Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: mat-jag-behöver-måltidstips
Läst 2954 ggr
hockeytroll
0

Mättande middag To Go?

Skulle behöva något enkelt och mättande som inte behöver kylning! Ska jobba 12 timmar i sträck utan möjlighet till köksredskap, tallrik kyl etc. Hade tänkt ev äta mandlar men osäker på om det mättar ordentligt plus att det blir en hel del kolhydrater. Äter ett ordentligt mättande mål mat innan jobb. Något tips någon?

hemul
0

Det finns små mjuka kylväskor. Såna där som precis rymmer en 6-pack öl, du vet. En kylklamp till den så kan du äta vad du vill.Flört

hockeytroll
0

tack för svar! Den tanken har slagit mig men för att komplicera till det ännu mer så tänkte jag inta maten på väg till buss/på buss. Funderar på mattermos med äggmjölk men kommer tröttna efter ett par dar.

KarinJ46
0

kokta ägg, små babybel-ostar, tonfisk i olja, makrillburkar, ölkorv

hemul
2

Fast jag vet inte om makrill och ägg blir så poppis på bussen. Ha ha, jag satt på tåg i våras och käkade kall kålpudding, som en macka, höll biten i handen. Jag skämdes jättemycket, för det luktar ju verkligen, men ingen verkade reagera faktiskt. Jag lyckades förresten hålla den kyld i ett och ett halvt dygn. Kylskåp över natten. Jag behövde den inte där jag var som jag hade trott, så då fick den bli matsäck på hemresan istället.

Ary
1

Burkmakrill, gaffel och en tub majonäs och kokta ägg (+ knäcke som är så icke lchf på den tiden) löste en hel sommar då jag jobbade alla timmar som affärerna hade öppet.

Kyckling lår i ugnen är grymt enkel mat som inte behöver bestick, kanske äta efter typ 6 tim, sedan klarar man sig  6 tim. Glad Dock är det kanske lite lågt på fett så att man får tillsätta lite extra.

MimLan
0

Det är inte mycket som behöver kylas. Mat klarar sig långt mer än vad de flesta tycks tro.

Medlem
0

Håller med Mimlan! Det är bara att använda sin smak/luktsinne, inte svårt att upptäcka om maten är dålig eller inte.

Julialex
0

Ost- och skinkmuffins kanske? Tycker att de klarar sig bra i matlåda i rumstemp ett par timmar, iallafall min matlåda idag ;)

http://julialex.blogg.se

sussie
0

Laga massa mat frys i portioner, när du ska jobba tar du fram en låda som sakta får tina till det är dags att äta. Sen är det ju som MimLan säger mat håller mycket längre än vi tycks tro, ägg behöver inte bo i kyl tex.

[fass]
0

Jag brukar ta med: En påse wildchips (torkat vildkött) och en bit brieost. Supergott!

hemul
0

Vad som helst som kan ätas kallt coh enkel funkar väl. Dvs de flesta sorters kött och lådor som håller ihop, typ kålpudding.

Det sussie sa om att ta med fryst mat är bra. Så gjorde jag i somras när jag behövde utflyktsmat ofta. Hade ett gäng stekta fläskkarréskivor i frysen och stoppade ner dem i mitten av packningen, i en tröja eller nåt för isolering. Var fortafarande kalla många timmar senare.

totten
0

Köp en Froozypack håller maten kall länge!

hockeytroll
0

Tack för alla tips! Ska ta med fryst mat och gaffla i mig tänkte jag. För dagen har jag gjort frökex och steker några ägg med mycket smör och lägger i låda.

Tänkte häromdagen att en sån där Froozypack borde inhandlas…mycket smart uppfinning!