Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 813 ggr
Ann.A
0

Kan min kropp lära sig..

denna gång av mitt stora misstag att äta kolhydrater

att jag blir:

Matt,trött,uppsvullen mage,däst,irriterad,deppig,fet-are,svårt att andas och mycket mycket mer.

Det var evigheter jag åt köttfärssås och gjorde spagetti till. Gott var det,men nu.. nä. Det hade varit mycket godare med sallad och köttfärssås. Har även fikat kanelbulle idag. Skärpning!

Nu har jag semester och måste ut och röra på mig och mina barn.De har liksom jag lätt för att gå upp i vikt. Önskar att min son som är funktionshindrad tyckte om ägg. Han älskar bröd och leverpastej. Potatismos,alltså sånt som är vitt. Väldigt vanligt att de gör det. Idag prövade han gurka o majs,små framsteg!

pastill
0

Testa att ge honom stekt falukorv, köttbullar och bacon som han kan äta. Brukas gillas skarpt av barn!

Istället för potatismos så kan du göra "mos" av kokt vitkål. Kanske inte det bästa ur LCHF-synpunkt, men mycket bättre än potatis! :) Lycka till till att motivera både dig själv och dina barn!!

hemul
0

Baka lowcarbbröd åt ungarna. Det funkar säkert. Du behöver ju inte tala om att det är nåt skumt. Flört

Amiechan
0

Heja Ann.A :) Visst lär man sig - åtminstone att ta de där dumma dagarna mer och mer sällan ;-)

Det tar tid att lära sig för alla, så tror du gör det bra som ger honom tid att vänja sig långsamt :) Lycka till!

MarieO
0

Blomkålsmos är jätte gott!

Recept finns här