PICKNICK - Göteborg
Vad tycker ni om den idéen?
Att vi träffas vid någon strandmiljö när väderrapporten börjar snygga till sig, om den nu gör det förstås. Enkelt efter vars och ens önskemål med egen korg eller något samarbete, inköpslista.
Frågan är ställd. Hoppas på stort intresse, det var så himla kul att vi var så många som samlades på Duse udde.
Hallå där!
Är ni bortresta eller?
Vädret är ju tyvärr sådant att man nog måste gissa om det blir någon bra dag som går att hoppas på, men ni kan väl höra av er lite liksom.
Eller är det bara jag som är otålig?
Kram på er.
Jag tycker det skulle vara jättekul med en picknick. Problemet för mig är att jag kommer vara borta mycket närmaste tiden.
11-25 juli och 1-15 aug är jag hos mina föräldrar i Nora och hälsar på. Och den veckan jag är hemma vill jag nog bara vara själv och vila upp mig.
Men en picknick i slutet av augusti kommer jag gärna på.
Kanske vädret har ordnat upp sig tills dess, det ser ju mörkt ut för närvarande.
Vi kanske får en fin sensommar som tröst.
Yvonnel!
Jag följer gärna med på pic-nic efter den 29/7.
Ha det gött så länge!!
Jag skall resa bort med min dotter!

Kan oxå tänka mig att komma - beroende på dag. Hittar dock dåligt i Göteborg och kommer troligen med tåg i så fall.
Det vore trevligt med picknick tycker jag också. Något datum i slutet av augusti först i september tycker jag också låter bra. Vi får hoppas på en kanoneftersommar, det är vi värda!
Pussgurkan, jag hoppas att du kommer med på picknicken, när den nu blir och väldigt gärna att du har med dig dina små flickor. Skulle vara så himla roligt.

Troligen blir det så. Har liksom dem alltid med mig. Får jag rösta så tar jag gärna picknick där jag kan släppa loss dem. Lekpark men tycker slottskogen är för oöversiktlig…. Gärna en som är något mindre samtidigt som jag ska kunna ta mig dit - kommer med tåg i så fall.
Hur gamla är dina flickor nu? Springer dom fort?
Slottsskogen är nog den enda parken som har lite roliga djur osv. jag brukade ha en sele till min flicka, men jag var tvungen för jag kunde inte gå så bra på den tiden, (knappt nu heller).
Jag bor i Billdal och här finns en park som är fin att vara på men det är bara gräsmatta och stora vackra träd, inte så kul för små barn kanske.
Skulle det bli riktigt fint väder, som vi ju hoppas, så kan vi ta oss ner till någon badplats, det finns flera fina längs med 158:ans väg. Men som alltid med barn måste man ha översikt.

De är otroligt nog två nu. Som tiden går. Vi har nyss varit i slottsskogen. De och jag tyckte det var supert MEN att ha picknick vid lekplatsen själv med två känns svårt. Hade gärna sett en sådan där "bostads lekplats" och fika i. Typ en mindre variant där jag kunde fika OCH släppa dem lösa. Hur många kan tänkas komma på picknicken?
Kan nog tänkas bli 5-6-7 om dagen stämmer. Vi får väl i värsta fall fixa någon sorts staket som håller tjejerna på plats. Ska kolla min gamla campingutrustning om det finns något kvar av den, längesedan jag tittade efter.
Jag har en väldigt gammal minnesbild från när jag var ca 8-9 år, jag kikade in i ett zigenartält och såg en mamma med babymage, 2 ungar 2-3 år gamla som lekte runt i det ganska lilla tältet (medans mamman lagade mat) och en liten under 1 år som satt mitt i tältet fastknuten i en lina i tältets mittenpåle. Det märkliga är att jag upplevde att dessa barn hade en stor trygghet och ffa närhet till sin mamma, jag minns riktigt väl just den känslan fortfarande.
Hej! Låter väldigt trevligt med picknick….jag hänger med 
/A
Och jag är med, absolut
Visst går det. Om inte annat, så går det galet
Nyss räknade jag antalet, verkar bli 7 vuxna + 2 gullungar.
Någon, kom med fler förslag på mötesplats!

Och exakt datum … snabbt ;-)
Har födelsedags kallas den 4/8 då de fyller två …..
Jag bor lite längre bort men skulle gärna åka ner till Göteborg. jag har ledigt mån - tors v 31 .
Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃
# 17 Seglarina
Jag bor i Brastad - så det funkar ju.. kul med sällskap.
Frågan kvarstår, VAR ska vi mötas?
Håller vädret, vad tror ni?
Jag kan alla dagar hela veckan (31).

Vecka 31 kan inte jag, tyvärr. Kanske möjligt på tisdagen i så fall. Vecka 32 ser bättre ut för mig och vecka 33 utom torsdag och fredag.
Hej på er
Jag kan hela vecka 31
Vecka 32 alla dagar utom torsdag
Vecka 33 alla dagar utom måndag
än så länge.
Monika
Den 7, 14, 17 aug. är jag upptagen med diverse hjärtundersökningar + min dotters födelsedag, i övrigt kan jag alla dagar som jag vet just nu iaf. Men mötesplatsen är fortfarande inte bestämd!

Vad med Botaniska trädgården? Ligger inte den i gångavständ från tågcentralen? Eller minns jag helt fel?
Min semester är slut nu på onsdag - men jag har inget inbokat på kvällarna, och det går ju oftast att gå tidigt på eftermiddagen. Bara någon bestämmer tid och plats.
Botaniska ligger inte så nära, du måste nog ta en buss/spårvagn, blir väl långt att gå med barnvagnen om du ska ha några krafter kvar. Tror jag iaf. Tror att Linnéplatsen är närmaste hållplats. Då ligger Slottsskogen precis mittemot.
Och ska man träffas i Botaniska bör man vara säker på att det ÄR Botaniska man ska träffas i och inte Slottsskogen… 
(Jag och Effie? (tror det var Effie) skulle träffas en gång för evigheter sen och jag hade fått för mig att det var i Botaniska när det egentligen var i Slottsskogen vi skulle träffas.
Och regnade gjorde det den dan också kommer jag ihåg.)
Jag vill gärna gå på botaniska (riktiga) har aldrig varit där. är det trädgårdsföreningens Park invid vallgraven? Tänkte jag skulle gjort det i sommarskruden, något kanske finns kvar än. Kan man ha picknick där? Den ligger ju inte långt från centralstationen, enligt min karta.
OK, nu ser jag vad du menar Yvonne. Ja det är ju en bit från stationen. Om vi som kommer med tåg / buss från fjärran kan träffas vid stationen så kan vi ju ha sällskap dit.
Men när?
Om alla skriver på samma sätt är det enklast att se hur många som kan varje dag. Så här skriver jag:
Jag kan hela vecka 31
Vecka 32 alla dagar utom 9/8 fm torsdag
Vecka 33 alla dagar utom 13/8 mitt på dagen måndag
än så länge.
#26 Jaså var det du, Angelfish…jag minns att jag stod vid Björngårdsvillan och beundrade hur träden såg ut i ösregn. Vackert, men så bra picknick var det inte.
Har för mig att det var fler som tänkt komma (men bara en som hamnade på Botaniska)
Botaniska är fint. Det finns en spårvagnshållplats "Botaniska Trädgården" precis utanför. Trädgårdsföreningen är fin den också.
# 29 Japp, det var jag.
Jag brukar kolla en extra gång nu så jag är säker på att jag vet vart jag ska… 
Edit: Och jag kan inte förrän vecka 34. Är borta 1-15 aug och sen behöver jag några dar på att vila upp mig.

Jag kan:
v 31 kan inte
v 32 utom fredag till söndag
v 33 utom torsdag och fredag
v 34 utomfredag till söndag
Låter som en bra ide att träffas på centralen och åka vidare i samlad trupp
Botaniska har inte några gräsmattor att picknicka på, inte som jag minns iaf. trevligt ändå att gå där, bland alla blommor, men det är mycket backar så för min del blir det väldigt långsamt.
Då är med tanke på barnen Slottsskogen bättre, där finns ju fina djur i barnens zoo och andra, tror att det finns både sälar och pinviner samt exotiska fåglar.
Trädgårdsföreningen har stora gräsmattor runtom men där finns också tillgång till vallgraven eller annat vatten, så man får se sig för.
Mitt i Botaniska är det väl en gräsmatta, om inte jag minns alldeles fel. Förbi växthusen och uppför backen, före caféet. Och med ett par träfigurer för barn att klättra på - inte direkt lekplats, men typ skulpturer.
Tar man sig längst upp i Slottsskogen finns det en hel del djur - men där är det BACKAR. Vad som finns längst ner, utöver fågeldammen, har jag inte koll på längre - det har ju diskuterats en del om flamingos och sälar och pingviner, med tanke på hur djuren har det.
Trädgårdsföreningens barnvänlighet har jag inte koll på alls. Men Vallgraven är ju ena kanten.
Nu återstår bara att bestämma datum !!!
Tycker nog att vi måste bestämma en lördag eller söndag, många atbetar ju nu igen efter semestern och har inte ledigt i veckan.
Vecka 32 den 11 eller 12 är mitt förslag.
Funkar för mig.
Nu till innehållet.
Vi tar med oss lite mat som vi kan bjuda på. Kanske något vi köpt som är spännande ellerom vi har provat ett nytt recept som vi vill dela med oss av. Annars tar vi bara med oss det vi vill, eller hur?
Sen tycker jag kanske att vi också ska gardera oss (behövs denna sommar) med plan B. Finns det någonstans där vi kan träffas under tak, där vi får äta medhavd mat?

Jag vet inte men ska försöka den helgen. Ska göra mitt bästa! Jag tror att det för mig är lättast att ta med mat till mig och flickorna själva. Men jag är nyfiken på alla recept och på att få se eran mat ;-) Vill gärna träffa "någon" på centralen som vet och hittar ;-) vart vi ska
Mitt lilla barnbarn fyller år den 11. Då ska vi gå på Liseberg
Söndag 12 augusti kan jag.

Tycker tiden går …… Vad bestämmer vi? Datum? Tid? Plats?
.. för mig skiter det sig.. jag har fått extrapass på jobbet…(behöver x-tra pengarna).
Men jag gillar idén och vill gärna träffas för lunch/picknick nånstans mellan Lysekil - Uddevalla - Göteborg.
Det verkar som om Effie och Lilli-Anne + jag Yvonne, alla kan på söndag den 12 aug. Förut har ju Seglarina sagt att hon kommer med buss till terminalen och kan mötas upp med dig Pussgurkan.
Om hon läser detta så kan hon väl höra av sig. (Seglarina).
Annars får vi väl bestämma en annan helg.
Jag kan den 12,de

Jag kan oxå den 12:e. Vet dock inte hur tågen går - tider och sånt. Och eftersom jag ska ha med ungarna så kan det inte vara för tidigt. Vi går upp vid 8.00 och är klara vid 9.00 med frukost och sånt. Har sedan ca 2 timmar mmed bil + tåg till gbg.
Måste även kolla hur tågen går …. ATT de går kanske oxå ;-)

OJDÅ, kollade precis tågen. Det ser inte bra ut. TILL Göteborg kan jag komma i "bra tid" men hem ….. Första tåg som inte är fullt går 17.42 och det blir sent för ungarna känner jag.
Verkar som söndagar inte är bra att åka tåg ….
Det blir väl du och Seglarina som får komma fram till en lämplig tid. Glöm bara inte att vi andra måste få veta hur det blir.

Tror inte att jag kan alls eftersom jag inte kommer hem i vettig tid - för ungarnas skull. Det blir sent att resa från gbg 17.42 - ca 1 tim och 20 min hem + bil 30 minuter….
Hej Var bor du någonstans Pussgurkan? Från vilket håll kommer du?
Men du kära Pussgurkan, nog har du väl dina flickor i vagn? Dem kan väl sova lite på vägen, i den åldern är det väl ganska vanligt.
Om du tycker det skulle vara trevligt att träffa oss för din skull, att få lite nya kontakter, så klarar sig nog barnen ganska bra.
Men det kanske blir för jobbigt för dig? Låter som du har ganska dåliga kommunikationer, kanske finns det någon som bor inte så långt ifrån dig som vid tillfälle kan ta en sväng och hämta upp.
Eller om du kan fixa egen bil hela vägen.
Skulle i vart fall vara skoj att träffa dig och flickorna.

Jag ska kolla hur jag kan lösa det för det hade varit så kul att få komma och träffa er andra. Ska snacka lite med svärmor ….
Återkommer i kväll

Jag har kollat fram och åter, får ingen barnvakt och dessutom så är tåget 17.42 fullt nu. Nästa går 18.42….
Jag känner att detta kommer inte att fungera så jag hoppar av, tyvärr. Hade gärna träffat er andra - hade behövt få träffa lite nya människor och sånna som "är som mig" ….
Det får bli nästa gång….
Tråkigt, men det är ju fler som har förhinder, så om ni som är kvar ändå vill att vi träffas, så gör vi det, men kanske inte utomhus- verkar inte bli så fint väder till helgen.
Men Pussgurkan, var bor du någonstans?

Några mil utanför halmstad
Nä, så dumt Pussgurkan, helt fel håll, då kan jag inte hjälpa.
Jag är gärna med. Vilken plats och datum blir det ?
Hej capron!
Du verkar vara en nyhet!
Kul att det blir fler så välkommen i gänget.
# Pussgurkan
Synd att det ska strula för dig Pussgurkan, jag tänker så det knakar på hur vi ska fixa problemet, hur skulle det vara om vi för en gångs skull försökte träffas på annan ort? kanske inte så långt bort som Halmstad men Varberg kanske kan vara en möjlighet, vi kan ju trycka ihop oss i en eller två bilar.
# Alla
Nästa helg vill jag inte lova bort för min dotter fyller år då och jag vet inte vilken dag vi ska fira på.
Men jag hoppas att vi får till det innan sommaren tar helt slut.

Det är väl inte själva GÖteborg som är mitt problem - jag trodde inte att det skulle vara svårt med biljetter. Nästa gång kan vi väl bestämma datum och tid tidigare - så kan jag fxa biljetter INNAN de tar slut.
Men visst kan vi även träffas på annan ort.
Hur blir det? Någon som vet?
Ja, jag undrar också - hade vi bestämt i morgon, eller kommer inga eller vad är det som gäller?
Är ju inte för sent ännu om vi vill träffas lite i eftermiddag.
Behöver ju inte vara picknick om vi inte vill jobba med att ha mat med oss.
Det blev ju liksom lite strul med Pussgurkan - komma eller inte.
Så Monika, Effie, Helga och Capron, har ni tiden över idag eftermiddag så kan vi ju ändå träffas för en fika i Botaniska.
Lilli-Anne har meddelat mig att hon blev upptagen söndagen men vi kan ju ändå trots allt bli några stycken om ni inte tycker att det blir alltför sent i planeringen. Vädret är ju strålande.
Så Snabba Ryck! om ni vill!
Ja, vädret är strålande. Jag sitter på balkongen. Det tar mig ungefär en halvtimme att åka till Botaniska
Jag fint väder är det. Men jag behöver tyvärr lite längre framförhållning. Bussen går var annan timme och det tar 1,5 timmat till Göteborg. Undrar om ni träffades, eller ska vi ta det en annan gång, bestämme lite tidigare. Jag är i Stockholm helgen den 25-26 augusti.
PS är det all reklam som gör iFokus så trögt, eller är det min dator?
Det blir en annan helg. Vi får komma på ett nytt datum.
Kan vara reklamen men även din egen uppkoppling, för jag får verkligen ha tålamod ganska ofta.
Synd att det inget blev av, men vi får väl chansen att ta om en annan gång. Hoppas jag.

Det känns inte helt riktigt okej att det på något sätt skulle vara mitt fel att träffen inte blev av…. Tolkar det så i inlägg #61
Tycker att det överhuvudtaget inte blev bestämt något ordenligt datum och/eller tid överhuvudtaget.
Hoppas på att vi kan träffas snart men då med längre framför hållning. Det ÄR ändå lite pyssel med tvillingar + att bo som jag/vi gör. Jag måste veta exakt datum mm för att kunna planera allt här hemma med alla djuro och flickorna + resan.
Tänk inte så Pussgurkan. Det är svårt att få ihop allt och du bor där du bor, inget att göra.
Men snälla nån, jag anklagar ingen, saker blir som dom blir och så är det bara.
Tror att vi alla är intresserade att träffa dig och dina flickor men eftersom du har ganska långt och i viss mån knepigare att komma hit så föreslog jag att vi kunde träffas närmare dig och "lite mötas på ½ vägen".
En annan möjlighet är att du beställer tågbiljett lite framåt i tiden och sedan väljer vi att efter bästa förmåga komma till en träff den dagen.
Förmodligen behöver det bli en lörd./sönd.eftersom många jobbar i veckan.
Vad tror du om det?
Eller var det möjligen så att just denna helgen var så biljettslut för att det fortfarande är nära semestertider?
Det är ju bra att ta reda på vad vi ska undvika.
Jag hoppas att det ska ordna sig snart, helst innan det blir för kallt att vara ute men annars är det bara att ta situationen som det blir och vara glad ändå.
KRAM PÅ ER ALLA!

Nä, det gör jag väl inte men det jag tolkade det lite så i det inlägget bara.
Hoppas verkligen att vi kan få ihop en träff. Kan tänka mig att ha en här hos mig - men det blir ju en del resväg. Speciellt för dig som bor så långt bort. Kan dock ordna övernattning - fåren brukar tycka det är okej att det sover folk hos dem
haha …
Pussgurkan!
Så ska det låta! Vilken härlig idé att komma till dig, det skulle i vaje fall jag tycka men jag är ju pensionär och har lite mer tid till förfogande än kanske många andra i gänget.
Men du ska absolut komma med en inbjudan om du verkligen vill att vi kommer.
Du måste berätta lite mer om hur du bor och lever, har du får för köttet eller ullen? eller kanske för mjölken, om du kan göra fårost eller annat sånt som är så himla gott.
Jag får en himla lust att anmäla mig själv till att volontärjobba hos dig, men ärligt talat så är det nog så att jag inte kan så mycket.
Men tänk vidare på saken, det låter väldigt lockande.
Sova med får! Det låter spännande, har jag aldrig gjort, bara katter och karlar
och så någon tjejkompis då på semester och så.

Finns det seriöst intresse av att komma hit? Hur många är intresserad i så fall?
Pussgurkan: Har du får? Vilken slags, vad använder du dom till? Min allra högsta önskan är att ha en gård där jag kan ha djur, jag blir SÅ avundsjuk!
Om det är så så vill jag väldigt gärna komma, men var beredd på att jag kanske inte ger mig av igen 

Ja vi har får. Kött får - dvs de är avlade så att de blir lite större än "ull-får" men deras ull går inte att använda till mycket. Vi föder upp dem lite lågsamt eftersom det får oss att må bättre. Många de föder, förlåt GÖDER upp lammen i ett stress tempo … DET känns inte bra för oss.
OM jag får säga det själv så bor jag i en idyl, vill absolut inte byta. Jag kan låta hunden gå fritt, låta mina ungar gå fritt och upptäcka hur det känns att få jord mellan tårna och gräs i munnen *haha*
Och ändå har jag relativt nära till civilisationen, kan ta bilen utan att känna att jag slösar en förmögenhet men låter ändå bli att åka då det trotts allt kosta 15:-/litern …. Det är skönt att åka till stan men UNDERBART att komma hem igen.
Och jag menar det; finns intresset av att ordna en träff - så kan vi träffas här hemma. Måste bara veta hur många vi blir + ett datum som passar. Eftersom jag inte är så duktig i lchf-matlagning (äter väldigt enformigt) så kanske ett knytkalas eller att var och en tar med sig sin mat är en ide.
Jag bor ju i Uddevalla så det är en bit, men jag kommer gärna. Jag är intresserad av ull. Köttfårsullen brukar inte gå att tova. Men kan användas som stoppning av andra saker, så jag tar gärna hand om en del 

TJa, vi kan nog komma överrens ang ullen.
Och det hade varit roligt om det blir några som ville komma, annars så kanske vi kan träffas ändå.
Oj då, jag gick visst igång på fel sak.
Det är ju förstås bra ióm vi kan följas åt från Göteborg eller så.

? nu förstår jag inte helt …..
Tror att hon kanske tänker på att dela bilkostnaden från Göteborg.
Men där ser du, det finns intresse, om några dagar har fler hunnit se denna länk, då blir det nog en massa positiva inlägg.

Då återstår bara att bestämma ett datum då …
Väntar lite med att göra det men antar att det måste bli en helg.
Ja Yvonne jag tänkte på bilkostnaden och på att vi ju är ett LCHF-gäng och inte ett får-gäng
Trodde får var LCHF…
Tycker det låter trevligt med detta besök. Får se vilket datum vi hittar, bara.
Jag får ju plats med 3 pers i min bil och det finns ju fler som har bil så det borde gå att få till med lite samordning.
ca 23 till 28 augusti är jag i Sthlm, men så sanrt blir det väl inte.
Halmstad? Jamen, det är ju inte så långt (som Göteborg) Kanske jag också kan komma, men inte förrän i slutet av september.

Vi tar det hos mig. Måste bara kolla vilka helger som är lediga. Återkommer med ett par förslag och sedan bokar vi ett helt enkelt.

Nu så ska vi se …. Hoppas ni fortfarande är intresserade av att komma hit till mig.
Blir det väder är vi ute - tänka bara på kläder och skor (oömma). Blir det INTE väder är vi inne … men vi har inte så stort så runt 10 kan vi vara ca.
Jag föreslår några datum så kan ni väl tala om vilket som passar bäst och så väljer vi efter det.
Datum:
- 8 september
- 22 september
- 13 oktober
Jag undrar om vi kan göra typ knytkalas eller picknick då jag inte är bra på att laga lchf-mat.
Hoppas att ni är intresserade och vill komma. Hade varit så roligt.
Så bra, då behöver du bara rita upp en karta så vi hittar fram och kan planera åktiden. Kan vi ha tillgång till något kök? Då kunde vi ju fixa maten tillsammans.
Det kan ju vara vanlig mat, inte behöver man kunna så speciellt mycket mer för att äta LCHF, det är ju eg. bara att utesluta så mycket man kan av kolhydrater och använda animaliskt fett och eller kokosolja.
Vi kan ju kanske grilla om det finns en grill hos dig. Lite grönsaker till så klarar vi oss bra, kanske några ostar.
Du kanske kan sälja lite välhängt lammkött till oss.
Låt fantasin blomma.
Ska jag ha någon åsikt om datum, så har jag nog tänkt fira min födelsedag med familjen ca den 13 oktober. De andra datumen borde funka

Så kul att någon/några är intresserade 
Kök finns, hade varit roligt att laga mat tillsammans!
Grill finns - en stor en men då måste vi sitta ute och "mitt bland" får, gäss och en och annan höna 
Lammkött blir det värre med. Vi slaktar inte själva, vi föder upp och skickar.
Karta är inte lönt men jag pm*ar ut vägbeskrivning till de som anmäller att de kommer. Är ganska lätt att hitta hit.
Hoppas nu fler vill komma!
Hej
Har just kommit hem från Stockholm. Mig passar det 8 el 22 sept.

Vore kul om du oxå kom.
Jag har också ledigt den 8 el. 22 sept. men låter andra bestämma vilken dag.
22 september passar mig.

Det verkar som det står mellan 8 och 22 sept. Vi ger tråden lite mer tid innan vi/jag spikar datum. För mig är det bra med framförhållning och planering ;-)

Det verkar vara lite dött här på tråden, inte många som svarat. Men trevligt att några är pigga på att träffas. Vi spikar den 22 september och håller tummarna för vackert väder. Skriv gärna om ni kommer (eller inte) så jag vet. Tid kan vi återkomma till och vägbeskrivning sänder jag på/via meddelande till de som skriver att de kommer
Jag kan den 22 sept.
Jag åker gärna med dig Yvonne om du ska med.
Hur var det övernattar vi också?
Vilken tid den 22?
Hej på er! Har följt er diskussion här ett tag nu .
Bra initiativ Pussgurka! Dessvärre kan jag inte någon av datumen.
Hoppas att ni får en trevlig träff! Det vet jag att ni får….!
Jag får hänga på nästa gång istället!!
mvh
Anki
Så tråkigt att du inte kan helga.
Men vi väntar väl på reaktion från fler, eller?
Jag tänkte ju vara med, men lite undrar jag över nattinkvartering, om det finns något ställe som inte är alltför dyrt, det är ju rättså många mil att köra båda hållen om man ska hinna med att ha någon behållning av dagen.
Prata på här och håll tråden levande!

Tyvärr har jag inte stort nog att erbjuda övernattning OM ni inte vill bo i fårhuset. Men ca 1mil här ifrån så finns det ett gästis - skulle tro att de har lediga rum till bra pris.
Annars är ju tält ett alternativ - ett KALLT allternativ. 
Kan du ringa dit och få reda på om det finns något ledigt rum för oss och gärna vad det kostar?
Bäst om vi vet innan vi bestämmer oss.
Jag har kollat hemsidan på torupsgästgivaregard.se
Det ser väldigt fint ut men frågan är om vi har råd, billigaste alternativet är 490 kr i gästhus. Tillkommer ju mat om vi inte har det med oss. Har heller inte frågat om det finns lediga rum den 22/9 - ni måste ju bestämma om ni vill först.
Har vi bestämt att det är bäst att sova över? Så långt är det väl ändå inte - eller?
Det var ett förslag eller eg. bara en fråga från min sida med tanke på att vi ska köra minst 15-17 mil i vardera riktningen. Även med ganska hög fart så tar det ju allra minst 2 timmar åt varje håll, men som sagt bara ett kanske-förslag.
Dessutom så har ju bara 2 personer förutom jag själv anmält intresse. Tror jag. Hittills. Penny skulle ju också komma men hon har ju ganska nära från Älmhult.
Jag är fortfarande intresserad om vi blir några stycken.
Finns det inte något vandrarhem i närheten? Jag vet inte helt vart vi ska.
Jag vet inte, jag har bara fått den här uppgiften från Pussgurkan.
Enligt #102 så skulle detta ligga ca 1 mil från hennes hem.
Men det är ju inte nödvändigt med övernattning, bara ett förslag för att utnyttja möjligheten att hinna uppleva något mer än bilkörning. Jag tycker nog att det är väl sent på säsongen för tält eller fårhus.
Hittills är vi 3 från Göteborg och Penny från Älmhult som visat intresse till dage den 22 sept. Det är ju gott om tid för fler att anmäla sig, jag har nog plats för 1 till i min bil. Från Göteborg eller ev på vägen söderut, jag vet ju inte var alla bor.

Det tar ca 2 timmar från Göteborg att köra hit till mig. Jag har hört talas ett vandrarhem men har inte fått fram något nummer dit - ska leta vidare efter det. Ska kolla runt efter fler alternativ. I morgon då ungarna sussar :-)

Har hittat ett par ställen till
- 035 - 10 44 40 Stiftelsen femsjö skola
- 035 - 394 02 Östra hoppet
- 0345 - 209 35 är en pizzeria som tydligen ska hyra ut rum.
Har inte kollat rum eller priser men alla är inom rimligt avstånd. Pizzerian är det som är närmst sedan Östra hoppet och sist femsjö skola.
Hoppas hoppas ……
Hallå!
Vad tycker ni?
Nån som har kollat priser? Jag är låg just nu, men jag tror att det kan vara bra att träffa er.
Jag tar och ringer på dom numren som står härovan, imorgon, och sedan skriver jag här och berättar svaren. Hoppas bara att det finns någon som svarar på tel även om det är söndag.
Just nu, och sedan 2 dagar har jag en hemsk värk, därför inte säkert att jag orkar, kanske bättre innan den 22 men man vet ju inte.
På pizzerian blev jag hänvisad till annat nummer som inte svarade. Östra hoppet hade huvudsakligen våningssängar och det går bra att rum för 2 eller 3 sådana och bara ligga i bottensängen, där kostar det ca 400 kr för hela rummet men vi måste ha med lakan och om vi inte vill städa så får vi betala ca 100 kr till.
Stiftelsens tel nr användes inte kom det en så där röst och sa.
Prismässsigt så låter det ju helt OK med ca en 100-lapp per person men ni får komma med era åsikter/tankar nu.
Jag beställer inget förrens jag vet vad ni vill.
Har inget emot våningsäng om jag slipper klättra upp , och lakan går väl att ta med - så det är ok
Håller med Effie.
Ska jag tolka det som både att ni vill övernatta och att vi ska beställa ett sådant rum? Då är vi ju 3 än så länge, kanske Penny (Gunnel) också vill vara med på det. Hoppas du läser detta Gunnel och lämnar besked.
Sammantaget kan det ju bli riktigt kul.
Vad tycker ni om datum, ska vi övernatta från fredag till lördag eller från lördag till söndag?

Herre gud vad detta går trögt. Kan vi ta ett beslut - kommer ni? Hur många? Ska ni ta in och sova? Ska vi ställa in lördagen????
Som jag förstår det så blir det Effie och Monika + jag, vi kommer i min bil och om jag har förstått saken rätt så kommer även Penny (Gunnel) åkandes i egen bil från Älmhult.
Min gamla ryggskada verkar ha kommit till liv igen och jag har gått krokig hela veckan som var, kanske hinner jag bli bättre till dess, men jag behöver ju inte ta ut mig, ni andra får göra promenaderna osv.
Det lät på damen som skötte stället att det var OK att bara sova i underslafarna och jag tänker att det kunde ju bli en kul liten "happening". Något i stil med Säffle beträffande tjejsnack osv.
Hoppas att jag får höra av er alla snart så det inte blir för sent att beställade där ev. rummet.
Kram
Yvonne
Min mailadress: yvonne.lofquist@blixtmail.se
Om ni önskar framfära något särskilt till mig som inte behöver vara allmänt.
Kram igen
Yvonne

Det hade varit så roligt om lördagen blev av. Hur gör vi med maten? Jag kan köpa kött som vi kan grilla om det blir väder. Annars får vi göra det inne. Men som jag skrev tidigare hör i tråden kan jag inte så mycket om lchf matlagning. Hade på förslag att alla tig med sig något som vi alla kan testa. Är det en bra ide? Vad mer behöver jag ha hemma? Jag har kryddor och sånt men inte mejerier eller "lchf mjöl". Min tanke är/var att vi lagar mat tillsammans och lär oss av varandra. Ungarna kommer troligen vara hemma men inte gubben.
hej
Oj, mitt svar försvann! Jag kommer! Meddela dag, spelar ingen roll för mig. Jag kan sova på överslaf, men helst på underslaf!
Ja, här försvinner det också, jag hade nyss skrivit ett meddelande till er alla men det försvann minsann. Jag har problem med uppkopplingen totalt, men av okänd anledning speciellt svårt att komma hit till Kif.
Jag har kokosnötmjöl som jag kan ta med och något fiber… jag bakar inte mer, har inte lyckats så bra så det ligger nere f,n.
Bra Pussgurkan om du kan köpa hem kött till grill eller annan tillagning.
Så mycket matlagning behöver vi väl inte utöver det vi måste äta, viktigare tycker jag att vi får tid att "tjöta" och kanske gulla lite med småflickorna.
Vill ni något viktigt till mig så snälla använd mailadressen.
Så blir vi alltså 5 tjejer, det blir nog ganska bra!
Jag ringer till vandrarhemmet imorgon och beställer.
Jag bakade fröknäcke härom veckan, för första gången. Är det något att testa? Det är inget jag tänker göra ofta (även om det iofs var gott) och jag har kvar ingredienser.
Jag kan både fred-lörd och lörd-sönd. Tycker det låter trevligt med övernattningen.
Klart vi lagar mat tillsammans! Jag skulle vara glad om jag fick ta med mig några sqoush som vi kan göra något av. Grillat kött med rattatoi och kryddsmör kanske? Kan vi unna oss dessert?
Hur många måltider blir det?
dubblett
Tsatsiki på rysk yougurt?

Jag hade varit såååå över glad om vi kunde göra en SUPERbra och SUPERgod lchf "godis" som ligger VÄLDIGT bra i kolhydrater. ÄR så supersugen på godis (läs min tråd om gnäll ;-) )
Kött fixar jag!
Sqoush låter bra (stavas det verkligen så) - Jag gör ibland grönsakspaket i ugnen och då är sqouash gott. Vi kan väl göra flera grejor och NATURLIGTVIS sitta och tjata ;-)
Squach!
Squash. 
Bra! du har kollat efter förstår jag, Tack!

Japp, jag kollade upp stavningen eftersom jag inte tyckte det såg rätt ut. Är lite av en rättstavnings-tönt ibland. Tyvärr. 
Ha det så kul på eran utflykt. Tycker det är trist att jag inte kan följa med. (Klarar inte av en massa folk för tillfället. Och ja, 5 st är en massa för mig just nu.
)
Mina heter sqoush för dom har jag gjort själv
…
Nä, tycker också det ser mer rätt ut som Angelfish skriver. Rattatoi då det är väl heller inte rättstavat? 
Vad ska vi ha mer av grönsaker?
Godis… Jag har Annikas och Airams kokbok till fest och helg. Där finns massor av godis. Vad har du lust på specifikt? Utom sockervadd

Smågodis ;-) Nä jag vet inte. Du/ni har väl sätt min tråd om gnäll…. jag "behöver" godis nu och choklad - bounty!!!! Kokostoppar!!!! Eller vad som men de MÅSTE vara lchf-super-nästan-noll-kolhydrater …
Är så taggad nu på att fixa vikten och vill inte falla pga förmycket kolhydrater
Finns det inte nåt recept på bounty a la lchf? Har inte testat, men har för mig att jag sett det någonstans.
och ratatouille stavas ratatouille (jag är också rättstavningstönt)
Ack, du hann före mig, Effie. 
Kokoschoklad (Bounty). Har gjort dom, blir jätte-goda.
Fransmännen är tokiga, det går ju inte ens att säga så.
Jag har personligen aldrig varit svag för bounty, men jag har gjort en supergod Chokladmousse op min GI.tid, fast det blir kanske för mycket kolhydrater.
Kanske smaksatta chokladtryffel-mandlar? Receptet är för julen. Kanske kan man rulla dom i kokos istället för kanel? Annars står det att man kan smaksätta med vaniljpolver,kaffe,alkohol, eller rivet citronskal.
Gjorde en gång en kanongod förrättspannacotta, men vi ska väl inte "svulla" så det utesluter vi.
Rattatujjee - ungefär!
Verkar som om alla är taggade inför kommande helg!
Vilken natt vill ni helst att vi beställer för vandrarhemmet?
Ganska viktigt att jag får veta det.
Fred. till lörd. eller lörd. till söndag eller by a chans båda?
Rattatuj, tror jag det uttalas. Gott är det i alla fall! Jag har en jättegod gazpacho
i frysen. Ska jag ta med?

För min del kan du boka vilken som ;-) Jag sover hemma hihi

Ang. lördags träffen hos mig.
Ni kan komma "när ni vill". Vi går upp 8.00 och äter frukost så EFTER det är önskvärt hihi.
Tänk på att ta med er
1) STÖVLAR
2) kläder ni kan byta till som är oömma
3) glatt humör
4) lchf-tänk och kunnande + de andra vi sagt i de andra inläggen ovan
Jag har hund inne, är löjligt snäll men hoppas att ingen har allergi
Ni är välkomna.
Jag uttalar det rattattoj tror jag nog… men oavsett stavning vill ni ha det? Fast vi kanske ska handla på plats Pussgurkan?
Jag tar med några kokböcker och sqouasch 
Gaspazo är gott Penny, men varför ska allt vi äter vara så svårt att stava till?

Svårt att handla på plats. Närmsta butik 1 mil bort och det är en liten butik. Nästa är ca 4 mil bort.
VI MÅSTE ALLTSÅ HA MAT MED OSS. TÄNK PÅ FRUKOST OCKSÅ.
VARFÖR VILL NI INTE SÄGA TILL OM VILKEN/VILKA NÄTTER NI VILL SOVA ÖVER? ELLER HAR NI ÄNDRAT ER?
Eller är det jag som har för mycket tid över, ni andra är kanke ute och fröjdar er på olika kurser och danser osv.
Stället - vandrarhemmet heter Östra Hoppet och är väl inte alldeles nära men troligen inte väldigt långt till (Sara) Pussgurkan.

Det är ca +/- 1 mil dit.
Mat med er ….. Jag kömmer att ha kött, grädde, cf och kryddor och annat som hör till hemmet.
Fruksot tar ni väl på vandrarhemmet så det måste ni nog ta med själva.
Min tanke var att var och en av oss "lär" visar oss andra något gott till köttet och gärna till kaffet. Vi lagar maten tillsammans och vi skvallrar hela tiden ;-)
Sedan äter vi och skvallrar ;-)
Vi tar en tur ut i terängen om det inte regenar för mycket.
Jag röstar på att vi sover över lördag natt till söndag!
Var och en tar med sig till egen frukost, tycker jag, eftersom vi äter så olika.
Gunnel
Vilka tider har vi tänkt oss på ett ungefär - eller har ingen tänkt? Hem efter frukost på söndag? Utan stress, förstås. Min son tänkte komma och hjälpa mig sätta upp lite grejer i min lägenhet, och sedan ska jag till kören, fast det är ju inte förrän kl 18. Men det är bra att veta på ett ungefär vad ni har tänkt er.
Precis så tänkte jag det, hoppas dem andra tycker till också. Jag vet ju inte hur detaljkartan ser ut därnere i Halland. Hoppas vi får en minnesrik helg.

Kartan är super ;-)
Vad menar du med det? Vi har ju inte hittat dit ännu.
Nu har jag bokat 2 rum á 375:- x2 så att vi slipper sova på överslafen.
Bokningen gäller lördag till söndag. Hoppas det blir till belåtenhet för alla.
Om jag förstått saken rätt så är det ca 1 mil till Torup därifrån.

Nä till MIG är det ca 1 mil
Finemang!
Vilken tid beräknar ni vara framme?
Som jag förstår det så ska vi se till att det finns ingredienser till det vi vill laga innan vi kommer fram. Ska vi bestämma lite mer precis meny, eller blir det som det blir?
Kan vi handla eventuella ingredienser på vägen? Var och en för egna pengar. Jag vill ogärna släpa allt för mycket ända från Uddevalla då jag kommer med buss till Göteborg.
Du har väl en affär i närheten av dig Yvonne, innan man svänger upp på den stora vägen?
Vill ni ha en förrättspannacotta, har lagat den en gång och den är fantastiskt god, men inget för "bantare"
Förslag till middagsmeny
Förrättspannacotta med gräslök och löjrom
Grillat med kryddsmör och rattatouille+ tsatsiki som tillbehör
Någon smaskig desert

Någon som vill ha lunch? Jag tror jag, kommer ju ha klivit upp tidigt, kanske omelett räcker?
Låter som en bra idé att komma överens om några saker. Och det är väl en bra idé att handla ihop och fördela kostnaden på något rättvist sätt.
Jag tycker det låter spännande med pannacotta. Och jag frågade häromdagen om fröknäcke - men det kanske alla har testat, eller ingen vill - ? Jag har inte riktigt kommit igång med alla dessa möjliga tillbehör som man ju kan göra.
Och tider - jag vill också gärna veta tider
Mums!
Maila mig Monika, jag kan handla på vägen om jag får inköpslista.

Tycker menyn lät super. OCH jag testar gärna fröknäckebrödet.
Jag har ägg - hemmagjorda ;-)
Kött + kryddsmör fixar jag. Köper även grädde och cf. Sedan har jag "det vanliga" och lite till i krydd väg.
Tyvärr bor jag inte nära en affär … men vi är väl duktiga kvinnor som kan laga soppa på en spik!
Effie, absolut fröknäcke, har gjort det ett par gånger men det gör jag gärna igen, vi kanske ska ha en ostbricka till middagen också
.
Jag kommer att åka med buss 80 från Nisseplatsen kl 9.49 lördag morgon till Skintebo, där Yvonne plockar upp mig vid hållplatsen kl 10.20. Kan du inte ta samma buss Effie?
Bra Penny, jag mailar dig. Gäller det ingredienser till Pannacotta,rattat… och Tsatsiki, Ok med alla, med denna menyn?
Hur är det med desert, någon som har ett förslag? Eller "bara" ostbricka?
Monika!
Vilken trevlig meny!
Vi får nog jätteskoj!

OSTBRICKA!!! Vilke bra ide. Jag fixar några ostar till den.
Mitt recept är till 4 portioner stär det, hur mycket äter dina barn tror du Pussgurkan?
till en sats behövs blan annat:
25 g smör
2 dl grädde
1 dl cremefraiche
salt
Kan du ha det hemma Pussgurkan, för 1 el 2satser, beroende på?
Så köper Penny resten på vägen. inkl grönsaker till rattat… och tsatsiki?

Jag har annan mat till ungarna - jag köper sånt jag vet att de gillar ;-) Jag ger dem potatis osv - kör inte lchf på dem …. det blir då de blir gamla nog att välja själva. MEN jag tänker efter så de itne får rent skit mat
Ok, helt klart räcker det med en sats ändå även om de vill smaka, har jag tänkt. Men du har ovanstårnde ingredienser så vi inte köper dubbelt?

Fixar de, har hallon och jordgubbar oxå. Kan det vara något till?
Åh, blir det en 4 rättersmeny? Hallon/jordgubbar med viskgrädde till desert?
Åh!…eller…. hittade en jättespännade dessert med jordgubbar i min bok: Balsamicodoppade jordgubbar med skivor av blåkastello och pistageströssel på toppen. Går det att motstå? Men då ska vi nog inte ha ostbricka :-(
Förresten grillad citron är jättegott! Till varmrätten alltså
Pussgurkan: Olivolja och lagerblad, vitpeppar har du väl hemma? Eller ska vi köpa?
Hoppas ni gillar vitlök.
Oj vad mycket planer och vad gott det låter.
Kl 9:49 från Nisse; jag ska vara där, Seglarina

Vitlök har jag men inte lagerblad och inte olivolja - kör bara med rapsolja. Balsamico har jag inte heller. Men glöm inte recept på GODIS; LCHF GODIS!
Rapsolja är ok, det kör vi.
Balsamico är inte en ingredience som jag brukar använda mig av heller, någon annan som gör? Jag vet knappt vad det är. Vi kanske ska strunta i den desserten ändå?
Godis?… jag….hittade…ett…recept…på…, håll i er nu!…..DRRRUUUUM,DDRRRRUMMM: Bounty!
Vi behöver:
1 dl sukrin
50 g kokosfett (med kokossmak skulle jag tro)
1 dl grädde
1 dl kokosmjölk (gärna organic coconut milk från Blue Dragon eller Santa Maria på grund av deras låga kolhydratsvärde)
200 g riven kokos
100g choklad med hög kakaohalt (>70 %)
Kan jag få hjälp med ingredienserna? Jag har Sukrin (med stevia). Pussgurkan köper grädde, Penny köper kokosmjölk och choklad(du får det på inköpslistan jag kommer att maila dig)
Är det någon som har möjlighet att fixa kokosfett och riven kokos (det kanske inte ska vara den vanliga från butiken, eller?
Det finns fler recept på godis i mina kokböcker, jag tar med mig dom så du kan skriva av, vi kan ju inte skaffa ingredienser till allt, men det vore väldigt kul att göra bounty, kanske till och med jag kan tycka om det om det är hemgjort. 
Balsamico tror jag är balsamvinäger som är dehydrerad så att det blir tjockflytande.
Skulle det gå att få tag på en hel kokosnöt nu, den här tiden på året? isf skulle man kunna riva en färsk till bountygodiset.
Har läst på någon blogg om kokos-flakes som nog är större typ flingor.
--------------------------------
Monika, om du läser detta så kan ni ev. hoppa av bussen vid den stora affären ICA Kvantum Hovås/Brottkärr. Kan tom vara lättare att stanna för upphämtning där. Hör av dig på något sätt.
Jag har stora flingor kokos inköpt i Köpenham också kokosfett både med och utan smak. Jag tar med dessa.
Penny har lovat handla på vägen, jag håller på att skriva en inköpslista åt henne. Det jag skrev var saker som är lite speciella som kanske inte en vanlig affär har.
Har dom kokosflakes i vanliga affärer tro?
Super Penny. Då tror jag att inköpslistan kanske börjar bli klar. Hur är det med fröknäcket Effie, har du ingredienser till det med dig?
Någon som har ett par lagerblad som kan ta med?
Vill ni provadeserten jag skrev om tivigare? Balcamivo+ pijenötter tror jag det var
Jag har ingredienser till det fröknäcke jag testat (fast om någon tar med kokosolja utan smak, så slipper jag).
Lagerblad hittade jag i mitt skåp.
Jag har salmiakpulver, lakritspulver, turkiskpepparpulver och lakritsrot om ni vet något godis att göra av det, gelatin har jag nog också. Balsamico hade jag ½ flaska. Kokosmjöl, stevia, betfiber tar jag med. Har en hel burk majonnäs hemma, den är inte öppnad och jag har tröttnat på den smaken, tror jag.
Är det något som är onödigt att jag tar med av detta?
Gelatin ska vi använda till Pannacottan, men jag har packat ner 4 blad så det är kanske onödigt.
Undrar förresten om det inte bar balsamico du bjöd mig på en gång (inte bara alltså) det var väldigt gott. Ta med det, ska nog börjas med i detta hushåll. Majonnäs är gott tycker jag. Det andra har jag ingen åsikt om.
Effie, Penny skrev något om kokosfett/olja hon tar nog med tror jag.
Pussgurkan, köper du Blå Castello? Du pratade om ost tidigare? Di kan ju göra en kombinerad dessert/ostbricka vettja! Med extra allt sas.
Snart är vi nog klara tror jag.
Vad kul det verkar bli hörrni !

Ojoj, vad vi ska äta ;-)
Men vad det ska bli kul att ni kommer!!
Ta gärna med dig receptboken 
Jag har handlat ost men INTE Blå Castello - jag höll i den men valde en annan typ i stället. Typiskt!!
Jag har köpt kött som jag har lagt i marinad - ska få ligga där hela tiden! Blir såååå gott. Grillning ser nog dåligt ut men vi kan ju hålla tummarna. Vi kan ju alltid grilla ute och äta inne
Sedan har jag köpt 70% choklad, grädde, cf, brie ost, kvibille … vad det nu var för sort jag tillsult valde, vitlöks krämost och … hum … en till. Har köpt oliver (bara älskar det), fetaost, ingridienser till kryddsmör jag strax ska göra. Ja jag köpte faktiskt 1 påse chips och 1 påse ostbollar oxå … men de är till gubben hihi och DET bjuder han inte av 
Glöm nu inte stövlar och oömma kläder som ombyte - om ni nu får plats med det i bilen bland alla andra grejer 
Ojojoj, vad mycket god mat. Var det njutmetoden dieten kallades eller?
Men visst är det synd om oss som inte får äta en varierad kost!
Inget bröd, potatis, ris eller pasta så långt ögat kan se. Stackars oss! Hur kan vi bara överleva på denna tråkiga, ensidiga, smaklösa kost?

haha, men vi HAR kanske inte överlevt - vi kanske bara inte vet bättre 
Det påminner mig om en inneboende jag hade en gång. Hon gick och hade så ont i magen en längre tid. Till slut gick hon till läkaren och dom konstadetade att hon var laktosintollerant. När hon kom hem var hon jätteglad, log med hela ansiktet och sa: " Jag får bara äta dyra, exlusiva och vällagrade ostar hädanefter" 
Sådana ostar fick vi ju i riklig mängd, och otroligt välsmakande i går kväll.
Dessutom hade vi en jättetrevlig dag, vi tjejer, när vi lagade mat tillsammans.
Sedan blev det ju ganska sent så det var nog väldigt bra att vi hade fixat övernattning, även om det var ganska enkel sådan, på ett vandrarhem.
Måste tillägga att Pussgurkans små tvillingflickor var helt förtjusande och faktiskt ganska framåt och tuffa för sin ålder.
Och vovven ska inte glömmas, har aldrig tidigare varit med om att första gången träffa en hund som på direkten är så otroligt söt och kelig.
Detta "lilla experiment" var ju så trevligt att vi bara måste göra om det, snart, och sedan flera ggr till.

Och tack till er alla som kom och som lärde mig lite mer om lchf matlagning.
Ohej! Vad vi lagade mycket tråkig LCHF-mat
Det var så synd om oss.
----¤----
Före middagen blev vi damer guidade runt på ägorna av "grevinnan" själv och de små princessorna.
Sen lagade vi middagen tillsammans, detta blev resultatet:
----¤----
Kryddig Gaspazo
Pannacota med löjrom och gräslök
Marinerat oxkött grillat i ugn med kryddsmör, rattatuille, tsatsiki
Ostbricka, med fröknäcke och hallon
Kaffe och hemgjorda bounty
----¤----
Ni förstår att det var synd om oss, ni som eventuellt läser detta.
Vad vi hade trevligt!
Tack Pussgurkan för din gästfrihet.
Ja, det var väldigt trevligt, och väldigt gott. Fast jag har en känsla av att jag borde betala någon för mat, men jag vet inte vem och inte hur mycket. Vi får reda ut det. Mina fröknäckeingredienser kostade inte många kronor. Vad kostade era? Vi kan ta det via pm om det är bättre.
Om man tänker på det, vilket jag altså nyss gjorde, så är det ganska intressant att denna tråd, (som nu kanske har gjort sitt), började med ett upprop på en träff i Göteborg, slutade med ett trevligt matlagningsgäng i Halmstad.
Lite frågan är om vi ska ha denna tråd kvar, eller om vi ska börja en ny snart?
För träffas igen, det ska vi väl?

Tycker absolut att vi ska träffas igen. Jag hade så trevligt och tänk … banta med massor av god mat - vi som äter så enformigt med ägg och bacon "enbart" 
Kanske är det lättare med en ny tråd eftersom denna har många inlägg MEN samtidigt så är vi så på g med denna. Bestäm ni - jag hänger på vilket som!
Picknick i Göteborg känns inte helt lockande just nu. Vad säger ni andra göteborgare/västsvenskar? Ska vi släppa den här tråden och skapa en ny för träffar inomhus - gärna före jul?
Restaurang, eller ska vi dra igång någon matlagningsaktivitet à la hos Pussgurkan?
Jag har ju efterlyst en ny tråd och tänkte att det är någon annans tur nu.Vad tänker ni om "MATLAGET Göteborg!". eller annat förslag, hör av er, eller gör en ny tråd, jag hakar gärna på. (som vanligt).
Göteborgsträff - Visst har väl någon startat upp en ny tråd?
Jag hittar den inte, men tror att jag har sett den.
Nån som vill leda mig på rätt spår?
Jag vet inte om jag själv kan eller ska avsluta den här tråden, men den behövs inte längre och är tydligen till besvär för några som bloggar via mobilen.
Kära administrationen, vänligen avsluta denna tråd.
Mvh
Yvonne