Langosbröd?
Hemma sjuk och blev helt otippat sugen på langos. Men nu funkar ju inte friterat bröd i lchf så jag behöver en ersättare som funkar.
Har bara ägg, fiberhusk, ägg, philadelphiaost, mandelmjöl, ost och någon matsked pofiber hemma och orkar inte handla.
Vad finns det för bröd man kan få att funka till langos? Testade sådana där platta bröd med mycket ägg i, vispad äggvita med det blev för sladdrigt för min smak. Lite fastare som håller ihop hyfsat för att kunna lägga räkor etc ovanpå.
Äer du fortfarande sugen, det börjar bli sent, kanske för sent. Om du vill kan jag fortsätta med hur man gör i morgon.
Recept i Annikas och Airams fest kokbok:
6 ägg delade i vitor och gulor för sig
1/2 tsk salt
1msk fiberhusk
200g pholadelphia ost
1/2 tsk bakpulver
6 msk krossade linfrön
tillägg
sesamfrön, flingsalt. rosmarin. oregano. votlökspulver, vallmofrö. anis,mm
Åh, testa Croque Monseiur, fast med philly istället för keso! Jag åt dessa idag med creme fraiche och röd lök på - hur gott som helst!
http://56kilo.alltforforaldrar.se/croque-monsieur-lchf-style/
#1 Tack det låter nästan som de jag gjorde fast utan linfrö med mindre philadelphia, lite åt oopsies hållet, det var det ordet jag inte kom på förut, de som jag gjort.
#2 Tack den kan jag testa en annan dag för nu har jag hunnit bli mätt och belåten. 🙂
Brödet blev inte så langoslikt, tror inte något bröd gör det, men fyllningen gjorde att det kändes ganska som langos iaf mums.
Ja, testa nästa gång för jag tänkte på langos idag när jag åt dem och då var de bara smörstekta, tänk om man friterar dem?! Mmm! Krya på dig!
Jag har lagt in ett recept på langos här vet jag, det är i princip oopsies men med cocsnötsmjöl o fiberhusk i. Brukar göra många o frysa in, sen tar man bara fram dem o steker i mkt fett så blir det väldigt likt.
http://kolhydrater.ifokus.se/discussions/4f0737fbd4ebea6bda02092d-fantastiska-langos
och här var länken. Går säkert att ersätta cocosmjölet med vad man vill eller strunta i
#5 Sarwen Tack ska du ha. Har inget kokosmjöl men har inte tänkt på att man kan steka dem. Det låter gott. 🙂