Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: allt-om-lågkolhydratkost
Läst 1220 ggr
subcalva
0

Matt Stones Diet Recovery 2

OBS Är du hardcore LCHF är detta ingenting för dig, men om du har problem med att få din metabolism att fungera optimalt med LCHF (dvs du fryser, har svårt att sova på natten, är förstoppad, tappar hår osv) så kanske Matt Stones ideer är något för dig.

Matt Stones bok Diet Recovery handlar om att  optimera ämnesomsättningen och just nu finns den i Kindleversion för bara $3.74, dvs knappa 24 kronor. Gäller tom fredag den 15 februari.

_"Diet Recovery 2: Restoring Mind and Metabolism from Dieting, Weight Loss, Exercise, and Healthy Food" is the ultimate guide to breaking free from the empty hunt for the perfect diet and the counterproductive pursuit of losing weight.

It's true, whether you are cutting carbs, or fats, or eating a vegetarian diet, or going Paleo, or eating a truckload of fiber - or even reducing your calorie intake… All of it has been proven ineffective in every weight loss study ever conducted. No matter what form of dietary restriction you impose upon yourself, your likelihood of not only regaining any weight lost in the initial 6-month diet honeymoon period, but actually ending up fatter than when you started, is a virtual guarantee."_

Diet Recovery 2 på Amazon

Vill man veta mer om Matt Stone kan man anmäla sig till hans nyhetsbrev samt introduction på hans hemsida

180degreehealth

Trule
0

Tack! Det verkar intressant.

Ary
0

Har du själv läst den? vad är det för små ändringar han pratar om?

Jämför man med den kost med mängder av pasta, potatis och bröd så skulle inga små ändringar i världen kunna hjälpa den…..

subcalva
0

Jag köpte den själv i onsdags och har börjat läsa den.

En del av de förändringar han pratar om är att dra ner på mängden vätska som man dricker och även tidpunkt för när man dricker. Det gäller att lyssna på kroppen och agera efter hur den reagerar.

Jag lärde mig av Matt Stone att komma över det som var en begynnande kolhydratfobi och jag ser en stor skillnad på potatis och bröd/pasta som inte borde jämföras på samma dag.

Har man problem med sin ämnesomsättning så är det stor risk att man reagerar på proteinet gluten eftersom tarmen inte fungerar som den ska. Potatis däremot är en alldeles utmärkt råvara för den som vill äta en mer moderat LCHF.

Själv försöker jag numera äta NOLM -  Näringstät Oprocessad gärna Lokalt odlad Mat