Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-recept-att-laga-hemma
Läst 5230 ggr
crikarlshamn
0

Kronärtskocka - dipp, sàs eller röra

Ignorera brödet, god röra till kyckling och andra grönsaker, varm eller kall. Toppa en blomkàl eller broccoligratäng med denna röran när den kommit ur ungen. Rulla eller vik in i pàlägg eller urgröpta tomater till smà plocks mat till en för drink eller förrätt.

Byt ut dillen och lek med orientaliska kryddor.

Artichoke Dip

Ingredients (1 cup = 2.5dl, 1oz = 28.3 grams)

• Cup grated parmesan cheese
  • 1 (8 oz.) package of light cream cheese
  • ½ Cup light mayonnaise
  • 1 Clove of garlic, minced
  • ½ tsp. dried dill
  • 1 (14 oz.) can artichoke hearts or bottoms, drained and rinsed

Directions

1. Preheat oven to 400ºF/200C. Add the first five ingredients to the Tall Cup. Extract until smooth.
  2. Coarsely chop the artichoke hearts by hand and add to cheese mixture. Spread into a 10-inch pie plate and smooth the surface. Bake for 15 minutes.
  3. Serve immediately with gluten free crackers. All the gluten-free goodness wrapped up in creamy artichoke bliss – YUM!

As with all my recipes, please feel free to take creative liberties.

http://nutribulletblog.com/artichoke-dip/

Sweli
0

Tack för receptet, det ser jätte gott ut
Jag älskar kronärtskocka så jag ska absolut testa receptet.

Kul med lite nya recept

crikarlshamn
0

Vad roligt att du uppskattar , jag försöker skriva in lite nytänkande annorlunda mot det vi hittar i den Svenska husmanskosten. Variation är alltid kul.

Mankan nog göra denna med fänkàl ocksà…

Glömde skriva att detta recept kommer fràn en site som säljer typ magic bullet, men vilken mixer som helst gàr naturligtvis bra.

Sweli
0

Tack för tipset - fänkål är en av mina favoriter till sallad och tillbehör till kött och fisk.

Jag har inte magic bullet men har massor av andra hackare i kökshyllan  

så det blir att testa fänkål också Glad