Här är mitt liv...
Det finns en flik som heter Artiklar här på sajten.
Där under finns rubriker ungefär som här i forumet.
En rubrik heter Personligt
Tanken är att vem som helst av oss medlemmar ska få presentera sig där. Där finns möjlighet att lägg till bilder - för den som vill.
Det blir ett fantastiskt "Här är mitt liv…"-bibliotek både för nyfikna utifrån, för nybörjare och för oss själva.
Förslag på tankar:
- Mitt liv innan jag fann LC-kosten (igår…krämpor mm)
- Mitt liv med LC-kosten (idag… förbättringar)
- En vanlig dag äter jag…
- Så äter vi hemma
- Så äter jag på jobbet
- Så uppfattar min omgivning koständringen
- Framtiden (i morgon…mina förväntningar)
- Viktförändring
- Fysiska/Psykiska förändringar
-
Artiklar på iFokus har lite högre status än vanliga foruminlägg.
Därför kan man lyfta fram en löpsedel med bild om dem på startsidan. Det kräver därför lite mer tankearbete än att skriva ett inlägg i ett forum. Man behöver bearbeta texten lite mer och framförallt skriva lite kortfattat så att det blir lättläst (inga memoarer). Givetvis inte så kortfattat att det blir torftigt.
Enklast är att göra detta i ett Word-dokument där man kan placera bilder osv. Man får gärna vara anonym (sajtens användarnamn), men det är tillåtet att skriva mer om vem man är.
Det är roligt att veta kön, ålder, bostadsort
Ingen skall tveka att skriva för att den inte skriver nog bra!!!
Allas berättelser är lika viktiga. Jag lovar att det finns hjälp till berbetning/korrekturläsning i så fall.
Materialet mailas till mig för publicering.
Skicka meddelande så får ni min riktiga mailadress
Numer pensionär i Nynäshamn
Finns det någon som vill skriva och berätta?
Om ni går in under
Fliken Artiklar uppe till vänster och sen söker er ner bland några rubriker till Personligt… så hittar ni alla artiklar vi hittills fått in på det här temat.
Väldigt läsvärda allihopa….
Vi vill gärna ha in flera artiklar under "Personligt"
Hör av er till mig om ni vill skriva och berätta om er LC-resa…mot bättre hälsa…