jag är ny medlem
Hej alla kolhydratsratare, jag är inte bara ny medlem här utan också ny medlem i denna tankebana när det gäller att plocka bort alla kolhydrater. Efter att ha läst SSS bok, ( tycker att han har helt rätt i att man måste gå tillbaka och titta på hur vi är skapta att äta) började jag att äta hans biffar och jag måste säga att inte trodde jag att det skulle gå så lätt att bara äta kött! Det finns inte en diet eller bantartips som inte jag har provat.
Jag var viktväktare under många år med ångest när jag åt för mycket eller "festade" till på en olämplig bulle. Det jag inte har fattat är att vi är verkligen sockerförgiftade, trodde väl aldrig att det fanns socker i korv eller rå fryst kyckling!!!! Nu ska det bli spännande att se om jag klarar av att hålla sockret borta från min kropp. Hoppas jag kan få tips och råd härifrån.
Välkommen hit tjabbe. Läs så mycket du bara kan, det finns mycket information här på sidan .
Lycka till!

Hej tjabbe och välkommen!
Det finns ingen "diet" som gör det lättare att hålla sig ifrån sockret än LCHF. Sen kan man trilla dit emellanåt ändå, men jag upplever verkligen att den feta maten hjälper mot sötsuget.
Lycka till!
*stay calm - be brave - wait for the signs*
Tack för svaren, men vad fel det blev med användarnamnet. Tjabbe heter min hund!!! Hur ska jag byta ?

Hunden kanske också mår bra av LCHF? 
#3 Varför byta
Undin är min hund och en garanti att jag får ha namnet jag vill här. Kanske det skulle gå med ViolLina, men nu blev det Undin istället.
Och äta kan man göra som man vill, just nu gick det ner en näve cashewnötter här, så jag får energi till Linedansen som börjar om en halvtimma.
Välkommen hit Tjabbe… inte behöver Du byta namn, men om Du ändå vill det måste Du
- Ta bort din mailadress under personliga inställningar.
- Radera kontot
- Skapa nytt konto
Man kan bara ha ett konto per mailadress.
Numer pensionär i Nynäshamn
*haha* Hej "Tjabbe" och välkommen, under vilket namn det nu blir! 

Hej Tjabbe!
Mezza Är en av mina favo hästar…..
Om man vill bli av med sockersug så ska man "hänga här"
Förutom maten så finns här allt annat stöd!!!!!!!!
Hejsan
Jag är oxå helt ny här, och jag skulle bli glad att få lite goda råd.
Jag vill gå ner 15 kg och har prövat allt men bara blivit tjockare och tjockare.
Jag har läst delar av Skaldemans bok och jag har beställt Dr Dahlqvists bok, men de har inte nämnt något om abstinensbesvären många tycks lida av, ska jag äta mina vitaminer och omega tre som vanligt.?
Ska jag ex äta både fil och ägg, bacon på morgonen?
Kan man få lite goda råd, så vore det kanon!!
Tack på förhand

Välkommen i vår goa gäng

Hej anette!
Välkommen! Du är i gott sällskap - här finns många som prövat allt…
Du får själv pröva dig fram vad som passar dig att äta, men om jag var du skulle jag skippa filen till förmån för äggen. Dels mättar ägg bättre (och ev kött till), dels är det generellt bättre ju fetare mjölkprodukterna är (t ex turkisk yoghurt med grädde).
Men du behöver inte köra allt på en frukost! ;-)
Fråga på bara, här finns alltid nån som svarar.
Lycka till!
väälkommen!!
Tack så mycket, jag har även "lagt ut mig" för inlägg, så jag hoppas på mycket roliga och nyttiga råd där.
GOD MORGON alla LCHF:are. Vad jag blev glad av alla kommentarer!
Det blir Tjabbe i fortsättningen också, men någon Lc för honom blir det inte, han skulle tvärtom behöva gå upp lite. Men det är en annan historia. Men vad är det som händer i min kropp? Jag arbetar som undersköterska på natten och är van vid att sova länge på morgonen under mina fridagar, nu vaknar jag klockan 6!!!!!! Och dessutom är jag pigg som om jag har sovit i 1 dygn, fast jag bara har sovit i kanske 5 timmar. Dessutom är jag inte hungrig när jag vaknar!! Innan kunde det inte gå fort nog att få fram mina mackor med banan på och yoggi med loppfrön. Nu dricker jag bara kaffe med vispgrädde, äter gör jag inte förrän långt fram på dagen, och tänk min ständiga huvudvärk är borta!!!!! Har varit det sockerförgiftning????
tjabbe:
Grattis till en kanonstart. Precis så här kan det blir när man inser att man äntligen är avgiftad!!!
Jag vill inte skrämma Dig, men det finns också risk för bakslag, med abstinens som kan ta sig uttryck i huvudvärk, illamående och kanske yrsel. Ta en dag i taget och se till att Du får i Dig lite mer fet mat än vanligt i början, men öka inte fetthalten för drastiskt i början.
Tack för varningen, nu tryckte du på en öm punkt. Jag har noll koll på hur mycket fett jag får i mig. Äter Stens biffar, 2/3 fläskfärs blandat med 1/3 nötfärs. Biffarna väger ca 250g färdiga. Sedan har jag vispgrädde i kaffet och det blir i regel bara en kopp på morgonen, stor sådan!! Suget på kvällen blir en runda till kylskåpet där tar jag en bit brieost 60% !!!!! Säg nu inte att jag gör fel, för jag mår så himla bra!!!
Du kan göra så som du själv vill och om du mår bra så är det OK. Var och en vet bäst själv vilket som passar till en. Bara se till att inte äta för lite, alltså inte vara hungrig.
GI-ttan kallar jag mig eftersom jag förr körde GI…
tjabbe: precis som Mervi säger. Det som fungerar är BRA!

Hej Tjabbe och välkommen hit! Jag har också snott användarnamn från en av katterna, det verkar vara ganska vanligt 
Sibelius, jag trodde du syftade på någon helt annan
, men det är jättefins namn på en katt med.
välkommen hit. Jag blev Anki1för det fanns så många Anki. Jag är med i ett annat forum oxå, Och då fick jag inte heta bara Anki utan fick förslag på anki1 och en radda andra siffror. vilket jag förkortade till anki1 som mitt nickname. Än så länge funkar det. Nu börjar jag bli hungrig. ska göra mig en omelett.
Älska dig själv för den du är
Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Eh, just det ja, den däringa kompositören…
Katten är förstås döpt efter honom från början, till vardags lystrar hon(!) dock mest till Sibbe kort och gott.
Eller är det kompositören som är döpt efter katten ??
"Google kan ge dig information men aldrig erfarenhet"

Hej Tjabbe! Jag ater ungefar som du och mar bra, ar aldrig hungrig, men jag hade huvudvark for ett tag sen och fick rad att dricka ordentligt med vatten och se upp med salt, nar man ater sa mycket bacon etc.
Tjabbe!
Finns du med oss ännu? I så fall hur går det?