Tips BabyBel - alternativ
Dessa små ostar är ju praktiska men dyra och i alla fall jag tröttnade fort på smaken av de röda (gillar de gula men de finns sällan).
Sprang idag inne på netto på ett nät med småostar av olika smak. Det var gouda, gouda med örter, cheddar och någon mer sort i. 25 stycken 20 gram individuellt packade oststavar. Typ 39 kr, inte kollat kilopris på babybel på länge då jag inte köper dem längre men tror det är betydligt billigare. Om inte annat lite smakvariation :)
edit: kikade efter babybel på en ica maxi online och verkar bli nästan halva priset.
Nu har ju de här inte vax utan bara plast, så möjligt de inte håller den där veckan i rumstemperatur som babybel ska klara, men får gissa de flesta inte har mer än någon dag eller två utanför.
Annars går det bra med favorit-hårdosten som man skär tärningar av och lägger i en liten burk.
#1 Inte i närheten av att vara ett alternativ för det jag använder portionsförpackad ost till. Alternativet är ingen ost.
Menar du att efterlysa tips på mat som kan ligga i en väska flera dar?
Hm.. Även om ostbitarna är förpackade, så tycker jag det låter lätt ofräscht, faktiskt. Men det är ju jag det. Kanske jag missuppfattar..
Gäller ju annars att äta stadiga mål mat när man äter. Så man håller till nästa mål. Skulle jag nån enstaka gång behöva extratanka när jag är på vift, så går jag in på livsmedelsbutik och köper antingen ost, eller Scans prickig korv - 1 % kh från potatis - eller t ex skinka. Men skinka är onödigt mager. Och så äter jag upp det.
Våtservetter i väskan är bra att ha, för att få bort flottet från fingrarna.🙂
#3 Eh? Meningen var naturligtvis att tipsa om ett alternativ till BabyBel?
Har inget som helst behov av egna tips. Däremot är det ofta återkommande att andra frågar efter just det, antingen att de inte gillar smaken (håller med), att den är dyr, eller att de vill ha variation men fortfarande ha samma praktiska fördel med portionsförpackning.
Nu sprang jag på just ett sådant alternativ och tänkte jag skulle dela med mig av det.
Har man inget behov av portionsförpackad ost är det ju bara att strunta i saken. Har man det är inga av ovanstående ett alternativ.
Själv äter jag för det mesta periodisk fasta och en måltid om dagen.
Jag tycker inte heller att babybel är någon vidare upphetsning smakmässigt men den är väldigt bra förpackad i sitt vax-skal. Jag hade en gömd och bortglömd i väskan, nog ganska länge och den hade mognat betydligt, riktigt god faktiskt. Brukade förr köpa holländska julosten och glömma bort den lagom till nästa jul, det var en upplevelse.