eller varför funkar grädde? Sedan undrar jag Philadelphiaost - räknas det som mejeri eller ost? De som hämmas i sin viktnergång påverkas de även av ost också? Hoppas ni förstår min fråga …

Mooniq
2013-03-24 19:36
0

jag hämmas av alla mejerier förutom smör. jag går upp i vikt av allt -fil,mjölk, cf, grädde - tja alltsammans..😭 surt för jag är värsta kalven, men nu  när det har gått några veckor så är i alla fall suget borta , tack o  lov.

jag använder lite hårdost när jag gör sesambröd men jag använder inte ost som pålägg längre. jag använder ibland lite philadelphiaost o reder grytor med men 1-3 msk. och endast nångång per vecka.

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Zepp
2013-03-24 19:36
0

Eh, det handlar mer om andel fett av energin.. dvs du blir mättare på en liten slatt grädde.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Pussgurkan
2013-03-24 19:40
0

#2 jaha, då kan man inte sitta och bara äta ost för att det är gott. Typ som godis …

Mooniq
2013-03-24 19:44
0

vi är alla olika -jag kan inte det men du får ju försöka o se hur du reagerar. kör lite anteckningar med mejeri o kolla med måttbandet hur det verkar .

Kajak11
2013-03-24 19:45
0

det är så vidt jag har förstått mjölksocker som är boven. Fett ost har inte så mycket kasein och det går bättre att äta lite av detta som tillbehör. Men det är också olikt för vissa. Lite grädde i maten kanske funkar men man får prova sig fram.

[Petronella Pip]
2013-03-24 19:50
0

Kasein är inte mjölksocker, det är mjölkprotein. Det kan också ställa till det.

Mooniq
2013-03-24 20:34
0

däremot har jag inget problem att äta får/getost . jag har fetaost i sallader, köttfärslimpa och pannbiffar. Äter kanske 1 pkt fetaost i veckan. jag har testat att utesluta alla mejerier men att äta feta och då går jag inte upp i vikt.

LaRose
2013-03-24 21:39
0

Har ni provat den grekiska osten SAGANAKI (får/get), som man steker i torr panna? Rena godiset… Jag kan alltså också äta får- och getost utan att jag märker av det på något sätt. Som tur är!

Kajak11
2013-03-24 21:56
0

ja det gick lite snabbt mjölksocker är inte kasein. jag har inte provat att uteslute alla mejerior men har skurit yogurt bort och äter lite fett ost på helgen. För mycket salt funkar inte för mig heller. Saltet oste och nötter går inte. Äter lite nötter naturell ibland.