Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettövrigt
Läst 656 ggr
Margareta
0

God morgon 13 juli

I de andra forumen finns många trådar där man "bara pratar om dagen". Den som kommer in först startar helt enkelt tråden.

Själv vaknade jag med huvudvärk. Förr när jag gjorde det fattade jag aldrig varför. Jag tog ett par alvedon och fortsatte dagen.

Sen jag började med LC har jag nästan aldrig huvudvärk och har jag det kan jag alltid spåra det till fel mat.

Jag är särskilt känslig mot stärkelse och fruktos.

Jag får något som känns som hjärtklappning av för mycket av fel kolhydrater och framförallt huvudvärk. Igår åt jag några stackars jordgubbar eftersom vi fick köpa ett helt flak (15 liter) för 150kr.
Jag brukar avstå helt, men igår blev det några stycken.

Innan jag fattade detta med kolhydraterna hade jag huvudvärk rätt ofta och fattade absolut inte varför. Nu har jag det så sällan att det är lättare att spåra orsaken.

Många tycker det är konstigt att jag avstår från så mycket gott.
För mig har det blivit så att jag hellre avstår, än blir dålig.

/Margareta

Numer pensionär i Nynäshamn

Millaf
0

Fy så trist att du får huvudvärk av gubbarna Ledsen

Själv mår jag toppen! Men önskar att nån kunde slå mig på fingrarna för att jag inte kan låta bli vågen varje morgon…

Nu ska vi äta frukost. För min del blir det 2 stekta ägg, lite rostbiff och en stooor mugg thé!

Ha en bra dag!!

Margareta
0

Kasta vågen och mät med ett snöre…
Minns Du den kommentaren?

Jag väger mig också så jag skall inte skälla på Dig!!!

Mervi
0

Godmorgon! Synd att du fått huvudvärk. Jag har inte heller ont så ofta nyförtiden. Någongång om det finns mycket pollen i luften kan jag bli lite tung i huvudet.

Solen lyser och livet känns skönt.

Jag kollar också vikten varje morgon, Ganska sjukt då det står där det står, inga stora förändringar.Glad

MegN
0

Angående vågen är jag åt andra hållet, har inte kollat den på väldigt länge. För att jag vet att det inte är någon förändring, eftersom jag fuskar med lite allt möjligt (mest min mjölk, några jordgubbar här och där, en tugga äpple etc). Jag brukar tänka tvärtom istället - att om jag faktiskt kom ihåg att väga mig lite oftare kanske jag skulle ha större chans att lära mig exakt vilka kombinationer etc som främjar eller hejdar min viktminskning. Fast då måste man ju föra bok över vad man äter också, och det orkar jag ännu mindre.

Dessutom är jag inte så överdrivet missnöjd med min vikt/kropp just nu. Mina fotledsproblem har givit med sig, och knäna har jag inte heller känt av på länge. Då minskar ambitionen att gå ner i vikt ytterligare. Det är mest "kosmetiskt" det som är kvar. Å andra sidan är jag lite rädd att få en massa överskottsskinn, särskilt i ansiktet (gamhals!) om jag skulle gå ner 10-15 kg till! Jag är ju så pass "vuxen" nu att huden inte har samma elasticitet som i 20-årsåldern…

Margareta
0

Kolla in vilken gammal tråd, över ett år gammal… sajten inte ens lanserad.