Min viktresa
Hej! Ny med LCHF, första veckan varvade jag med Nutrilett och LCHFmat, bra eller dåligt? Drack ngra cider på en fest i Fredags och promenerade 2 långa promenader den veckan mellan 2-3 timmar-
Jag är nu inne på andra vecka med LCHF, utan nutrilett o regelbundna promenader med min hund.
Har idag till frukost druckit en kopp kaffe med 2 msk smör + 2 msk kokosolja "ekologisk" kände mig mätt så tror det är en bra frukost.
Vad jag har märkt under denna tiden förutom att jag mår väldigt bra är att jag vaknar väldigt tidigt på morgon, sover kanske 5-6 timmar per natt o att jag får lite huvudvärk o kan bli yr ibland, är det normalt?
Vill också säga att jag gått ner 2,6 kg vilket känns underbart.
Jag är 176 cm lång. Började med en startvikt på 97,8 kg o ligger nu på 95,2. Har inte mätt mig men känner att magen har börjat minska, likaså tycker jag att jag ser lite smalare ut i ansiktet vilket e underbart. :)
Kom gärna med tips o ideer :)
Nutrilett och andra pulver innehåller dessvärre massvis med kolhydrater, socker och annan skit så det är jättebra att du skippade de nu.
Jo anade det och jag känner också hur mycket bättre jag mår då jag bara kör LCHF :)
Det låter inte som några anmärkningsvärda omställningsbesvär =)
Se till att dricka ordentligt och vila gärna nån stund på dagen också. =)
Härligt att du annars mår bättre!
/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus