Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 1673 ggr
[RipleyKatten]
2

Fakir-soppor.

Ja.

Ni alla vet antagligen vad Fakir är vid det här laget.

Och långt innan ni visste vad Fakir var, visste ni antagligen vad soppor var.

Nu är det dags att slå ihop dessa koncept och resultatet ska vara, inte nödvändigtvis snabbt, men i alla fall gott.

Så eran fantasi, era kunskaper, och allmäna smak är av intresse nu.

Inga mejerier tillåtna :)

Fast kanske en och annan piggelin om sommaren kommer med fint väder. Fast då går jag ganska säker ändå, för vi i Västra Götaland har fint väder i genomsnitt en dag per år.

sarwen
0

Min snabbaste fakirsoppa är att mixa i ägg i het kycklingbuljong och krydda på med lite curry. Jag brukar slänga i en klick smör (och lite grädde, men då är det ju inte fakir längre …) och ibland har jag i lite spenat eller broccoli också …

Ödlan
0

Stek kyckling och bacon med chili och vitlök. Krydda efter tycke och smak. Häll på kokosmjölk. Klart Glad

[RipleyKatten]
0

Syftar du på chilipulver då?

[Petronella Pip]
0

Kokosmjölk är nog inte fakir väl?

Inte vitlök heller, är det inte ENBART protein och fett? Noll kolhydrater.

Ödlan
0

Färsk chili hade jag.

Vet inte om kokosmjölk kan räknas som fakir…kanske kan man ta nån buljong, men säkert inte lika gott Flört

Vitlökspulver och chilipulver innehåller kanske färre kolhydrater.

Ödlan
0

Tror jag ätit nån soppa med köttfärs i nån gång. Så om man steker köttfärs, häller på buljong och serverar med en klick kryddsmör. Kan det funka tro?

[RipleyKatten]
0

Finns det något tillåtet att försöka trolla bort kokossmaken? Använder vissa fonder som är relativt okej känner jag då man inte använder litervis.