Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettoff-topic-ot
Läst 2394 ggr
TAFSAiNTEPOMiNASTRUMPOR
0

jag är bäst ;o

VARNING: jag kan använda konstiga ord som typ sucker eller något, använder konstiga förkortningar och smileys ;o. men sorry im född råwsa strumpa sån XD. och jag är beerta och titanic. någon som vill ha en av dom kontona? skriv till mgi då :)

Margareta
0

Hallå Berta… Du kan inte ha hur många konton som helst… det blir väldigt förvirrande för dem som inte känner dig… Du hra fyra redan tror jag…

Numer pensionär i Nynäshamn

marimu
0

Med risk för att verka surkäring. Vad har Bertas konstiga diskussionsämnen med Kolhydrater i Fokus att göra? Tolereras de bara för att hon är dotter till DaMum och för att Margareta känner dem? Det måste väl finnas andra fora där sådana trådar passar bättre?

Margareta
0

Berta är lika mycket LCHF:are som vi, fast 9 år. Även vi vuxna skriver lektrådar och annat OT ibland, men har kanske bättre koll på hur många som passar sig än vad Berta har.

Berta måste också följa reglerna på iFokus, men det är inte så säkert att hon känner till dem alla. En är att man bara får ha ett Nickname, den regeln håller jag på att lära henne just nu.

ulf-52
0

Kalla mig gärna surgubbe men jag tycker inte att marimu ska behöva be om ursäkt för att hon reagerar mot fjantiga inlägg som inte har någon som helst anknytning till kolhydrater.Jag har blivit medlem på detta forum för att förhoppningvis få tips på förbättrad livkvalitet och jag uppskattar inte heller en uppsjö av barnsliga OT.Någongång är okey,men så mycket!Är det alltid så?

Om Bertas obetänksamhet ska skyllas på hennes ålder kanske hennes mor,DaMum?,kan hjälpa henne med hennes inlägg.Jag skulle aldrig tillåta mina barn att gå in här och hålla lekstuga.

Sara40
0

Ulf-52

Jag tror du är ganska ny här på siten och om jag har rätt i det så vill jag gärna berätta att Berta har sedan jag blev medlem (hon har varit med längre än jag) lagt in flera mycket intressanta inlägg trots att hon bara är 9 år! Jag tror inte heller att hon ens tagnerar OT ligan på något sätt… Visst just nu kanske det kommit några stycken på raken, men jag tror hon haft lite abstinens från datorn under senester kanske, är det så Berta?

NancyAlke
0

Dom som inte klarar att läsa sånt här kan väl bara hoppa över dom tåtarna, man ser ju vem det är på "Nicket"… Men då får du allt hålla dig till ett nick Berta, annars blir det ju svårt.

Så länge det inte är troll som går in och förstör andras tåtar, då förstår jag inte vad det bråkas om faktiskt… för lite smör kanske? Räcka ut tungan

Gojkan
0

Kanske en särskild tråd för ungdomar? Du har så rätt så NancyAlke, man kan själv välja. Å andra sidan har här ju börjat bli lite mycket påhopp. Då såg hur det var med rökning.

NancyAlke
0

Så blir det överallt, ju fler man blir Gojkan, bara att ta det tror jag.

I det här fallet fattar jag bara inte vad som skiljer Bertas inlägg från t ex Ameikans fyrkanter och min väderleksrapport för att inte tala om alla lekar, det är ju i off topictråden, där SKA det ju vara andra saker än kolhydrater.

Gojkan
0

Men Beerta har en poäng i att hon tycker hon är bäst. Vi är tillräckligt många härinne som har dåligt självförtroende

zeretki
0

Tråden är lagd i OFF_TOPC avdelningen så man kan bara låta bli att läsa, om man bara har intresse av kolhydrater. :)

FInns många inlägg i Off Topic avdelningen som är rätt roliga, men man får själv välja vad man ska läsa. :)

ulf-52
0

Jag ser väl inte att inlägget ligger i OT-avdelningen.När jag loggar in ligger ju alla inlägg i tur och ordning,och det är ju så jag läser dem också.När då det ena efter det andra inlägget bara är trams blir jag,ni får förlåta mig,rätt så irriterad.Jag tycker om att kunna läsa lite blandat i stället för att bara vara hänvisad till "barnfria" topics.

zeretki
0

#11 Ja, men frågan är om det är någon annans ansvar att se till att du bara får läsa trådar du vill läsa? :)

Det står längst uppe i vänstra hörnet att tråden ligger i Off Topic avdelningen. :)

Sen är det ju så att ett forum har många sorters folk och därför finns det många avdelningar, så att man ska kunna läsa det man vill läsa. :) Jag läser inte alls alla trådar själv, är inte så intresserad av det vetenskapliga/medicinska. ;)

NancyAlke
0

Jag skulle också vilja se avdelningen när man går på olästa inlägg… går inte det att fixa Margareta?

Du får gå på "nicket" Ulf, eller bara acceptera tramset… Barnfria "topics" hjälper nog inte, vi är många som är vuxna här.. som tramsar…

Du måste väl ändå hålla med om att tramset är "en pink i havet" mot hur det är på AnnikaD:s blogg t ex, där är det flera troll än "normala" i bland… Lite som inte "passar perfekt" får man faktiskt acceptera annars får vi nog alla starta egna siter…

DaMum
0

Oj, oj, oj! Jag är så himla ledsen, hade faktiskt ingen aning om att Beerta hade så många olika nick här! Ska absolut säga till henne.

Det är alltid trist att behöva läsa saker och ting "i onödan". Det händer mig rätt ofta också, även här, på detta eminenta forum. Man lockas av en trådrubrik, men efter att ha läst några ord så ser man att det är "gammal skåpmat" t ex.

Så det där med att gardera sig mot onödig läsning tror jag blir svårt. Men det är jättetrist om någon tagit illa vid sig av vad Beerta skrivit.

Att Beerta (och/eller jag) skulle ha någon särstiällning här, bara för att vi känner Margareta, håller jag inte med om. Men det är väl ett bra grepp inför framtiden, att låta yngre personer vara med också? Man måste ju säkra tillväxten lite.

Kram till ALLA!

navarro
0

Kram tillbaka DaMum och ge en till Beerta ocksa harifran Granada!

DaMum
0

Tack Navarro! Nu har BEERTA bytt tillbaka till sitt första nick, Titanic.

Nu ska det bli ordning i leden!

Kram!

kitabu
0

Om fler 9-åringar var så förståndiga som Beerta så kanske inte regeringen skulle behöva göra extrasatsningar på att få till stånd bättre mat i skolan.

NU såg jag att Titanic var tillbaks. Ok--lätttare då att veta när man ska läsa det du skriver---med en signatur.

Fortsätt att skriva det är bra övning inför att bli författare eller journalist eller o ve och fasa riksdagman. Bra gjort tjejen.

Gojkan
0

Tycker också det är bra att Du "bara" heter Titanic. Då vet man ju med en gång vem som skrivit.

Rita-S
0

man kanske skulle forsöka gjöra en vana av att skriva "O.T" i rubriken när man postar nåt som är mycket off topic? :) Det vet jag många andra sajter har som överenskomst, och där kan man då strunta i alla trådar som inte har nåt med sajtens tema om man enbart är intresserat av sajt-tema-trådar?

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Margareta
0

Det blev en lång tråd av detta och många är åsikterna.

Man ser som sagt överst i tråden vilken grupp den tillhör och vill man inte läsa allt kan man öppna forumrubrikerna istället för "Senaste inläggen".

Jag tycker helt klart att OT-trådar hör hemma i forumet, de behöver vi som är här ofta.

Att Beerta/Titanic hann med så många i rad tycker jag inte man behöver bli så upprörd över, man kan hoppa över lekstugan om man inte är intresserad. Med det nickname hon valde i versaler dessutom var det inte så svårt att se vem det var. Hon har varit med här sen i vintras och har skrivit många kloka inlägg, ovanliga för en 9-åring, både före och efter jag lärde känna henne och jag skulle tycka det vore roligt om fler barn/ungdomar var med och tyckte om den mat de också äter.

ulf-52
0

Förlåt mig mina damer om jag varit onödigt burdus.DaMum säger att det ska bli ordning i leden,och det uppskattar jag, mycket omtänksamt av dig.Självklart ska barn,ungdomar och barnsliga vuxna också få vara här,det är bara att ibland kan det bli lite för mycket av det goda.Eftersom jag är ny är jag kanske överdrivet intresserad av själva maten och vill helst läsa om den.Får lära mig sålla.

Margareta
0

Skrattande

Gojkan
0

ulf-52 Vi överlever nog. Trevlig helg på dej!