Yo-Yo effekt.......
Undrar seriöst på om det kan bli en yoyo effekt även med lchf om man lite då och då hoppar av sin fettdiet och äter normalt en- två dagar, 1 v semester eller en månad. . Blir det svårare att gå tillbaka till lchf för var gång, känner kroppen av detta negativt så en ev viktminskning bromsar?? Alltså är det bäst att vara mentalt beredd att inte falla i sockerträsket…. Då jag ser denna diet som sista hoppet vill man ju inte bränna sina chanser.

Det går förstås alldeles utmärkt att både jojobanta och äta sig tjock på Lchf om man tillämpar kosten fel 

Men läser att en del har belöningsdag! Stjälper man då inte sin fungerande diet att lite börja om från början?? Blir kroppen resistans om man yoyodietar med lchf Klart jag fattar att man kan tillämpa kosten fel och det går åt fel håll. Men min fråga var om man kör strikt lchf en längre tid o sen flippar loss lite då och då, typ semester, börjar inte kroppen om från scratch då, blir det svårare efter varje flippning?? Har ju förstått att jag inte både kan äta och behålla "kakan "; ) Och man är inte mer än människa som faller ibland.

Du behöver inte bekymra dig om det för så är det för de flesta.. även för diabetiker.
Sen så får du lära dig var dina gränser går.
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
Jag uppfattar inte mitt LCHF som fetttdiet och kolhydratdiet som normalt.
Är jag onormal?
Man kan ju ha en dag då man unnar sig utan att flippa helt också. Efter ett tag på lchf vänjer sig för många magen och tarmarna av med socker och mjöl och sådana dagar kostar mer än det smakar så att säga.
Fast nu är det ju inte så för alla, men man kan ju fortfarande äta med måtta och inte falla alldeles för långt från sitt lchf fast man unnar sig. Så att man inte bränner sina chanser :)
Efter vad jag har förstått efter många timmar både här och på andra forum så blir en del resistenta medan många går ner med lchf både andra och sjätte gången.
Jag uppfattar inte min LCHF som onormal fettdiet och att äta kolhydrater skulle vara det normala. Altså för mig är LCHF normalt.

:) Nu hänger jag med. # 6,Som jag misstänkte , vi reagerar alla olika.
#9 Ja, finns ju tyvärr inget riktigt svar på det hela. Som #3 skrev så får man hitta sina gränser och man får dessutom vara beredd på mindre bakslag när/om man försöker misstänker jag :)
Och jag håller med dig.