Keso som mellanmål?
Första frågan är väl egentligen om keso fungerar att ha i väskan, utan tillgång till kylskåp, under dagen och äta tex på eftermiddagen? Eller är det för lång tid?
Sen undrar jag också vad man kan blanda keso med? Det blir ju lite tråkigt att äta bara som det är 

Mvh Stephanie 

Jag vet inte hur länge man kan ha keso i rumsvärme men några timmar är nog inget problem.
Frågan är varför du vill ha/behöver mellanmål om du äter ordentligt vid måltiderna och tillräckligt med fett?
Varför äter du keso? Det är ju magert och mest protein?
Tyvärr inte mycket till svar på dina frågor :-(
Agneta
Vet inte hur länge keso klarar sigutanför kylskåpet, men vill dela med mig av mitt absoluta favoritmellanmål; keso blandat med hackade valnötter, ett halvt/helt päron (beroendes på hur hård man är med att inte äta frukt, jag äter frukt några gånger i veckan) och vaniljpulver. Det är otroligt gott! En annan variant är keso, äpple, kanel och hackade hasselnötter.
Keso och makrill. Mums!
Detta behöver vara väl kylt, men såå gott: Keso a la malta - keso, vispad (eller ovispad) grädde och apelsinbitar. Lite kh men det kanske man kan unna sig nån gång.
/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus
Jag äter keso med bär.
It's nice to be important, but it's more important to be nice!
Babybel ost är ju smidigt förpackade och kan vara en bra nödlösnign om man är på resande men håller med alla i tråden att mellanmål behövs inte om man äter ordentligt vid huvudmål.
Miss av mig, tänkte inte på att ni inte äter keso
Äter det dels för att det är så sjukt gott, och dels för att det är bra med protein. Har lite svårt att få i mig tillräckligt med protein bara från kött. Dubbelt bra alltså 
Tyvärr går jag väldigt långa dagar i skolan, så blir jag hungrig under dagen så jag körd helt enkelt. Jag äter ordentliga frukostar och försöker göra en så mättande lunch som möjligt, men framåt 16-17-tiden börjar magen gärna kurra. Har inte plats i väskan för dubbka matlådor heller. 
Sen vill jag också tillägga att jag egentligen inte äter LCHF, jag är alltså inte lika noga med fett/kolhydrater/protein. Men jag tycker att ni har många bra idéer och så, så jag tar mer inspiration från LCHF snarare än äter LCHF själv
Fast kolhydrater försöker jag hålla mig borta från så mycket som möjligt ändå.

Mvh Stephanie 

Keso är inte dåligt
Det är bara lite fettsnålt
Blandar man det tex med lite grädde är det ett ok mellanmål 
Då är mitt bästa förslag att du gör egen musli av olika sorters nötter och mandlar. Kokoschips, pistage, valnötter, hasselnötter, pecannötter, paranötter och mandlar gör jag och kan tyvärr bara äta lite ibland - men gott är det! Gör en stor sats på en gång och ta med lite varje dag till din keso. Du kan variera med blåbär och hallon, ta med frysta, det håller sig nog.
#10 Tack för tipset 

Mvh Stephanie 

Kom på en annan sak. Om du har tid någon helg kan du förbereda lite annat gott som du kan ta med fryst och låta tina under dagen.
Man kan göra plättar à la LCHF och de håller sig bra utan kylskåp (om det inte är väldigt varmt där du är…).
Bara mandel- och nötplättar, eller som jag gjorde häromdagen, succhiniplättar. Mycket gott!!
1 ägg
1 dl grädde
en liten zucchini
1 tsk fiberhusk
lite salt
Riv zucchinin grovt, lägg i durkslag, salta över, låt stå ett par timmar. Krama ur så mycket vatten du kan. Gör smeten och låt stå och svälla en stund. Grädda plättar eller crepes.
Istället för zucchini kan man ta grovt rivet äpple eller mosad banan om man äter frukt, eller lite hackade nötter eller mandlar. Alternativt, lite skinkbitar, paprika, tomat, broccoli mm. Bara att prova. Frys in i lagom portionspåsar och ta med.
Kokosplättar är också gott!

Gillar man ädelost (mögelost) så är det jättegott att smula ner i keson tillsammans med lite hackad rödlök.