Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: mat-recept-på-efterrätter-och-sötsaker
Läst 1754 ggr
EvaC
0

Kakaogelatin med kokos/riven mandel

Ett godisrecept.

Eftersom jag inte har några mängder i skallen just nu så blir det lite "löst och ledigt " detta.

Blanda gelatin med kakao (efter smak jag tar ganska mycket)i proportioner enligt paketet .Sötas inte !

Tänk på att det ska gå att skära rektanglar ur gelatinet ! Ganska hårt alltså.

När gelatinet stelnat skär den i lämpliga bitar rulla de i kokos eller riven mandel. Om man vill kan man blanda i kokos/mandel i gelatinet.Man får då något som påminner om en turkisk konfekt som heter Locum.

BigBr
0

Gelatin? Ark-pulver? Vatten värme?

Airam1
0

Vispar man dessutom äggvita hårt och blandar till, får man skumbollar som "kan" rullas i kakao/kokosblandning. Men det var kanske precis det du menade ?

magma
0

Skulle man inte kunna göra någon blandning med gelatin+äggvita och få fasta bollar att rulla i cocos??? Inte vet jag hur men kanske någon mer kunnig skulle kunna skapa ett recept:)

Airam1
0

Jag kan skriva ut recept på skumbollar, men vill inte trampa nån på tårna. Fattar inte riktigt om trådens recept redan handlar om det eller om det är nåt annat. För mig verkar det konstigt att "bara" blanda gelatin med kakao och kokos. Vad är basen - ägg eller vatten?

magma
0

Gör en ny tråd vettja, så får man båda recepten men var för sig..!

EvaC
0

Godiset är byggt på ett mycket sött recept på Locum klassisk turkisk konfekt, Inga ägg !

Anterrabae
0

spännande! Måste jag testa =)

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade