Detta händer i USA = Bra!
Här ett färskt nyhetsinslag från USA.
http://www.youtube.com/watch?v=AwkBB2Z6914&feature=player_embedded

Nota bene:
Per Wikholm kommenterar inslaget i LCHF.se:
"Mycket bra inslag, ett småfel som smyger sig in är att olivolja skulle vara omega 3-rikt vilket det inte är. Men i övrigt är det klockrent och informativt".
Om det är en trend så bådar det gott. 🙂 USA är 7 resor värre vad gäller fetma än svenskarna och här är det illa nog.
Bra att folk i allmänhet får upp ögonen för transfett och fruktos. Det finns ju en anledning till att en hel del länder förbjudit transfett. Förstår inte att övriga länder inte gör det.
Undrar hur många företag som skulle gå omkull om alla plötsligt gick över till lchf. Hur skulle en mataffär se ut….? Tror att de skulle kunna klara sig på 30% av golvytan efter att man tagit bort godiset, läsken, flingorna, chipsen, frysarna och burkarna med färdigmat det mesta av bakavdelningen med mjöl och socker etc etc. 🤔

Gudomligt! Allt rätt. Lorie Johnson är fantastisk. Den omstridde gamle predikanten Pat Robertson får knappt en syl i vädret, men han är bra också!
Bästa rådet "Did God make it?" Självklar anpassning för kanalens målgrupp. Perfekt! Fast jag brukar säga "Fanns det på stenåldern?"
Kommentaren om att Atkins brukade komma när han behövde klippa håret var dråplig (6:50).
Hoppas att Kanal-10 återutsänder och att man slopar allt kaffebröd på kyrkkaffet i fortsättningen.

Ary, du gav mig en idë! Jag startar en ny tråd i ämnet. ”Hela världen äter LCHF!”