Panering
Min lilla mamsing ringde just och bad mig fråga er där ute i sajberspejs om det inte går lika bra att använda vallmofrö som sesamfrö när man vill panera något innan stekning. Vad säjer ni?
Jau, det går. Dock ger ett par vallmofröpaneringar utslag i knarktest, så ta't lugnt ;-)

*HAHAHAHAHA* Min mamsing, storknarkaren! 

Ho,ho du får träda in som övervakare.

Kan hon inte använda mandelhack eller -mjöl.
eller använda malda fläsksvålar… det är det några som gör har jag läst.

Fläsksvålar kan nog vara lite marigt att få tag på i lilla Strömsund, men hon får väl be dem ta hem. Nöthack/Mandelhack skulle säkert funka också, jag ska tipsa henne. Annars gillar både hon och jag tanken på "knarkarmamman" Hon skrattade gott, högt och länge när jag läste upp tråden för henne!
Kul att ni gillade det!
Faktum är att jag såg det testas på tv… Man hade lånat in en präst som lovade att han aldrig använt knark. Han fick sedan äta ett gäng bullar med vallmofrön och sedan var det dags för drogtestet. Han testades "positivt" på opiater :D

*HAHAHA*! Det måste jag berätta för mamsen!
Ameichan: *asg* det var det löjligaste… Blir man hög oxå? Annars är det väl inte värt besväret?? 
//Ida
Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade
Heheh, om man ska bli hög bör man nog låta bli bullarna, annars lär man bli fet innan man blir hög 0_o
Tydligen har halterna opiater i vallmofrön ökat på sistone har Skadlig sagt :) Men han visste inte varför. EU-direktiv, kanske? ;-)
låter som typiska eu-ideer…
hög på bullarna blir iaf jag.. ruggigt sockerhög. Inte skoj..
//Ida
Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade