Ny här!
Hej hej!
Jag heter Jenny, är 32 år. Lever ihop med sambo en som & en styvdotter i Göteborg. Har faktiskt ingen aning om vad jag väger men har haft problem med vikten till & från sedan jag gick i grundskolan. Jag slutade väga mig när jag hade fått min son & avslutat 3 månader på viktväktarna. Detta var 1995, gick upp över 40 kg under graviditeten & ville bli av med överskottet när han var 6 månader. 3 månader in i programmet så hade jag nått mitt mål & lite till. Detta gjorde att jag slutade. Idag tittar jag mest på hur kläderna sitter & hur jag ser ut i spegeln. Har jojat upp & ner de senaste 6 åren med 10 kg + el -.
Så nu när mannen dragit på turné en månad så tänkte jag göra ett seriöst försök 
Nu är inte mitt största problem att jag har problem med nått/några kg för mycket, utan att min ämnesomsättning är på tok för skev. Samt att mina matvanor är helt förkastliga. Kunde leva på 4 smörgåsar & ett kokt ägg varje dag, hela veckan.
Igår (19/3) började jag med Atkins, för mig känns det som att jag måste äta hela tiden, men förstår ju helt & hållet konceptet. Hoppas att jag får igång en förbränning & kanske fr en kropp som fungerar lite bättre.
Är jättetacksam för tips & råd…….
Ha en bra dag!
/Jenny
Hej o välkommen! :)
Hej och välkommen säger jag med =)
//Ida
Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade
Hej och välkommen!
På startsidan finns en bra artikel "LCHF för nybörjare", starta med den och sedan finns det massa nyttig läsning på Forumet här till vänster.
Lycka till!
Välkommen säger jag också…
Numer pensionär i Nynäshamn

Välkommen!
"still lost in space and time"

Tack alla snälla….känns skönt att ha stöd någonstans.
Jobbar på ett kontor där vi bara är 3 st & de andra två gör det inte speciellt lätt för mig
…men jag har bestämt mig. Jag ska klara detta.
3:e dagen är snart till ända…..känner egentligen inget speciellt mer än att jag haft huvudvärk i 3 dagar. Men litar på att det går över.
Ha en go kväll Alla!!!
/Jenny
Huvudvärk tillhör vanliga abstinensproblem
Lycka till!!!
Hur går det med huvudvärken Saga2
Vad i hela fridens menar Du med att Din ämnesomsättning är skev?
Vet Du om att LCHF inte är en bantningsmetod?

Margareta tackar som frågar, den gick ju helt klart över efter ca 4 dagar, misstänker en blandning mellan Kolhydratsabstinens & koffeinabstinens, passade nämligen på att sluta dricka kaffe med koffein under de första 2 veckorna när jag startade =)
vikingmormor jag har ätit "fel" sedan min son föddes, dryga 12 år sedan. Skitit i frukost, kanske ätit en macka till lunch & eventuellt middag. Precis som jag beskrev i inläggets början
Dvs. min kropp var helt inställd på "lagring". Allt jag åt satte sig som en smäck runt mage & höft. När jag träffade sambon (ca 2 år sedan) så hände det som brukar hända. Jag lade om mathållningen pyyyttelite. Å vips så stod jag där med de 10 trivselkilona igen.
Vad skönt saga2, då var det nog som Du tror abstinens. Det är inte helt ovanligt.
Har du fått till några bra matvanor då?

#11 Nä jag anar detta, syrran (Saga208) hade exakt samma symptom den första veckan. sedan starten i mars har jag varit noga med att äta frukost, lunch & middag varje dag, & magen har i stort sett rättat till sig
känns jätteskönt
Vad kul att höra…
Efterrapporter hur det gick sen är alltid värdefulla…