Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettövrigt
Läst 3378 ggr
chilisalsa
0

Sött kött

Hur är det för er som är sockerberoende med olika sorters muskelkött…. inte t.ex lever med mer glycogen.

Aktuellt är ju hästkött som upplevs sötare än nötkött…

Sötma är ju inte heller samma som kolhydrater även om det i naturlig mat oftast stämmer överens.

Snabba muskler är sannolikt sötare än långsamma muskler.
Så Carl Lewis borde smaka sötare än Anders Gärderud… 😂 !

eller en snabb tonfisk känns sötare än en långsam torsk…

Vilket är det sötaste kött du smakat ?

Själv kan jag komma på buffelkött som (för) sött…

Medarbeterare på Kost

Hannathu
0

Häst och åsna tycker jag är väldigt sött.

Buffel har jag inte upplevt som sött, men det kanske beror på vilken detalj. Däremot upplevde jag känguru och lama något sötare än nötkött men helt OK.

Har ätit någon sprättkyckling som var väldigt söt trots att det bara var salt och peppar vid tillagningen. Undrar verkligen vad den stoppat i sig, det påminde lite om vanilj…

starhawk
0

Det sötaste kött jag ätit var nog struts, och inte ens det var särskilt sött

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

Rasken90
0

Måste nog vara känguru

yvonnel
1

Oj, vad ni är välbevandrade i köttsorter. Jag har nog bara smakat struts som en av de mer ovanliga sorterna och det tyckte jag inte var särskilt gott - lite konstig struktur, men sött vet jag inte för det var rökt.

Get är ok. Antilop var iaf för några år sedan ganska vanligt förekommande  som något man fick ist för nötkött eller det kanske var häst man fick, helt klart att det inte var oxfilé även om det kallades för det på menyerna hos typ pizzarest.  längs med Avenyn här i Göteborg för kanske 20 år sedan, men det var ju ganska billigt förstås.

chilisalsa
1

Ja att jag kommer ihåg buffel beror nog på tillfället. Färskt kött vid nån nyårsafton med misstaget att det var som nöt… Inget som i det fallet  fel på buffel färskt från hemköp alltså, men det hade varit 10gngr bättre om jag serverat med en pepparsås isf bea….

Medarbeterare på Kost

AntoniaUtanX
2

Marabou storkkött (mumsar tills man storknar), är nog det sötaste jag har ätit.

[Petronella Pip]
0

Jag har aldrig ätit något sött kött vad jag vet!

chilisalsa
0

Beror tror jag på 2-3 saker isf

1. för mycket sött annars vilket gör koko med smaklökarna…

2. du äter inte annat än typ nöt och svin

3. du är inte jägare

Medarbeterare på Kost

[Petronella Pip]
0

Nej jag är absolut inte jägare och jag har inte ätit stork, antilop, buffel, åsna, känguru, lama eller just häst heller, förutom Gustafskorv!

chilisalsa
0

Näe, dock är den utmärkta gustafskorven en chark… dvs en blandad produk (ofta med socker)t. Bättre än Melkers Hästkorv tycker jag iaf.

Men (rent) kött kan upplevas som olika sött helt klart…

Medarbeterare på Kost

[Petronella Pip]
0

tar bort lite för jag tolkade lite galet….

så klart vet jag att det är en charkprodukt jag menar bara att jag inte ätit häst förutom som korv…