Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: allt-om-lågkolhydratkost
Läst 2480 ggr
Mozzarellan
0

Behövs xtra vitaminer & mineraler??

Då jag skriver in maten på dumbell inser jag att jag inte uppfyller rekommenderad dagsbehov av vitaminer & mineraler. För tillfället tar jag bara en magnesium tablett på 375 mg. Skall jag peta in en allround tablett eller specificera på något speciellt??

Mooniq
0

jag har märkt samma sak på dumbbell.

kolla på www.vitaminsidan.se och läs runt bland vitaminer och mineraler.

jag kör extra på zink och pantoten - har tunnt hår och ska se om ev dessa två kan hjälpa på sikt.

Jag varierar mina grönsaker lite mera och %-halterna stiger på de flesta vitaminer och mineraler på dumbbell. 

🙂

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Mozzarellan
1

Ok, tack. Jag har också tunt hår och äter silicea sen ett tag , ett år och det växer mer nyhår, syns när man fönar. Dessutom har naglarna blivit bättre.

lotta5555
1

Jag äter nässelpulver och nyponpulver varje morgon för att vara på den säkra sidan efter en kraftig anemi förra sommaren. Helt naturligt och väldigt nyttigt och min kropp mår bra av det!

smjb
0

Äter inga vitaminer utan varierar min kost och det funkar bra ännu iallafall.

Rasken90
0

#0 Jag kollade ju upp vitaminer och mineraler också på dumbbell. Sedan köpte jag mivitotal plus och nu ligger mina värden perfekt :-)

Zepp
0

Har jag sagt hela tiden.. det är viktigare att justera maten så man får i sig all näring!

Dvs modern kost är ofta rätt ensidig.. och LCHF tenderar att bli en variant på normlakosten, med mindre kolhydrater och mer fett!

På så sätt riskerar vi att få samma brister som normalkostarna får.

Har man brist på något så är första alternativ att ändra kosten.. andra alternativet är att ta det man har brist på.

Ett allmänt mumsande på vitaminer och mineraler har mest visat sig leda till andra komplikationer.

Altså.. en av anledningarna till dagens kostrelaterade ohälsa är undernäring.. fettma och undernäring!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

SpurtAnne
0

Äter bara D-vitamin. Tog magnesium första månaderna men det behövs inte längre.