Bli frisk fort!! Akut!!
Hej! Igår började jag känna mig dålig och har sovit typ 3 timmar på hela natten, har feber och sjukt ont i huvudet. Grejen är den att jag ska tävla på söndag och jag har inte alls tid att låta hästen vila tills dess. Så jag måste verkligen bli frisk fort nu! Jag har tagit smärtstillande vilket jag brukar undvika vid feber men jag hade såhimla ont i huvudet.
~Än finns det tusentals tårar kvar~ ♥Kent♥
Varför undvika smärtstillande vid feber? De är ju oftast febernedsättande också?
Att ta genvägar lönar sig sällan! Om du anstränger dig för tidigt kan du tvärtom få allvarliga följdsjukdomar som halsfluss eller lunginflammation. Och då blir det ändå nix pix tävling.
Det måste finnas någon som kan "motionera" hästen om det är din största oro.
Det är bara måndag idag, du måste lyssna på din kropp och låta den vila.
I den här tråden finns en del tips på hur man kurerar sig. Ta det framförallt lugnt och stressa inte kroppen - då blir det bara värre.
Jag förstår att just nu så tycker du inget är viktigare än tävlingen, men försök se det i ett längre perspektiv - vad gör det om hundra år? Du får säkert många fler tillfällen till tävlingar. Gå och lägg dig nu!
Vila och vätska. Är det förkylning som ligger bakom så ät enchineapreparat från hälsokost. Smärtstillande och febernedsättande i lagom dos kan hjälpa, men i första hand är det vila som hjälper
~God loves you, and I´m trying! ~
Sov sov sov.
Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!
Tack alla som svarat! :)
Min häst är ganska svår så det är inte så många som kan rida honom, men jag fixade en duktig tjej som red honom igår.
Jag låg i sängen heeeela dagen igår och sov, vilade, sov, vilade hela dagen varvat med att dricka massa vatten och imorse när jag vaknade så mår jag mycket bättre!
Nu har jag bara 37,4 och känner mig bra förutom att jag är ganska förkyld och lite "tung" i huvudet, dessuotm så varken fryser eller sevttas jag längre så jag är så glad att det gick över fort.
Och det bästa - jag sov heeeeeeela natten!
Men tack igen för era tips! :)
~Än finns det tusentals tårar kvar~ ♥Kent♥
Då är det bara att se till att du blir riktigt frisk till tävlingen och -Lycka till!