Sjuk, behöver tips på huskurer
Har fått feber, ont i halsen hosta o.s.v. Och alla huskurer och liknande har alltid en massa honung och sådant i dom, så jag hoppas att någon där ute kan komma med några bra förslag.
(ja klassiker som alvedon, vatten och vila är avklarade)

Vitlök.. ingefära.. bägge råa.. tuggas så det svider i munnen!
Grejen är att om du skyndar dig till läkare kan denne bota dig på en vecka, låter du det bota sig själv tar det sju dagar!
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Haha, nä sjukhus och läkare håller jag mig ifrån så länge det går. Vet inte om jag klarar av att tugga det rått. Var för sig eller tillsammans?

Antingen eller antar jag?
Antar att det utsöndras endorfiner som lindrar besvären mest?

Phew, det var ju bra det i alla fall, hade definitivt inte klarat av båda tillsammans. Får nog skicka mannen att köpa ingefära då efterssom jag har kundmöten imorgon som jag vill bli frisk till, men vet inte riktigt hur bra det blir om jag stinker vitlök. Kanske bättre att boka om i så fall 
Det absolut första man skall göra när man känner att det killar och blir strävt i halsen är att gurgla med varmt eller ljummet saltvatten. Helt ofarligt och kan göras hur mycket som helst.
Nästa steg hos oss är att göra infusion på ingefära. Skala, skär i skivor och sjud i vatten ca 10-15 min, låt dra ytterligare 10-15 minuter och drick så hett du kan. Kan även gurglas med innan man sväljer ned. De flesta virus dör vid ca 42 grader.
Äta rå vitlök brukar inte kännas så farligt när man har ont i halsen. Om du kan äta tomat är ett bra tips att äta ihop med det.
Har du någon sorts LCHF-bröd eller kex så gör en macka med smör, tomat, salt och hackad vitlök. (Hackad smakar mindre starkt än pressad.)
Jag har hört många tala sig varma för kycklingsoppa när de har ont i halsen och är förkylda. Har aldrig provat själv, men varför inte!
Lycak till!
P.S. Alvedon skall bara användas om du inte står ut annars. Har du t.ex. feber är det kroppens sätt att försöka ha ihjäl virusarna.
Äter du D-vitamin? Om jag känner en förkylning eller något sånt på gång och kanske slarvat lite med d-vitaminen brukar jag ta ett gäng tabletter på en gång. (15000-20000 IE) Brukar stävja förkylningen väldigt fort.
/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Äter extra d vitamin, men har barn på skola och förskola, så det är dom där trippelmuterade virusversionerna som bara småbarn kan vara bärare av utan att det bryter ut.
Tror det är försent för gurglande, men ska se om mannen känner sig motiverad att gå ut och handla så blir det nog någon sorts dekokt på ingefära, plus att jag ska tugga på en bit också, bara för att täcka in allt!
Tänkte att du kanske ville titta på en tråd från tidigare denna månaden.
Där finns ännu mer tips bla. om hostan skulle slå till.

Har du tur så är kunderna förkylda oxå och mötet iställt!