Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-recept-på-bröd-och-brödbaserade-rätter
Läst 2090 ggr
Seglarina
0

Semeldags!

Hej på er

Jag är så sugen på semla! Har letat lite på siten efter semelrecept och det finns det ju.

Tänkte fråga här vilka som är dom senaste rönen. Någon som har hittat på det optimala semelreceptet?

Jag är inte så bra på bakkemi, men ska prova några av de recept jag har hittat här. Jag har dock ett problem i sammanhanget och det är att jag har svårt för kokosmjöl, tror att det det som gör att kakan/bullen blir torr att äta, men eftersom jag har två sorters kokosmjöl hemma så sak jag prova ändå.

Så nu startar vi årets semeldiskusion.

nospnt
0

Bakade Åses recept igår. Blev helt ok/ goda. Som riktiga semlor?-nej men som sagr helt ok. Min sockergalne man tyckte också det… Recep finns här- http://56kilo.alltforforaldrar.se/fettisdag-lchf-semlor/

kaisakavat
0

Marianns semlor kanske?? 

Kolla recept på www.mariannslchf.se - jag försökte länka men gör nåt fel..

Edit: och nu funkade det plötsligt..

[Petronella Pip]
0

Jaa NU är det semmeldags, hurra! Har några bullar i frysen, tog ungefär det där receptet som i #1  men tog 0.5 dl kokosmjöl och 1 dl mandelmjöl. Gillar inte enbart kokosmjöl. I övrigt var det nog ganska exakt så! (förutom sötningen, tog nog två msk icas steviasocker.) Goda… har ätit ett par som vanlig slät bulle till kaffet. 

(edit skrev = 0,4 men det ska vara 0,5 )

Sindri
0

#1 skrivet av nospnt 

Förlåt, vill inte vara taskig, men det är bra om vi försöker ge cred till rätt person. Det är så mycket lån och länkar och klipp-och-klistra på internet. Semmelreceptet kom ursprungligen från en annan blogg, vilket Åse så riktigt anger.

Det ser väldigt bra ut och jag skall nog prova det i år istället.

JMW
0

Jag gjorde semlor enligt Marianns recept. Jag tycker de blir lite tunga med mandelmjöl.

Hur som helst så är de inte torra alls. Fluffiga och fina blev bullarna och jag bjöd på semlor till bl a svärmor som inte äter LCHF och hon tyckte de var mycket goda.

Jag gjorde dubbel sats och rullade 10 bullar. Blev alldeles lagom storlek.

misty09
0

Mariannes semlor är kanonbra. Tom gubben som inte äter LCHF och är kräsen tycker dom är goda