Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 3609 ggr
OlgaMaria
0

LCHF på Arabiska?

Hej!

Har en vän som har diabetes typ 2 och problem att få barn. Hon vill så klart bli friskare och längtar efter att få bli gravid igen. Jag har förklarat lite om LCHF för henne och hon verkar intresserad och sa sist att hon försökt göra vissa ändringar i kosten, men det är lite svårt att prata ordentligt om det här - språket räcker inte till och vi brukar inte ha så lång tid att prata bara vi när vi ses.

Någon som känner till någon arabisk text som förklarar grunderna och hälsofördelarna med LCHF?

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Medlem
2

Ja, jag har startat 3 väldigt långa trådar om lchf på ett arabiskt forum och hjälpt fler arr gå ner i vikt med lchf. Tyvärr de är låsta nu för att jag har inte tid med att vara där. Hon kan läsa där och jag är även villig att hjälpa henne med tips och råd. låt henne kontakta mig om hon vill

http://www.rouqyah.com/showthread.php?t=135158

Zepp
0

Har du länk till Kuwaitierns forum?

Och är den något som man kan rekomendera?

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Medlem
0

Du menar Dr. Dashti? Nej han har inget forum men här är hans hemsida. Sen är jag emot hans rekommendationer om oljor och att han inte talar om hur mycket protein man behöver. Jag känner en del som följer Dr. Dashti som ätit en kyckling efter den andra utan att veta att det är en massa protein i.

Zepp
0

Du nämnde en annan gång en annan Kuwaitier.. som själv åt så och hade ett eget forum?

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Medlem
0

Justdet zepp,  killen gick ner 60kg. Han var med i de trådar jag hänvisade till. Han emailade mig för en månad sen och berättade att han håller på att skriva en bok om kosten och om hans viktnedgång. Ser fram emot att läsa den.