Vad händer...?
Vad händer egentligen om man äter LCHF, men tar en frukt då och då? Vad händer i kroppen? Kraschar man hela dieten?
Jag tänkte ge mig på LCHF för att försöka gå UPP i vikt (min sambo för att gå NER i vikt). Jag har än så länge inga problem med att undvika bröd, pasta, potatis etc - men har svårt att tänka mig ett liv utan frukt.

Jaa.. har man det som religion så är det ju ett syndafall!
Men annars om man ser det som en naturlig och hälsosam kost så är det bara lite frukt!
Du behöver sanolikt inte undvika frukt.
Det handlar nog mest om att folk fått för sig att frukt fungerar fettförbrännande elelr något, så ju mer man äter, ju mer fett förbränner man eller något liknande?
Vad vi säger är att frukt inte är så mycket näring, mest vatten med socker och någon vitamin.
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
Puh! Tack för det, då fortsätter jag äta :)
Bra där Betsia! Vad man än säger här så innehåller frukt betydligt mer nyttigheter än vatten med socker och en och annan vitamin.
jo det innehåller ju förmodligen en hel del bekämpningsmedel också, iaf om den kommer "söderifrån" ;)
Det gäller väl både grönsaker och kött också. Tyvärr så måste man ju äta.

Ett par frukter kommer säkert att ta dig ur ketosen i allafall
Att nå optimal ketos igen kan faktiskt ta dig flera dar
Om det är tillräckligt för att bromsa din viktnedgång är förstås individuellt men det är ganska troligt att så blir fallet
Nu ville ju TS gå upp?

Ook!
Läste visst inte så noga 
Den som vill gå upp slipper ju ta hänsyn till att riskera viktuppgång förstås 
Att äta Lchf innebär ju inte med nödvändighet att man måste befinna sig på toppen av ketos
Hälsoaspekterna kommer sig av att den stora belastningen av fluktuerande blodsocker försvinner och att kroppen slipper belastning av spannmål gluten och margariner
För viktuppgång är kanske den viktigaste faktorn tillräckligt med protein och träning av kroppen