Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: hälsa
Läst 3378 ggr
navarro
0

EUFIC säger att Atkins ar ute

och fortsatter att det var en alltfor bra dröm att man skulle kunna ata bacon och agg till frukost varje dag och gå ner i vikt.!?!

Eftersom jag inte gar ner i vikt just, nu men mar jattebra, blir jag ganska ledsen av att lasa detta i europeiska konsumenters senaste skrifter. Dom sager att det ar farligt och att det bara ar vatten man forlorar och att man gar i vikt for att aptiten minskar och man ater mindre. Behover uppmuntran, vill fortsatta men hjarnspöken finns som sager att kanske det inte ar bra pa lang sikt. Jag tror att det ar bra och har faktiskt borjat ordna for att flytta hem till Sverige nu nar jag frisk. Bor ju har av halsoskal och har behov att flytta hem kanslomassigt, (mamma 92 ar och barn och barnbarn). Jag ater inte Atkins utan LCHF med mal att inte konsumera kolhydrater, vilket ju borde vara ännu värre an Atkins, i deras mått mätt.

Gojkan
0

Välkommen hem. Skit i skriverier, huvudsaken är att du mår bra. Du vet ju av erfarenhet att du inte gjorde det innan av s.k Rätt mat. Fortsätt må gott!

Mervi
0

Välkommen hem till Sverige. Jag säger som Gojkan strunta i skriverierna och lyssna på din egen kropp. Man märker när man mår bra eller inte gör det. Det skrivs så mycket i tidningarr idag.

Om jag tex. skulle äta det som är nyttigt enligt SLV skuller jag öka i vikt och har stora problem med magen. Och kanske annat också.

Jag får huvudvärk av socker tex.

Shawy
0

Visst blir man orolig/ledsen när man läser sånt. Men jag brukar tänka att eftersom min kropp mår så bra så kan det inte vara fel att äta som vi gör. Om jag lyssnar till min kropp så talar den om för mej att det här var det bästa som hänt den.

Det känns ju så rätt! Det skulle vara mycket svårt att övertyga mej om något annat.

Jag går inte heller ner i vikt, men känner mej lugn ändå och tänker att det kommer när det kommer.

WiktZac
0

Välkommen hem, jag blir alltid lika ställd när jag får serverat att jag skulle ha gått ner 30kg vatten!? Det borde kluckat när jag rörde mig, borde kanske haft en avfuktare med mig jämt? Oskyldig

Det initiala viktraset som de flesta får, d v s 3-4kg på några få dagar är bara vatten, men - MEN! - det är en rejält kickstart som jag tror de flesta kanske behöver för att hålla i en diet som kan vara svår i början.

Jag menar de som prövar, får en viktnedgång på kanske 3,5kg på en vecka - lär få blodad tand i att fortsätta? Så var det för mig i alla fall. Hur många andra struntdieter har man inte prövat i någon, några veckor - det är ett j*vla kämpande hela tiden och man har efter denna tid gått ner kanske ett halvkilo… Då ger man upp!

Jag tror alltså att denna initiala, snabba viktnedgång är en av fördelarna med lågkolhydratsdieter, Atkins, GI eller LC. Oavsett om det är vatten eller ej.

//Zac

Anterrabae
0

Välkommen hem säger jag med =)

Det som gör mig övertygad om att denna maten är rätt för mig är samma skäl som du, att man blivit frikare än man någonsin varit.. INGEN kan ta det ifrån oss, vad som än skrivs..

Vore det så fel skulle vi inte blivit friskare, utan sjukare..

Kom ihåg att Atkins tillåter sötningsmedel och kolhydrater och margariner.. Vi äter ren mat..

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Sara40
0

Jag har gått ner 12kg vatten och vet ni var vattnet satt? Jo, på; rumpa, midja, mage, lår, byst, överarmar, hals osv… tyckte att det kluckade när jag gick, måste haft ungefär som vattenballonger på dessa ställen… Flört Skrattande Räcka ut tungan

(Så klart inget mot dina 30 kg ViktZac, men jag tror inte jag förlorat ens mina 12kg i form av vatten. Jag som dessutom inte hade mer än dessa kilon att gå ner från början hade kanske dessutom minder mängd vatten i kg att gå ner, eller? Någon slags procentuell fördelning lagrat fett och vätska på kroppen?)

zeretki
0

10 kilo vatten har jag förlorat! XD *asgarv*

WiktZac
0

Herregud - är det mening att LC:are skall lösa vattenproblemen i världen kanske? ;o)

//Zac

maxiq
0

Jag tappade 6 kg när "vattnet gick" sedan stod jag still länge men nu går det tydligen bra att kasta vatten igen för jag har tappat 5 kg till. Det förklarar även de blöta spåren efter mig.

Skogiz
0

Jag lider av svår uttorkning pga. 18 kilograms vattenläcka, orsakat av stora mängder smör, fläsk och ost. Vad står förresten EUFIC för? Enormously Unintelligent FICtion?

odezza
0

navarro… en kosthållning som botar din livslånga svåra astma kan inte vara skadlig!!!

Min astma, som förvisso inte var lika svår som din, har övertygat mig om att jag äter rätt nu… och att jag åt fel förut… 

Jag har gått upp 8 kg, från 43 till 51… det borde väl vara vatten då, och inte muskler, om man får tro EUFIC (vad nu det är för något)… Fundersam

"still lost in space and time"

zeretki
0

Men vänta nu, är det därför det regnar så mycket i Sverige just nu?? *asg* Det är LCHF-kostens fel!! :D

maxiq
0

Då är man alltså inte tjock! Man är bara vattenskadad! Skrattande

Ska man kontakta sitt försäkringsbolag för att få ersättning? Fundersam

magma
0

SkrattandeSkrattandeSkrattande