Kryssningen 12/4
Nu blir jag faktiskt förbannad!
Jag ifrågasatte infon om kryssningen:
http://kolhydrater.ifokus.se/discussions/5121188bd4ebea755a07b9c0-lchf-kryssningen-124
Och det jag ifrågasatte var varför man inte lagt någon info på startsidan om kryssningen. Folk som vill boka in sig hamnar på en sida där de inte hittar annat än info om förra årets kryss. Och mitt inlägg möts av en rätt tråkig arrogans.
Vad jag ville påvisa var att när man som extern eller nyfiken person som vill åka kryssningen och veta mer, blir skickad från Tallink/Siljas sida hit för information om denna resa (som jag antar KIF vill sälja) så hamnar man på en sida här på KIF där det bara finns info om föregående års kryssning. Folk som inte är "invigda" eller läser i forumen och är med i "gänget" har troligen svårt att hitta information, program etc. Och det ska vara informationen som resan som Tallinksilja hänvisar till?
Chansen att sälja fler resor till dem som inte är "invigda" är också minimal. Egentligen borde väl någon som är ansvarig här på KIF säga "Oj, vad bra att du påpekade det" Och kanske göra något åt det.
Men … vad händer?
Någon snarstucken person låser min tråd efter att ha snoppat av mig för att jag enligt denne inte kollat svaren i den dedikerade diskussionstråden för dem som känner till sajten och vet handlar kryssningen.
Men ursäkta?
Det handlar inte om MIG. Jag har redan talat om att jag till slut hittat fram till i programmet en forumtråd men jag ville ju se kryssningsinfo på huvudsidan som Tallinksilja pekar på men där står inte ett dugg.
Jag ville påpeka att det inte är så bra att bara ha dokument som pekar på förra årets kryssning på den sidan som Tallinksilja pekar på. Hur många som inte känner till detta forums trådar kommer att hitta rätt tråd när de söker info och därefter våga boka en kryssning?
Bara det att man låser min tråd är helt löjligt och jag fattar inte varför man inte bara tar sig i kragen och lägger ut kryssningsinfo på huvudsidan eller åtminstone en länk till det. Hur svårt kan det vara? Ska externa besökare behöva börja leta i trådarna för den information de vill ha efter att de blivit hänvisade från Tallink/silja? Vad får er att tro att folk som fått nys om denna kryssning men inte känner till KIF går in och läser trådar? Ni får ju faktiskt sansa er lite i er storhet. Försök gå folk lite till mötes.
Och det är ARRANGÖREN som tillhandahåller länken från Tallinksiljas sida, så skyll inte på dem. I så fall får ni väl länka direkt till tråden om det nu är en specifik tråd ni anser man måste läsa och inte huvudsidan.
Ta ert ansvar om ni arrangerar en resa och lägg ut infon, sätt inte munkavle på folk som frågar om information. Det är ju helt sjukt!

Kryssningsinfo ligger här http://kolhydrater.ifokus.se/discussions/50bb7ed7d3b4fd17a50020a1-uppdaterat-varkryssning-2013-om-och-med-lchf?discussions-1 Bland de låsta trådarna som ligger överst på kif. Det är väldigt svårt att lägga ut ett program innan alla föreläsare accepterat ordningen. Och det är viktigt att det är så aktuellt som möjligt. I den låsta tråden står de flesta föreläsarna, vad som ingår i priset, tider m m. Har du specifika frågor, skriv dem i tråden, så besvaras dessa så gott det går. Allt arbete med detta sker helt ideellt och på fritiden, lchf-föreläsarna ställer upp utan ersättning och de måste pussla. Det är ju tråkigt att du ska vara förbannad för att du inte hittar på forumet.
//Karin
Vad jag kan se på min Startsida så ligger tråden om kryssningen fullt synlig. Vi har inga regler om vad som skall finnas i mittspalten.
Jag förstår uppriktigt inte sagt vad som är problemet.
När programmet är klart kommer det upp med bild och allt, men så länge det inte är klart finns inget att lägga upp.
Det är sådana här trådar och kommentarer som gör att man i längden ledsnar på att jobba ideellt. Jag för min del har hoppat av att arrangera kryssningen så i år är det Karin Eldh ensam som drar det tunga lasset och hon gör det helt själv och på sin fritid.
Den information som behövs finns i tråden och Karin fyller på i takt med att hon får klart med talarna.
Talarna ställer upp helt gratis, de till och med betalar sin resa själva till Stockholm. Då kan man inte som arrangör kräva att de skall svara till ett visst datum om de har annat som kan kollidera i almanackan. Ibland väljer man som arrangör ändå att vänta ut dem IFALL det kan tänkas bli en lucka.
Take it or leave it. Det är dessa villkor som gäller.
Numer pensionär i Nynäshamn
Ps vad menar du med "som Kif vill sälja"?
Vi säljer ingenting, vi erbjuder ett arrangemang som Silja säljer.
Vi erbjuder föreläsningar av personer som ställer upp gratis och vi själva jobbar häcken av oss för att andra skall få lära sig mer om LCHF.
Jag undrar vem som är arrogant?
Som sagt - jag har hoppat av arrangörsskapet, jag har fått nog.
Men jag kommer att vara med på kryssningen för att jag tycker det är roligt att träffa dem jag känner och vem vet - kanske lär jag mig något nytt. 😎
Numer pensionär i Nynäshamn