Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmedlemmar
Läst 8531 ggr
anki1
2

Anki1 s år 2012

Nu startar jag upp en ny tråd här. Jag önskar alla KIFare god fortsättning på det här året.

Under hösten gick jag ner 4 kg och minskade 5 cm runt midjan. Tyvärr kom 2 av kilona tillbaka under julen. Nya tag. En del beror på maten som jag ju inte helt styrt över( och en hel del godis). Och en del kom sig nog av att jag fått vätska i kroppen Under hösten hamnade jag på SÖS med tryck över bröstkorgen o hjärtklappning andninssvårigheter, rosslande andhämtning och sjukdomskänsla. Mycket högt Blodtryck. Det blev ambulans färd och inläggning för observation . Blev utskriven ett par dar senare med mer blodtrycksmedicin och nitrospray. En  utredening om kranskärlsjukdomsom visade inte på något fel. men jag mår inte riktigt bra. Har svårt att andas.  och det låter som ett "tröskverk" om mig blir lätt andfådd kan inte gå ti vårt köpcentrum utan att behöva stanna flera gånger både dit och hem . Fotleder och fötter svullnar upp så att jag får svårt att få på mig stövlarna. Har kontakta min läkare på VC. så ser det ut just nu för mig. Jag hoppas att jag får någon rätsida över det här.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

[Columba]
2

God fortsättning på året. Synd att det är så jobbigt med svullnad och andningen. Kan det vara någon blodtrycksmedicin som gör det? Endel blodtrycksmediciner har ju som biverkning svullna anklar bl.a. Hoppas de på vårdcentralen tar tag i problemet.  Man tycker ju att det i dagens utvecklade samhälle vore möjligt att få hjälp. Det är säkert svårt att vara positiv hela tiden med dessa besvär. Hoppas du får hjälp att må bättre.

Jag har själv haft samma problem så jag tror mej veta hur det känns. Slutade med två blodtrycksmediciner, började röra mej mer och gick ner några kilo. Hoppas att du med VC hittar något som hjälper dej.

anki1
0

Jag hade 1 blodtrycksmedicin från början. När jag skrevs ut från sjukhuset hade jag 2 till samt höjd dos på den första. Det var för ca 3 månader sedan och strax före jul märkte jag att fotlederna svullnat upp. på så sätt att plötsligt kunde jag knappt dra ihop blixtlåsen på stövelskaften.

Hotlips
0

tror du att det kan vara läkemedelsbiverkan?

LatMask
0

Skumt det där med Blodtryck!

Mitt höga Blodtryck upptäcktes när jag gick till vc och klagade på mina svullna och onda anklar. Då fick jag ett blodtryckssänkande medel som är urindrivande (Normorix). Allt funkar jättebra med den medicinen, men tar jag den inte svullnar anklarna upp igen.

Vilka blodtrycksmediciner ger svullna anklar som biverkning?

anki1
0

Jag har haft högt Blodtryck i 30 år, och började behandling för ca 13 år sedan. men det har aldrig varit riktigt bra förrän nu. med 3 olika medel. Enalapril,seloken amliopidin.De 2 sista fick jag när jag på SÖS.

[Columba]
0

Jag hade Amlopidpin för ett år sedan. Har för mej att den gjorde mina anklar svullna. Eller så var det Diovan Comp. Jag har slutat med båda och har endast Diovan 160 mg och Bisoprolol 2,5 mg kvar. Inga svullna fotleder mer.

LatMask
0

Amlodipin har som vanliga biverkningar svullna fotleder och vätskeansamling i kroppen, enligt FASS.

yvonnel
1

Hoppas att ni alla använder stödstrumpor! Det funkar otroligt bra mot svullna fotleder, förändring för mig på mindre än en vecka. Fast jag har inte särskilt högt Blodtryck och inga mediciner för det heller, kan ju vara skillnad.

anki1
0

Stödstrumpor använder jag inte för närvarande, först vill jag veta vad som är fel, om det är något. Jag brukar ställa mig på tå några gånger om dagen för att få fart på venklaffarna så att de får jobba lite. Och  jag brukaar gå promenader på ca 1 timme varje gång. På senaste tiden har det inte funkat så bra just med det

anki1
0

Undrar hur man får bort vätskeansamlngen, det blir bara mer och mer. vikten ökar. Ska jag be min läkare om att få vätskedrivande? Hon förde det lite på tal när jag var hos henne senast.

anki1
0

Jag har minskat ner på selokendosen, till en halv tablett. för en månad sedan. Jag får inte längre andnöd när jag går till centrum, 200 m i nedförsbacke. Jag har tagit upp promenaderna igen. Går 1 timme i Nacka reservatet varje dag. Det är min träning. Ibland dtar jag med mina gångstavar, men det är lite för jobbigt för mig, så det får bli högst 1 g/vecka. Mn jag blir fortfarande svulen om fotlederna och föttena, det är ibland svårt att få på skorna. Funderar på att skafffa snörskor.

anki1
0

Jag har tagit upppromenadern sedan ca 2 veckor. Det går bra. Jag är ute i "spåret" 1 timme varje gång. Jag går ensam. På sätt och vis är det väl bättre, för då fokuserar man kanske bättre på promenaden och kommer in i en bra rytm och går inte och pratar.

anki1
0

Jag har skaffat mig en stegräknare. och gick igår 10883 steg, och hittills idag 7842 steg. Målet varja dag är 8000 steg. Promenaderna funkar bra. Jag har väl hållit på ca 1 månad nu.

[Columba]
0

Nu blir jag också sugen på en stegräknare!

anki1
0

Jag köpte min på Claes Ohlsson. Den kostade 50 kr. En enkel sak som inte behöver nåon inställning. Köpte 1 till Dotran med i påskpresent. så ska jag utmana henne på stegtävling.

[Columba]
0

Till Claes Ohlsson styr jag kosan imorgon!

[Columba]
0

Nu är stegräknaren köpt. Fick ihop ca 5000 steg idag. Tog också fram gångstavarna som jag inte använt på några år. Nya tag imorgon. Kanske promenerandet blir till en vana nu när jag har "vakten" med mej.

anki1
0

Gårdagens resultat blev:8278 steg.

[Columba]
0

Så duktig du är!

anki1
0

Jag går ut 1 timme på morgonen. förr gick jag med min kompis som har 2 hundar, men hon har flyttat till andra sidan stan (blivit sambo) Vi gick ihop i nästan 6 år så det har jag  ju i ryggen och som underlättar att komma ut. Numer går jag ensam. Jag har nu börjat med 1 promenad till. När jag går till affären tar jag en låång omväg. allt för att få steg. tävlar med mig själv. tävlar gärna med andra med.

anki1
0

Jag har "glömt" att ta amliopidinet några dagar och svullnaden om fötterna har gått ner. vikten går lite neråt med.

anki1
0

Gårdagens resultat: 9057 steg. Jaghar minskat 0,8 kg på den här veckan

[Columba]
0

Dagens resultat 6300 steg. Vilken draiv du har!

anki1
0

Nja, bara morronpromenaden blir runt 5000 steg. Jag går 1 timme. Sen tar jag en lång omväg när jag går till affäeren. då blir det steg. jag jobbar inte. Så jag har möjlighet. Och inga småbarn.

Resultat för idag är: 8969 steg.

anki1
0

Gårdagens resultat 4703 Inte bar.Än så länge idag:5222 steg.

[Columba]
0

Igår 8274 steg! Jag överträffade mej själv. Idag 4250 och mer blir det inte idag.

anki1
0

10984 steg blev det igår. 3 promenader.

[Columba]
0

Imponerande!

anki1
0

Ja, fast det vaar ganska jobbigt sista promenaden. Vi skulle gå och se på en konstig markering som satts ut på dotternas svärfars marker. Det var en markering för flygfotegrafering. igår blev det inte så mycket 4994 steg. Det var kyligt och jag hade besvär med astman. fösökte iaf gå llite. som vanligt blev det mycket gott att äta.

[Columba]
0

Nu när jag har stegräknare vet jag hur mycket man måste gå för att komma upp i 4000 steg! Så nästan 5000 är mycket bra tycker jag. Jag började gå i onsdags och har gått varje dag. idag blev det 3216. Det minsta hittills. J ag har ändå ont i fötterna efter att ha stått mycket på en konstutställning idag. Ska fortsätta gå nu när det lutar mot vår och solen skiner ofta.

anki1
0

Jag var ute på min morronpromenad, och det blev 3308 steg. Nästan hälften av vad jag borde ta (mitt mål är 8000 steg. Fast det var jobbigt idag, och jag var tvungen att pusta ofta. Jag gick samma sträcka som jag brukar. Senare idag ska jag gå ut igen.

anki1
0

Jag har börjat tänka på "beach 2012" hoppas på att inte behöva köpa ny baddräkt Den jag har är inte använd så mycket. Joo isf ska den va i mindre storlek Skrattande

[Columba]
0

Jag har promenerat bara en vecka nu. Jag atäller mitt mål vid i medeltal 5000 steg per dag. Sen när konditionen blir bättre ökar jag på målet. Om jag jämför med förra våren är jag riktigt duktig!

Bra att du påminde om beach 2012 haha! Nu kommer jag inte lätt undan.

anki1
0

Det är bra att ha ett uppsatt mål. vare sig det är 5000 eller 1200 steg. då är det lättare att det blir av. Man kan utmana sig själv.  Jag har ju iofs gått i nästan 6 år. tidvis med stegräknare.

[Columba]
0

Aj, aj! Hade stegräknaren snett fastsatt efter att jag varit till ett provrum. Köpte några klädesplagg. När jag kom hem visade mätaren 172! Borde ha varit runt 3000. Köpte också mitt livs första stödknästrumpor.

anki1
0

gårdagens resultat blev 7016 steg inte så braRynkar på näsan Ska bli bättre idag. Hittils 4476 steg. Jag hade gångstavarna med. men gick längre sträcka. Stegen blir längre med stavar.

[Columba]
0

Igår blev det ingen promenad. hade förmaksflimmer i 2 timmar och deppade av det. Flimmer har jag inte haft sedan julen. Idag ska jag promenera litet, eftersom det är en knapp km till centret. Ska inviga mina stödstrumpor!

anki1
0

Jag vet inte om jag hade förmaksflimmer i höstas, när jag blev inlagd på SÖS. Som jag skrev om när jag startade den här tråden. Jag kom snabbt in under behandling. Tar både seloken o amliopidin som jag inte helt mår bra av. Hjärtat sköter sig o blodtrycket är under kontroll.

Gårdagens resultat blev 9093 steg så jag klarade mitt mål. Skrattande

anki1
0

10031 steg blev gårdagens resultat. Konstigt för jag går samma sträckor hela tiden. Kanske har stegräknaren inte suttit riktigt rätt tidigare.

anki1
0

10097 steg blev det igår.

Det är ett riktigt busväder idag, Mycket snö har kommit. Hade planer på att gå en liten promenad nu, menjag tror jag väntar till framåt dagen. och se om det slutar snöa.

[Columba]
0

Igår blev det 5203 steg. Idag var jag till Tallinn utan räknare( vilket jag ångrar), men jag lovar att idag blev det sannerligen över 10000 steg.

Busväder när jag kom hem och promenerade i förvånansvärt god fart. Jag börjar ju bli riktigt bra på det här!

anki1
0

Gårdagens resultat blev 5510 steg.

Sammanräknat resultat för förra vekan blev 50425 steg.

[Columba]
0

Vad duktig du är anki1!

Igår hann jag inte ut alls. Förresten var fötterna fortfarande ömma efter lördagens strapatser. Idag 5300 steg och det duger åt mej.

KarinJ46
0

Vad duktiga ni är båda två!

Nu har jag följt er "stegduell" och blir sugen att haka på.

För tekniknördar vill jag rekommendera gratisappen "RunKeeper" som i allafall funkar med iPhone, vet inte hur det är med andra mobiltelefoner. Där kan du till och med se på en karta exakt hur du gått och vart varje kilometermarkering är.

*Tar på sig ytterkläderna och ett par bekväma skor för en promenad i solskenet* Cool

anki1
0

Hmm har bara en vanlig klassisk mobil. Men jag har upptäckt att den har stegräknare (walkmate) som jag inte använder, utan kör med en vanlig stegräknare fastsatt i skärpet. råkade nollställa den närjag hade avläst den efter morronrundan. då stod den på 5531 steg. Och nu visar den 4487 steg alltså 9887 steg. jag tävlar även med min dotter.

anki1
0

Jag såg Vetenskapens värld igår och blev förskräckt. Detta med sött och cancer. Jag har länge mistänkt att dagens ohälsa hänger ihop med sötsaker och all frukt som vi anses behöva Med tanke på hur mycket tyngre vi blivit de senaste 30 åren och all typ 2 diabetes. Det måste hänga ihop med "livsfarliga verkets" regler om hur vi ska äta, massor av frukt och grönt och minimalt med fett.

Personligen har jag inte helt kunnat lägga av med kolhydraterna, men försöker hålla dom så lågt jag kan.

Jag brukar följa Vetenskapens värld. Ser det nästan varje vecka,jag tycker det är en intressant programserie.

anki1
0

9891 steg blev det igår. Idag testar jag den inbyggda stegräknaren i min mobil.5210 steg och 5 km haar jag gått. hittils.

anki1
0

Idag har jag slagit personligt rekord!!!! 13834 steg.Tog min vanliga morronpromenad. Och så for jag iväg till Nacka Forum för att göra lite ärenden. Men Nordeas datornät låg helt nere, så jag kunde inte göra några ärenden. For hem Tog med mig lite kontanter för att gå på vårt lokala ICA via en lång omväg som vanligt. Sedan hade Nordea fått ordning påsina datorer så Sedan for vi till ICA MAXi och handlade, svärmor var med. efter att vi kommit hem och fikat följde jag med henne till taxin,och när hon kommit ivag gick jag en sväng i området. För det var en sån fin kväll. Ja så försökte jag vinna över dotran som jag har stegtävling med,men hon ville inte ge sig. så hon vann för idag. Imorron får jag troligtvis sota för det här.

[Columba]
0

Vilken kondition du har.

Själv hann jag med futtiga3000 steg idag.

anki1
0

Jag vet inte om det är kondition, snarare vana (jag har ju promenerat i 6 år på morronen) och envishet. Dessutom behöver jag de här promenaderna för att må bra. Jag har fibro, och jag mår bättre om jag rör på mig. Jag har belönat mig med en ny ögonskugga och ett par nya örhängen. Dom köpte jag på ICA MAXI igår. Idag blev morronrundan kortare, så jag går en längre runda senare.

anki1
0

10370 steg idag. jag ärmer än nöjd med dagens resultat.

[Columba]
0

4422 steg idag. Bättre än igår.

anki1
0

Det är bra Columba. All träning som blir av är bra. Vilken typ man än väljer eller hur mycket.

Jag har gått ner 1 kg nu på den här veckan. Men det är ca 18 kg kvar, innan jag har min målgång. jag har delmål på 5 kg Det har varit motigt de senaste åren med FK-sjukan och sjukhusvistelse med flera ochnya vikthöjande mediciner. Varja gång jag tangerar delmål så händer nåt och jag går upp igen allt och lite till GRRR.

[Columba]
0

Idag blir det ca 4000 steg. Tyvärr är det regn idag så det inspirerar inte.

Jag började promenera med räknaren 4.4. Jag har ca 25 kg till målet. Verkar som om vikten skulle röra på sej nu när jag börjat promenera, för det är det ända som jag ändrat på. Jag minskade på maten i höstas. 5 kg:s etapper har jag också. jag har en optimistisk period nu när det rör sej neråt på vågen.

Tack för inspirationen att skaffa stegmätare!Glad

anki1
0

nej skönt var det inte. men jag brukade gå med en kompis som har hundar. så hon var ju tvungen att gå ut och hon är noga med att hundarna får sin dagliga motion. Och så fick jag en dos oxå.

Det var så lite. Nu när jag går med stegräknare, inspirear det mig till att gå mer. Jag liksom tävlar med mig själv.

anki1
0

Gårdagens resultat: 9873 steg.

Jag har varit på operan och sett La Boheme det var bra och sorgligt.

Nu väntar jag på middag

Änsså länge har det bara blivit 7640 steg, men dagen är inte slut än. Ska gå 8000 steg.

[Columba]
0

Gårdagen 4463 steg och idag 6325. Idag var det solsken nu på eftermiddagen. Känner mej präktig.Oskyldig

anki1
0

Ja verkligen. Du är duktig. Jag ligger nu på 9688 steg, så jag har oxå nått upp till mitt mål och lite till.

anki1
0

Idag är jag trött. Men har ändå varit ute och gått en sväng på morronen. vädret är inge vidare, men jag har bra kläder. Det var en enorm upplevelse med operan. Det var min andra. Men musiken och sången samt den dramatiska framförandet gör att det blir stort. men funderar redan å nästa.

anki1
0

Igår blev resultatet 11452 steg. Sammanlagt för hela veckan.75021 steg. Hittills idag har det blivit 6234 steg. Jag var ute 1 timme som vanligt och gick min vanliga runda. När jag nästan var hemma tittade en blek liten sol fram. Och mitt förmiddagskaffe smakade extra gott.

[Columba]
0

Hua mej vad du orkar och ids. Exemplariskt!

För mej blev det igår 6962 steg och idag 6450.

anki1
0

Jag har stegtävling med min dotter och jag är mycket envis. Där är det  "riktig strid". Jag har utmanat henne. Hon är en riktig godisråtta och smygäter choklad och dricker en del läsk. jag väger 88 kg (jag ska ner till 70 kg innan jag går i mål), hon väger minst 10 kg till.

Du har uppnått ditt dagsmål och mer flera dagar. Så du är väldigt duktig.

anki1
0

Idag när jag gick min runda såg jag "årets första" humla Den surrade runt lite yrvaket vid vägkanten, på jakt efter nån blommasom kunde bjuda å lite gott. Det är ett härligt väder och fåglarna sjnger för fullt. Tycker det verkar som om flera stämmor i fågelkören. fint är det.

Mitt resultat för igår blev 10336 steg. Nästa vecka höjer jag upp ribban lite. till 9000 steg eller kanske 10000 jag får se.

Jag har promenerat i 2 månader nu sedan jag började gå ensam. Stegmätare har jag haft sedan 1 april.

anki1
0

gårdagens resultat blev 9266 steg. Idag när jag kommit hem ifrån affären upptäckte jag att råkat stänga av stegmätarfunktionen imobilen. så jag har tappat ca 3000 steg.(ungefär så mycket blir det dit och hem igen) Rackarns. jag får plussa på dom när jag läser av för i kväll.

Annars går jag varje dag även fast det är regnigt som en hundägare som måste gå ut med hunden.

[Columba]
0

Gårdagens resultat 8526 steg. Idag 5348 steg. Promenerandet har blivit en vanamärker jag. Ju mer jag går, desto lättare blir steget. Snart är jag riktigt lätt på foten:).

anki1
0

Ojojoj, Det var jättebra. Ja, det går lättare och lättare. Och det blir snart en vana. Och man känner sig så lätt till sinnes när man kommer hem igen.

Det är varmt och soligt idag. Jag märkte att jag tagit på mig för mycket kläder idag. jag hade en sommarjacka, som jag satt i ett extra fleecefoder i samt en tunn kofta. Det blev för varmt. När jag kom hem åkte kaffepannan på. Det smakar alltid så gott när jag varit ute och gått.

Mitt resultat för igår blev ung 10000 steg. Idag har jag redan gått 6500 steg. Så jag är snart i mål. Men jag höjer upp mitt dagsmål nästa vecka. Senare ska jag åka till Mörby för att stråla samman med maken så åker vi tillsammans upp till Roslagen, där vi har vårt sommarställe.

anki1
0

Helgen har varit bra. Fint väder. Vi har firat vårt lilla barnbarn som fyllde 4 (stora damen) och firat valborg med god mat och valborgsbrasa, pilkastning och kubbspel. Jag har kunnat gå mina promenader och uppnått 10000 steg varje dag.

anki1
0

Nu väntar en helg på landet. Vi ska hand om vårt lilla barnbarn ikväll, hon ska sova över.

anki1
0

jJg har oat mig med att räkna ut hur många steg jag tagit under de här 2 månadeerna jag gått med stegräknare. Det blev 543108 steg!!!! en halv milljon!! undras hur lång sträcka det kan vara. medel iger på 8903 steg/dag. Jag kommer att avslua sttegräknarprojektet på söndag kommer att gna n hel del tid åt "blomsterterapi" jag kommer ändå att gå en del, men inte på samma sätt som jag gjort de senaste månaderna. jag har gått ner från 89,5 kg till 87,1. men det beror nog mest på att jag under senaste veckan inte tagit mina amliopidintabletter. Jag mår inte så bra på dom, uta nkänner mig väldigt svullen i kroppen. tänker ta ontakt mec VC i nästa vecka för att höra om jag kan sluta eller mnska dosen. jag blir så svullen om fotleder och fötter.

[Columba]
0

#69 skrivetav anki1

Hejsan! Undrade just var du håller hus!Enorma steg du har gått. Om inte annat så är det hälsosamt. Och ner i vikt har du gått. Grattis!

Jag använder fortfarande stegmätaren så länge den håller ihop.Det har blivit ca 5000 i medeltal. 1. maj blev det ca 20.000 steg och då var jag utmattad i två dar!.

God fortsättning!

anki1
0

Stegräknaren jag köpte var ett riktigt "måndagsex" så av en slump upptäckte jag att jag hade en i mn mobil. Ett tag körde jag dom bredvid så att säga. då kunde mobilen visa på runt 5000 steg när jag gått morronrundan,  och stegräknaren visade på kanske 300 så den var väldigt opålitlig. jag har senaste tiden gått efter mobilens stegräknare. men det drar mycket batteri och jag har fått ladda varannan dag. I augusti tar jag upp promenaderna igen. jag känner mig ganska utmattad av det här projektet.

anki1
0

Det var ett tag sedan jag skrev nåt här.  Nu i dagarna firar jag 6 års jubileum här inne. Vi har haft semester och varit på landet i 3 veckor. Vädet har varit hyfsat faktiskt. 1 av dessa veckor hade vi hand om vårt lilla barnbarn o katter o höns. Mycket trevlig vecka. Förra veckan hade jag tid hos min läkare och bad att få antingen sluta med eller åtminstone få minska ner på amliopidinet för jag blir så svullen om fötter o smalben. Jag fick en ny sort istället för dom "mormorix mite" heter dom och jag har blivit av med några kg på bara några dar. Och inte är jag lessen för det snarare tvärtom.  Hihi. 85,1 kg visar vågen på idag. tangerar alltså första delmål sammanlagt har jag gåt tner mer än 5 kg. Hoppas på fortsättnig nedåt. Jag blir så nödig o får springa ofta på huset. Jag tycker att min andnig har blivit bättre oxå inte så pipande och längre .blir inte så andfådd heller när jag gör nåt. "knorrar" inte heller när jag lägger mig på vänster sida. Kanske var det det här jag behövde. Nu provar att vara utan bricanylen, få se ur det funkar.  Ska ta upp promenaderna igen och köpa mig en ny stegräknare.

[Columba]
0

Vilka goda nyheter med medicinen. Hoppas det håller i sej. Hann redan sakna dina kommentarer.

Jag tänker också börja promenera mera systematiskt  i höst.

anki1
0

Ja, jag hoppas på mera viknedgång. jag har börjat snegla lite lätt  på nästa delmål, som är 80 kg.

anki1
0

Jag ligger kvar runt 85 kg. Nu har jag tagit upp morgonpromenaderna igen. jag får inte andnöd i uppförsbackarna längre och ine så andfådd längre. Det har blivit bättre. men kag har fått "läcage, vilket jag tycker är störtjobbigt. det är som en kran som står o droppar. jag testar olika inkontinensskydd, men har inte hittat nåt som jag tycker fungerar. Grejen är att det kmmer precis hela tiden. Antagligen är det mormorixen som är boven. ska prata med didtriktsköterskan få se om det finn nåt mer.

anki1
0

för snart en vecka sdan upptäckte maken att jag hade ett stort rött märke på ryggen, och jag visste att jag haft en fästing just där. Jag har haft ca 8 fästingar på mig i år. för att jag vari t mycket i högt gräs. Har bla plockat smultron med mitt barnbarn. så då blev det bråttom att komma till läkare. Och märket var borrelia, som jag anade. så nu går jag på pencillin och har avverkat halva kuren.

anki1
0

Maken har inte längre nåt jobb att gå till  företaget han jobbade på  har gått konkurs, det är 4e gången på lika många år. Men den här gången är det slutgiltigt. Vet inte om han får något nytt jobb, han är 60 år.han jobbar i grafiska branschen, och de brukar lägga jobben utomlands, där det är billigare. bokbindar branschen är på nedgång folk läser inte längre så mycket böcker eller tidningar längre. Få se hur han kommer att klara att bli "syssellös" lång tid. Förmodligen kommer han att vara här i husvagnen. han har en uppsägningstid till november, under den tiden får han lönegaranti. Efter det får han gå och stämpla.

anki1
0

Sent igår kväll blev det en sjukhusresa igen, på årsdagen av den förra. Jag mådde dåligt och hade hjärtklappning som blev allt värre. så maken skjutsade in mig. Det blev några timmar på akuten. EKG, Blodtryck, och blodprover var bra. Läkare n sa att om det händer igen så kan jag ta extra seloken. vi kom strax före 3 inatt. Jag tog seloken innan jag kröp till sängs och nu känns det bra. De senastte daganr har det kännts jättejobbig med promenaderna och jag har fått stanna och pusta ut emellanåt. Jag håller inte på att oroa mig för hjärtat. Tjänar inget till tycker jag. Även fast jag vet att det finn hjärtsjukdom i min släkt.

anki1
0

Nu avslutar jag den här tråden, och ber saitvärdarna att låsa den. Jag startar en ny tråd