Kostvertyget & Minmat.net
hej!
Sitter och funderar på om jag ska välja minmat.net eller kostverktyget på lchf.se.
Är det några här som prövat någon av dem?
Minmat.net är ju gratis, testat det i januari. Men nu verkar det som om de dagar jag lade in där är försvunna.
Kostverktyget lchf har jag inte betalt till ännu, så vet inte direkt hur det fungerar. Vet någon om det går att få en form av viktkurva där? Och om de livsmedel jag lagt in en gång kan användas gång på gång?
Vad är Era erfarenheter?
Vill gärna kunna mäta så gott det går hur mycket, fett, och hur lite protein och kolhydrater jag får i mig.
mvh
Henrik
Dumbbell är också ett alternativ, har aldrig använt minmat eller lchf.se. Vet inte skillnaden, men dumbbell är gratis och du kan förutom lägga in kost även lägga in träning,vikt,mått samt anteckningar och bilder.
Samt finns det grafer för statistik över hur mycket förbränning,vikt,kost(kolhydrater,protein,fett osv som ett cirkel diagram som visar hur mycket energi du får av vilken grupp ),även cirkel diagram över vilka träningstyper du har använt dig av även träningsfrekvens och annat smått och gott :-)
Finns inte det som du vill registrera i kostväg så kan man lägga in det själv :-)
Värt ett försök kanske? :-)
Yes det kan det vara!
Tack för tipset
Jag använde minmat förut. Men fick problem återkommande, nåt med programmet var inte som det skulle då, minns inte vad det var. Kanske har det börjat funka, vet inte.
Men då det strulade sökte jag efter andra alternativ och kom att gilla Dumbbell. Håller med om det #1 skriver. Man kan t o m göra dagsanteckningar och lägga in bilder, en sorts 'dagbok', ifall man vill.
Man får prova sig fram vad som passar en bäst. 🙂

Jag har använt Min mat i flera år, och för det mesta har det fungerat.Jag har gjort en egen lista med de livsmedel jag använder, så det går snabbt o lätt att lägga in dagen mat 👍