Bounty á LCHF
Gjorde dessa supergoda bountybollar igårkväll. Hittade receptet på www.lchfrecept.com
50g kokosfett
1 dl grädde
1 dl kokosmjölk(jag tog kokosgrädde)
1 dl sötningsmedel(el. efter smak och tyckte)
200g kokos
100g choklad att rulla bollarna i(tog 86% för lägre kh-innehåll)
Smält kokosfettet och tillsätt dom övriga ingredienserna och rör ihop tills smeten blandat sig.
Forma smeten på en gång och in i kylen 1 timme, eller ställ in allt och forma sedan. Går bra vilket som.
Smält chokladen, och låt den svalna något. Rulla sedan bollarna och lägg dom på bakplåtspapper tills choklad stelnat. Förvara i kylskåp.
Enkelt och gott :)
Hela satsen innehåller:
Protein: 26,61 g
Fett: 288,7 g
Kolhydrat: 36,84 g
Och det blir en hel del bollar, fick ut 23 st.
Hade du kokosfett med eller utan smak?

Jag hade utan smak, men funkar säkert lika bra vilket som :-)
Vad är kokosgrädde?

Det är lite fetare än kokosmjölk och mer som grädde i konsistensen. Jag körde Santa Maria
Aha du menar den krämiga kokosmjölken.

Jupp! :)

Jag gjorde bounties för första gången nu till jul, och sedan har jag fortsatt… gör en ny sats hela tiden! Kan inte sluta.
Räknade ut att en stor boll innehåller ca 3 kolisar och det är ju inte mycket. (Använder inget sötningsmedel alls).
Nu har jag bestämt mig för att äta bouties tills jag tröttnar på dem eller till våren kommer och jag inte behöver som längre som "pick me up"-mat. (Jag och sockermonstret har förhandlat - till sockermonstrets fördel gissar jag!)
*schwish till köket*
Tillbaka!
Snodde ihop smeten.. ska bara doppa i choklad så är de färdiga sen. MUMS!! 
Förlåt men nu kanske jag verkar grinig, men 1 deciliter sötningsmedel låter jättemycket i detta recept, med tanke på att de flesta sötningsmedlen är betydligt sötare än vanligt socker. Redan en deciliter vanigt strösocker låter på tok för mycket för mig.
/Désirée
Jag tog typ en tesked sukrin (halva satsen).. det blev sött nog. Man väljer själv. 
Det låter som mer lagom 
/Désirée

Var på maxi i går. Tittade på mörk choklad. Visste ni att lindhs och andra märken innehåller ca 45 kolh/100 g men Renée Voltaires choklad bara innehåller 24 kolh/100g.
Varför sån skillnad, kan det stämma?
Det beror på hur mycket socker det är i dem.
Marabous premium har tyvärr också lägre kolhydrathalt än de andra. Tyvärr för jag tycker inte den är lika god som t ex Anthon Berg.

#9 Det beror ju också på vilket sötningsmedel man använder och det står ju i TS "efter smak och tycke" :)
puffar tråden
Jag gör en ny sats hela tiden för att det är så gott.