Majsmjöl eller inte?
Har letat runt efter mandelmjöl utan att lyckas. Köpte istället majsmjöl till pannkakan. Läste någonstans att man kunde ersätta med majsmjöl.
Nu undrar jag i efterhand efter att ha ätit mina goda pannkakor om majsmjöl är ett bra alternativ?

Majsmjöl är ett uselt alternativ med massor av kolhydrater.
Nejnej, läste du inte på innehållsförteckningen?
Risentas majsmjöl har fördelningen: Protein 8 g, fett 1,2 g, kolhydrater 73 g. Jag skulle nog nästan hellre ta vanligt vetemjöl än majsmjöl om jag var tvungen att välja mellan pest eller kolera.

Mandelmjöl gör man enkelt själv genom att mala skalad eller oskalad mandel i en mandelkvarn. Alternativt man man köra dem i mixer.

Gör kokospankakaor i stället.

http://kolhydrater.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadId=e971361f-04f5-4458-88bb-ec44cc9b22c5
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
Tänk på hur man gör gås/fettlever; genom att hälla i gässen majs. Så behöver man inte missta majs för en ovanjordsgrönsak.
Tack för alla inlägg! Jag ångrar mig att jag åt pannkakorna =(
Gäller samma uteslutning för kikärtsmjöl som jag hittade i butiken?
#7 Jag tror du har lite glapp i om vad LCHF innebär. Läs igenom Vanliga frågor & svar som finns bland de översta trådarna här till vänster, och/eller LCHF-broschyren som finns på startsidan.
#7: Som sagt, läs på innehållsförteckningen hur mycket kolhydrater olika produkter innehåller. Ju mer kolhydrater, desto mindre (eller inget alls) av det bör man äta. T.ex så äter jag ibland mandlar, och ketchup med 16% kolhydrater, men i små mängder.

Så där var det för mig i minst tre månader.. innan man fattade var kolisarna fanns.. oandra sidan så slapp jag omställningsbesvären! 
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
Det går ypperligt att göra pannkaka på bara ägg och banan. Man kan skippa mjöl helt.
#12 Men banan är väl inte direkt att rekommendera?
Tycker inte de lchf recepten på pannkakor smakar gott så jag gör med havremjöl istället. Jag äter inte strikt lchf sas.
Ja jestanes! Majsmjöl, kikärtsmjöl och banan!! Kära nybörjare inget av dessa platsar speciellt bra inom `LCHF! Ifall ni läser i denna tråd!
Ja inte havremjöl heller för den delen….