Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etiketthälsovinster
Läst 3311 ggr
ScarletMajesty
0

Vetenskapliga studier.

Hejsan!

Jag sitter i en argumentation ang. kött och veganism och nu hittar jag inte ett antal studier, kan inte heller komma på namnen.

Men vad jag söker är studier som forskat på kolestrol och att animaliskt protein är nödvändigt, någon som vet vilka jag tänker på?

Zepp
0

Uh.. att du orkar!

Men du kanske lär dig något på det?

Animaliskt protein är inte nödvändigt, det är essentiella aminosyror som är nödvändigt och att de är i rätta proportioner.

I animalier är det i samma proportioner som vi behöver.

http://media.pagina.se/produkter/bok/72411384/72411384.pdf

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

ScarletMajesty
0

Jo, jag vet. Men, tyvärr så förstår inte den här personen det. Ångrar att jag ens drog mig in i det, men då personen säger till en sjuk person att leva veganskt, kunde jag inte hålla mig…

dufva
6

Det värsta veganer brukar drabbas av är brist på B12 och långkedjiga omega-3-fetter

Det finns ingen vettig ersättning för dessa på den vegetariska sidan (oavsett vad de hävdar :-)

Sen blir det ofta problem med de essentiella aminosyrorna till slut eftersom det blir ett fasligt pysslande och kombinerande för att få till en fullvärdig aminosyreprofil (vilket de flesta av dom nog inte är på det klara med)

Dessutom är en spannmåls/bön-baserad kost rik på växtgifter och ämnen som dränerar mineraler ur kroppen

Att vara vegan har ingenting med hälsa att göra

Tvärtom egentligen så den villfarelsen tycker jag vi med fog kan slå hål på

Däremot har ju ofta veganer andra etiska och moraliska skäl som man ändå knappast kan göra annat än respektera dom för men som sagt:

Smart för den egna hälsan är det knappast Skrattande

ScarletMajesty
0

jo, det var det som diskuterades, denna vegan ville att min lchf kompis skulle äta veganskt istället (för hälsan). Men då jag påpekade om amoniosyror etc så krävdes jag på forskning.

Lyckades hitta sju stycken forskningar, och hade fått svaret, hittar du något som säger att kött är bra, så ska jag buga för dig typ.

Gissa vem som fortsatte buga? haha : D