Brist på matintresse
Hej
Jag har kommit igån med lchf nu på riktigt eller vad man kan säga. Men jag märker mer och mer att jag tappar matintresset…. Det blir en ostbit här o där, ett ägg till frukost eller en konserv med makrill i tomatsås. Jag äter kanske max 100 gr kött till middagen och med det lite grönsaker och beasås eller en stor klick creme fraich.
Är det tillräckligt? Jag har ju liksom att ta av så egentligen borde det ju inte vara någon större fara eller?
Tacksam för svar
// Annica Alienus
För att veta om du får i dig tillräckligt med näringsämnen kan du registrera det du äter på t ex Dumbbell.se. Är du nöjd och mår bra så är det väl ingen fara. Men bara för att vara på den säkra sidan.

Låter som att du tappat aptiten.. det är ett rätt vanligt förekommande omställningsbesvär?
Sen så.. i början kunde jag helt enkelt glömma av att äta.. man var ju alldrig varken sugen eller hungrig som man brukade vara.
Så småningom kom jag in i bättre matrutiner.. och egentligen handlar det om planering och förberedelser.
Dvs när man väl börjar känna en lite antydan till hunger så gäller det att veta att det finns grejer hemma som fungerar att göra den mat som man behöver.
Och mycket riktigt.. när väl maten står på bordet så brukar även hungern infinna sig.
Fördelen tycker jag är att man blir aldrig sådär åpen som var förut utan det funkar hur bra som helst att laga till en väl avvägd måltid.
Men man behöver ha en bra framförhållning/planering!
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Ville bara säga att även om du tycker att "du har att ta av" så ska du inte svälta kroppen. Själv använde jag "Min Mat" för att kolla att jag fick i mig det som behövs.