Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettlchf-för-nybörjare
Läst 2328 ggr
[AVigortsson]
0

Tips på drycker

Som rubriken lyder - finns det något bra man kan dricka (och som är gott) förutom vatten? Jag är nöjd med vatten, men min man som är van att svepa typ ½-1 liter Coca Cola per dag tycker det verkar trist 😴 I nuläget har han gått över till mjölk, själv tycker jag visserligen att det är bättre men att det vore bättre att han åt sig mätt istället för att dricka sig mätt. Några tips? Är t.ex. Ramlösa och liknande ett bättre alternativ om han äter i skolans lunchrestaurang?

Alla tips är tacksamma 🙂

Mooniq
0

klart det är trist med vatten när man istället kan sockerspeeda sig..😃

Men det är värt att lära sig att dricka vatten. kanske en tillbringare i kylen med några citronskivor i. 

Ramlösa har smaksatt bubbelvatten som är goda, kan kanske funka som ett mellanting innan man är van vid vatten.

Mjölk är väl ok , om han inte går upp i vikt av mjölken eller får ett ökat sötsug, då är mjölken inte bra att dricka. sen tär den ju lite på hushållskassan om han blir en kalv och drickar mycket varje dag..

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

[WickedAlly]
0

Jag brukar dricka smaksatt, kolsyrat vatten. Favoriten är Lidls med mangosmak eller Premiers jordgubb/lime. Fast jag försöker att använda min sodastreamer för det mesta, känns bättre för miljön.

crikarlshamn
0

Kalla ört teer, rooibos eller oolong kall bryggt te etc, vissa med ett par droppar citron juce.

[AVigortsson]
0

Tack MimLan :) Kikar där med :D Har funderat på att föreslå att han kan ju ha i gurka eller citron i vattnet men har en känsla av att det nog inte går hem 😂

[AVigortsson]
0

Hm…är soda streamer en idé kanske? Vet att det är konstgjord smak (kommer dock inte dricka det själv), men känns ändå bättre än colan?

[WickedAlly]
0

Jag dricker mitt sodastreamade vatten naturellt, tycker att sånna där smaksättare är väldigt söta och sliskiga. Har en jordgubb/citrus dock som är ganska god.

Mooniq
0

Har oxå en sodastream men använder den mer o mer sällan, jag älskar kallt vanligt vatten numera, vatten drack jag aldrig förr, det skulle vara smaksatt o sött.. idag avskyr jag söta drycker och smaksatta kan jag gillar nån enstaka gång.. så tråkig blir man …🤔

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

[WickedAlly]
0

#8 Känner igen det där. Förut drack jag Coca cola i mängder, 1,5-2 liter om dagen. Jobbar i kök och vi serverar just Coca cola, tvingas lukta på det hela dagarna och det luktar alldeles fruktansvärt äckligt nu. Gillar att det luktar äckligt dock för då blir jag ju inte frestad :)

Jag är hellre tråkig än tjock :P

Här finns det tips på hur man kan smaksätta vattnet själv:
http://www.tasteline.com/Halsa/Halsotipset/Smaksatt-vattnet-sjalv/

Septima
1

Jag  dricker vatten med äppelcidervinäger i - för att jag tycker det är gott. Men är man van vid Coca Cola så tycker man nog inte att nåt så surt är särskilt gott… En dryck med "bett" i som kanske kan gå hem om man vill känna att det man dricker "svarar" lite i gommen är skivad ingefära, limebitar och citronbitar. Får stå några timmar och dra. Eller koka ingefäran först med rivet skal av citrusen och lägg i citrusfukterna sen (blir ännu kraftigare). Är man ovan vid rena smaker kanske man får söta lite med honung.

yvonnel
0

Tänk bara på att det skummar och fräser rätt bra - nästan omöjligt att ha i några färska fruktsmaker i sodastreamflaskan innan man gasar upp vattnet. Men det smakar ju gott att hälla kolsyrat vatten över någon frukt som tex. citron/lime eller ingefära. Fast jag saknar ju inte sötade drycker, blev nästan aldrig sådant under min uppväxt och fast jag bott några år i USA så tror jag inte att jag sammanlagt har druckit 1 st. 33 cl Coccacolaflaska, har faktiskt aldrig gillat sådant. Men KAFFE, oj, det ska vara starkt och numera med grädde i.