Ändrade frukostvanor
Tröttnade på bastanta, tunga frukostar med bacon, ägg och gårdagens rester. Kände mig tung och däst efter dom där frukostarna. Så jag provade gröna smooties :-) Kände mig GENAST pigg och fick en enorm energi och sprittande känsla i kroppen. Var lite rädd att inte känna mig mätt, eftersom jag vanligtvis är HUNGRIG på morgonen. Men med kokosfett i smootisen håller jag mig mätt länge. Variationerna är oändliga! Dagens smootie bestod av blad av babyspenat, vitkål, blåbär, grape, hallon, avocado och en halv banan + 2 msk kokosfett.
Rekommenderas som variation till frukost.
ja, att hitta variationer är viktigt! Dumt att köra fast i något livsmedel med risk att tröttna. Jag har hittat magic bullet cacao, andra kör magic bullet coffee - och även smoothisar 🙂
Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃
PiaHumlan: Låter gott! Jag gillar också grönsakert Har du ingen yoghurt eller mjölk i?
Låter gott med något lättare till frukost, man kanske borde testa. Jag hade skippat banan och grape i min dock :)
fass: nej jag hade lite vatten i. man kan ha turkisk yougert oxå.
WickedAlly: Den halva bananen var mest för att få lite sötma och grapen för att den fanns :-)
Anade det :)
En halv banan innehåller mer kolhydrater än jag äter på en hel dag dock, känner att jag har för många kg att gå ned för att kompromissa med det :)

Den lättaste frukosten är den man hoppar över!
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.