Ägg i stora lass ;)
Hej!!
Då var äggfrågan här, hur många ägg äter ni andra under en dag?
mellan 2 - 10 ägg /dag. olika hur mycket fantasi till middag jag har.. ibland blir det omelett till lunch och till middag, sen äter jag alltid ägg till frukost och ev. nåt ägg på kvällen om jag är hungrig.
Var på hälsokoll i tisdags och kolesterolvärdet låg på 3.8. lika kul varje gång att chocka sköterskan med äggmängden.. hon ser så rolig ut när ögonen håller på att poppa ur skallen på henne samtidigt som rösten går upp i falset.. Huuur många ägg sa du per dag….??
hihi😈
Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃
Den frågan har många ställt!
https://www.google.se/search?hl=sv&q=hur%20m%C3%A5nga%20%C3%A4gg%20site:kolhydrater.ifokus.se
Minst 2. Alltid två stekta ägg till frukost.
Sen kan det bli fler framöver eftermiddagen. Dricker fettkaffe på fm och fettchoklad till lunch så jag har en typ av PF fast över dagen och sen över natten. 😉
Kan bli några stekta ägg till tillsammans med lite makrill till middag, eller möjligen en omelett.
Mår av nån anledning bättre på stekta ägg och omelett än på kokta ägg…Märkligt…
5 hittills i dag. 2 till frukost och 3 i en omelett för en stund sen.

5 ägg i dag, först ägg o bacon i morse, sen stekt ägg på hamburgare.
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
Mellan 2 och 8 skulle jag tro :)
Jisses! Jag får nog börja igen, jag fick bara för mycket och har i princip bara ätit ägg som ingår på något sätt i annan matlagning typ färsbiff. Men i mer än 2 år blev det många per dag kanske 5-6.
Minst 5 äter jag, antingen som kokta eller 'scrambeld).
Har precis ätit 3 st i äggröran, av nån anledning så är stekta ägg absolut inte nån favorit just nu så då blir det i andra former…Tror jag åt för lite förut så jag har faktsikt ökat på det…Sista 2 dagarn har jag hoppat över bacon till frukost för jag blir mätt och står mig på äggen…Då känns det rätt meningslöst att trycka i sig bacon 'bara för att'.. fel av mig kanske?

Aldeles rätt så.. lyssna till kroppen och gör sen smarta val.. vägen till framgång!
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Läs
http://kostkunskap.blogg.se/2012/december/kolesterol-och-matte.html
varför man kan äta hur många ägg som helst.
Ägg är det mest kompletta maten vi kan äta, lägg gärna till extra animaliskt fett för att slippa äta så många ägg.
Äter inte mycket ägg som jag gjorde innan. Förr åt jag mellan 6-9 per dag nu äter jag högst 2 ägg om dagen.
Jag äter ägg 3 st per gång. Så beroende på hur många äggmåltider jag bestämmer mig för så blir det 3 eller 6 ägg per dag, max två av tre mål mat.
Oftast äter jag dem nykokta, ännu varma inuti - godast - med smör och/eller ngn god röra.

I början åt jag nog 5-8 ägg om dagen men inte lika mycket nu. Blir förstås några om jag gör omelett eller liknande men för tillfället kanske 1 -2 om dagen ibland inget. Varierar.

Mellan 3 och 8, oftast 5. Köper av en lokal liten uppfödare, så jag vet att hönsen har det bra, och får bra mat.
"still lost in space and time"
1-2 löskokte ägg till frukost och kanske 1 till lunch.