Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettövrigt
Läst 2091 ggr
Snakebiite
0

Visst är det konstigt

Att när man redan har gått ned ca 60 kilo så är ju egentligen inte 10-11 kilo så himla mycket att gå ned…

Men endån så är det när man kommer till just det stadiet som det svåra börjar.

Det är inte alltid självklart att det är - på vågen på måndagsmorgonen, det är inte alltid självklart att den där chokladmoussen på helgen är ett +-0 framförallt inte när man är sjuk och inte kan träna.

Jag har ju hållt på med lchf i omgångar, har ett otroligt kolhydratssug pga pco-s som fått mig på fall ett par gånger.

Men denna gången är jag absolut bestämd att jag skall klara av att hålla min lchf diet aftersom att jag mår så himla mycket bättre utav den. Hade tex problem med väldigt gasig och uppblåst mage innan, det är i prencip helt borta.

Min mens är för det mesta regelbunden i alla fall så pass regelbunden den kan bli med pco-s.

Nu hoppas jag bara på att kunna gå ned de sista kilosarna och att man kanske en vacker dag inom ett par år har fått sig en egen liten "miniatyr" av sig själv =)

Mervi
0

Lycka till! Och ett stort grattis till de 60 kilon du tagit redan. Bra jobbat.

Det är alltid svårast med de sista.

Snakebiite
0

Tack så mycket =)

Jo det är ju det, krävs ju lite mer av en själv då så att säga, träningsmessigt och så.

Då mitt slutmål är 65 så tycker ju jag också att det är lite snyggare med 65 kilo muskler i stället för 65 kilo fett =)

Flaffy
0

Ett tips (med risk att du säkert vet) är att ta bort mejerierna en tid och se vad som händer eller köra periodiskfasta så kanske även de sista kilona släpper :) Är grymt imponerad över din viktnedgång hur länge har du kämpat?

Snakebiite
0

Jo jag har senaste tiden mest ätit stekt ägg och så inte så mycket grädde, yoggi och så typ.

Tack så mycker jag har kämpat med min vikt hela livet men har kämpat stenhård sedan 2010 ungefär =)

goliath
0

Brutalt!

Snakebiite
0

Nah inte precis tilläggas ska att jag även är gbp opererad.(opades 2010)

Men pga bla min pco-s och insulinresistens (vilket jag inte visste om när jag opererades) hjälpte den mig bara att gå ned från ca 127 till 110 sedan hände inget mer förutom att jag började gå upp då jag fortsatte äta kolhydrater.

Jag tog då kontakt med min läkare som senare konstaterade att jag hade pco-s och sa att jag borde försöka avstå från kolhydrater och se om det hjälper. Så allt innan 127 och efter 110 har jag fått göra själv med hjälp av lchf och träning.

hemul
0

60 är riktigt mycket oavsett hur du har gjort det! Speciellt om du är tjej som jag tror.

Snakebiite
0

mjo tjej är jag, även om man nu inte ser så kvinnlig ut på vissa delar efter 60 kilos viktminskning :(

Mervi
0

Du kommer väl få hjäöp med det överflödiga när du blivit klar.

Lycka till!

Snakebiite
0

Nja bara till viss del, det jag helst vill ha hjälp med får man tyvärr bekosta själv =/

Men bukplatisk får man bekostad om man går ned till bmi 26 och det är ju inte så långt borta.

I och med jag gått ned över 20 kilo är jag också redan nu berättigad till en bukplatsik men inte lika omfattande som om jag har bmi 26 med andra ord så stramat dem inte ut huden eller så utan de tar bara bort just skinnet eller så.

Kiyona
0

Oj jösses grattis tilll din -60kg! Mycket bra jobbat!

Vilka är dina bästa viktminskningstips?

Har själv en övervikt och hoppas att lchf skall hjälpa mig. Måår verkligen toppen på lchf. Men viktnedgången går så långsamt! Antar att det är alla mina destruktiva bantningsmetoder som jag använt tidagare har satt sina spår men har iallafall lyckats gå ner 8kg sen december. Varav 3kg förlorade jag i januari månad. Väger nu 90kg och har mitt slutmål på runt 65-70kg.

Det verkar som viktnedgången går så extremt mycket snabbare för andra på lchf än vad det gör för mig. Har du några smal tips så är detr bara att spy ut dem framför mina fötter :D

Håll i dig! har du klarat 60kg så skall du säkerligen kunna skaka av dig dem där 12 kilona du har kvar :P

Snöfall - Caught between what happened and what could never be

Gilla Snöfalls Djuringar på facebook!.

**Snöfalls Lejonhuvade Dvärgvädurar har upphört förtillfället men återkommer efter att alla studier är klara och körkort är fixat! **

**Mvh//Andrea **

Snakebiite
0

Tja som jag skrev i ett tidigare inlägg med så är jag även gbp opererad sen några år tillbaka så jag har väl haft lite hjälp därifrån men jag började inte gå ned alls mycket förrens jag började med lchf.

Så mitt råd är väl att äta ganska strikt lchf, försök att undvika, för mycket mejeriprodukter, och ge inte upp för att det står stilla ett par veckor på vågen, mät dig så i stället =)

En annan sak som är viktig att tänka på är att dricka mycket, vätska är a och o när man vill gå ned i vikt.

Förr kunde jag dricka kanske en halvliter om dagen numera dricker jag minst 2 liter på en dag.

Såhär kan en dag för mig se ut när jag jobbar kväll

09:00 vaknar jag och tar en mugg the med cokosfett i.

10-11:00 simmar jag brukar bli minimum 1000 meter.

12:00 äter jag någon typ av lunch tex äggröra med makrill med en klick majonäs.

17:15 äter jag middag på jobbet tex 2 kokta ägg med en kopp the med cocosfett.

20:00 sista målet för dagen intas vilket då är någon typ av middag (brukar göra en gratäng varje söndag som jag delar upp på  måltider) tex broccolipaj.

21:45 en mugg med the och cocosfett..

sen börjar det om nästa dag igen.

När jag jobbar dagtid ser det ju klart lite annorlunda ut men i grund o botten är det så jag äter.

Hoppas det var till någon hjälp =)

Kiyona
0

Ah. Jag brukar ha grädde i mitt kaffe men vill helst undvika mejerier. Kanske ska försöka ta det med kokosfett istället um. Prövade det men tyckte det inte alls smakade lika bra som med grädde ^^ Kanske ska ge det en andra chans eller försöka dricka mer te där jag aldrig brukar ha något mer än just te.

Sen ser jag att du verkar äta mindre än mig. Hade en sämre start dag på morgonen med LCHF pannkakor där det är en del kolisar. Ska nog hålla de dä pannkakorna på enbart helger som något extra gott.

Brukar dricka gröna drinkar 2ggr/dagen en till frukost och en till mellanmål sen 1-2 huvudmåltider upptill det. Kankse ska försöka äta mindre under huvudmåltiderna. Aah ska se hur det blir. Men hoppas att fler kilon lossnar snart! Har ju slarvat med träningen nu i 4-5 dagar >< Har ju rört på mig iomed promenaderna men ingen styrketräning eller några pass på trappmaskinen eller motionscyklen förutom 1 gång under de senaste dagarna >< Får bita ihop ^^

**Snöfalls Lejonhuvade Dvärgvädurar har upphört förtillfället men återkommer efter att alla studier är klara och körkort är fixat! **

**Mvh//Andrea **

Snakebiite
0

Jag använder mig utav kokosfett utan någon smak på så att säga.

Anledningen till att jag äter mindre är ju också av den anledningen att jag inte kan få i mig så mycket mer mängdmässigt i och med min magsäck är ju liten pga gbp operationen då.

Fast jag kör mycket pf på kvällsveckorna äter bara mellan 12-20 men det beror nog mest på att jag oftast vaknar ganska sent de dagar jag inte tränar på. =)

Hade också grädde i mitt the innan för jag tyckte det tog fram smaken mycket mer. Men testade utan grädde i en vecka och då började det hända mer på vågen men som sagt i och med att du tränar också, stirra dig inte blind på vågen utan mät mät mät =)

Pepp till dig =)

Kiyona
1

Ja jo det är ju klart. Jag har faktiskt mätt mig redan från början och där händer det hela tiden faktiskt :D

Har ett midjemått på 88cm nu och höftmått på 103 i starten hade jag 112 i höften och 100 i midjan har jag för mig ^^

du kan se mina framgångar inne på kost.ifokus Snöfalls Viktminskning

Tack tänker inte ge upp :D

**Mvh//Andrea **

Kiyona
0

Drack nyss en kopp kaffe med kokosfett och kokosmjölk. Riktigt gott! Ska definitivt gå över till att använda det istället för gräddde ;)

**Mvh//Andrea **