Lchf tips
Jag tycker det skulle vara roligt med en tråd där vi har våra egna eller mindre kända tips på lchf, vad man kan göra för att stå emot sötsuget, bryta platåer, egna recept, lchf-produkter eller andra saker man har upptäckt fungerar bra så man testa sig fram vad som fungerar bäst för en själv.
Själv har jag börjat med Magic bullet coffee. Kaffe som man mixar med smör (25g) och kokosfett (2msk). Det smakar som äggmjölk men utan proteinet från ägget. Jättebra för dem som äter tillräckligt med protein men vill öka på med fettet.
Jag dricker två-tre såna koppar under morgonen/eftermiddagen och på kvällen blir det en rejäl middag, och det funkar jättebra för mig. Känns verkligen som om att jag äntligen har hittat mitt lchf 
Jag har tips och recept i min blogg http://zondell.bloggspace.se/r34411/Viktminskning-och-LCHF/ Och det är nog fler som har!
Bra tråd! Tips behövs alltid.
Jag började förra året ungefär samma tid som nu och gick ner ca 10 kg. Sen har jag tyvärr fallit tillbaka under hösten och gått upp 5 kg och fått tillbaka alla magproblem som gjorde att jag testade LCHF förra året.
Har också läst om Magic bullet coffe och testat det, helt ok. Då jag inte äter mer än 2 mål om dagen, ett större mitt på dan och ett mindre på kvällen passar en sån kopp bra på em.
Jag kör också med periodisk fasta då jag inte kan äta förrän mitt på dagen. Började äta så förra året innan jag läst om periodisk fasta och märkte att vikten gick ner snabbare då. Sen hittade jag info om detta och det är tydligen nåt som hjälper många att kicka igång viktminskningen.
Har nu tagit bort alla kolisar i 2-3 dagar och mår redan bättre igen.
Tips om hur man inte faller tillbaka igen mottages tacksamt! 
Lidls Brie-ost Creme Argenta som man kan mikra bitar av i 1½ minut så det blir spröda ostbollar. Toppen när man vill ha litet snacks på kvällen.
Det var här på KiF jag lärde mig det.
mikra Argenta hmm låter smaskens!
Ska prövas 
#3 Åh det låter gott, attans att jag inte har någon micro. Har testat att smälta ost i ugn till ostchips men dem blir alldeles för knapriga tycker jag. Att smälta i micron blir så mycket godare än i ugn.
Men om du inte vill ha dem så knapriga är det ju bara att ta ut dem tidigare?
gurkskivor med lite salami, ostkub eller räkor/majonäs
Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃