Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: allt-om-lågkolhydratkost
Läst 1097 ggr
Mozzarellan
0

Vad blir den fisken???

Jaha då står man här med en bit " baccala" och undrar vad blir det på svenska så jag kan lägga in i dumbell…… Alltså torsk som saltats o torkats som nu legat sig mjuk i vatten Italienarna älskar sin baccala o stoccafisso ( den som är utspänd på tork i Lofoten) 🐟🐟🐟🐟🐟🐟

Sindri
0

Antagligen samma som spanskans bacalao - torsk.

Excentrica
0

Är väl det samma som kabeljo tror jag.

Mozzarellan
0

Som likväl inte finns på dumbell… 😕 Gott var det iallafall!!!

[Petronella Pip]
1

Du kan säkert regga det som torsk, det är ju ingen skillnad direkt, 0 kolisar, (i princip)  0 fett. Ca 17 gram protein.

Mozzarellan
0

Hitta info på baccala sidan här i Italien. 21.6 protein 1 fett Hade lite körsbärstomater på burk,lite olive, lök samt banan charlottenlök.

Ary
1

Jag har ett portugisisk recept som tom är lchf anpassningsbart.

Man vattnar ur och kokar bacalauen, strimlar. (Kokar potatis) steker lök och vitlök i olivolja och kanske smör i lchf och varvar fisk och lök (&potatis) i en ugnsform. Värmer upp allt ordentligt i ugnen och avslutar med att lägga på äggskivor och oliver.

En annan variant är mer som typ äggröra med bacalau och lök.

Känns ngt av detta igen?

Sindri
0

Hoppsan - jag trodde Kabeljo var en helt egen sorts fisk.

[Marja-Liisa]
0

Jag har ätit ngn gång ungbakade auberginer som var fyllda med bacalau stuvning och smaksatt med färsk gräslök, det var en delikatess! Men har tyvärr inte receptet.

Zepp
0

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

yvonnel
0

Lutfisk borde väl motsvara ganska bra, kanske skiljer det på vattenmängden något men i grunden är det väl ungefär samma.

Mozzarellan
0

Tänkte oxå lutfisk , men det blir väl långa små används då?? Nu har det löst sig. Tack för allt intresse . Zepp, Den länken linkade vidare till WWF och firman man INTE ska äta… Ops där satt den , så även tonfisk. Ingen aning om den listan.