Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettövrigt
Läst 3897 ggr
Ida78
7

Tandkrämsreklam

Hej.

Zendiums reklam där dom säger att du behöver deras tandkräm om du äter frukt mm är ju ganska skrattretande. Varför ska vi äta saker som förstör innan vi ens hunnit svälja ner det????

Den här äckliga beläggningen man får på tänderna när man äter kolhydrater existerar inte längre på LCHF kost, inte på mig iaf.

Ha en bra dag alla 😃

Internettan
3

Nej, det är verkligen jättetydligt hur kolhydrater skapar denna beläggning. Med LCHF är tänderna lika blanka hela dagen, precis som när de är nyborstade.

"Every point of view is a view from a point."

[Petronella Pip]
1

Fast nu äter ju nog 99%  av alla människor  frukt så de vore väl korkade om de försökte sälja tandkrämen med argument som endast tilltalar 1 % (om det ens är så många).

Ida78
0

Jo absolut men det e bara hela grejen att vi stoppar i oss grejor som kräver super duper dunder tändkräm för att rädda tänderna.

goliath
2

Vilken beläggning?

Zepp
0

Snus?

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

goliath
0

Vet inte?

evion
0

beläggning= plack

Aniara4
0

#7 Ja, beläggningen blir till plack till slut om man inte borstar bort den.

goliath
2

Det verkar inte bara vara kolisarna som orsakar beläggningar…

http://kolhydrater.ifokus.se/discussions/4d89aa00c5c6a762f7000355-svartbruna-tander

[Petronella Pip]
1

# 8 Det är väl just beläggningen som ÄR placket, placket i sin tur kan ombildas till tandsten.

Record
0

Även Hexident dental gör tänderna bruna om man sköljer för ofta.
Och då räcker det inte med tandkräm för att återställa dem.

Ida78
1

Jag har vita fina tänder men äter jag kolhydratrik kost så känner man att dom inte håller sig blanka o fina hela dagen. På LCHF så känns dom blanka hela tiden. Det e bara det jag menar. Har inte med snus o annat att göra

[WickedAlly]
1

#12 Samma här, märks väldigt tydligt på tänderna att jag inte äter kolhydrater nu. Är mycket fräschare i munnen :)

evion
0

plack är en bakteriebeläggning på tänderna som byggs på efterhand om man inte borstar. Den kan så småningom bli till tandsten., karies eller gingvit.