Bröd är bevisligen farligt och bör undvikas.
Jag fann 13 mycket intressanta fakta om bröd som kan vara en god idé att skriva ner och ta fram nästa gång någon bröd-ätare försöker tvinga på dig en macka:
- Drygt 98 procent av alla dömda lagförbrytare är brödanvändare.
- Exakt HÄLFTEN av alla barn som växer upp i bröd-konsumerande hushåll får under genomsnitt på standardiserade intelligenstest.
- På 1700-talet, när i princip allt bröd producerades i hemmet, var medellivslängden under 50 år; spädbarnsdödligheten var oacceptabelt hög; många kvinnor dog i samband med förlossning; och sjukdomar som tyfoid, gula febern och influensa svepte över hela nationer.
- Mer än 90 procent av våldsbrotten begås inom 24 timmar efter att ha ätit bröd.
- Bröd har visat sig vara beroendeframkallande. Försökspersoner som har blivit nekade bröd och endast fått vatten har bönat om bröd efter så lite som två dagar.
- Bröd är ofta en "inkörsport", som leder användaren till "tyngre" matprodukter såsom smör, marmelad, jordnötssmör, och till och med kallskuret!
- Bröd har visat sig absorbera vatten. Eftersom människokroppen betår av mer än 90 procent vatten, kan det innebära att brödätande kan leda till att din kropp tas över av denna absorberande matprodukt, och gör dig till en mosig, geggig bröd-puddingsperson.
- Spädbarn kan sätta bröd i halsen.
- Bröd bakas i temperaturer så höga som 200°C! Sådan hetta kan döda en vuxen person på mindre än en minut.
- De flesta svenska bröd-ätare är totalt oförmögna att skilja på genuin vetenskaplig fakta och värdelös statistiskt dravel.
- Närmare 100% av alla pedofiler är brödätare, och desamma gäller för kvinnomisshandlare.
- De flesta alkoholister är bröd-ätare, även de flesta narkotikamissbrukare.
- Den person du avskyr mest är med stor sannolikhet en bröd-ätare.
Slutledning: ÄT INTE BRÖD!
(PS 1: Denna lista är ursprungligen skriven på engelska av Jmmy Moore, och jag tyckte den var så kul så jag tog mig friheten att översätta den och dela med mig ;) här är länken till hans inlägg!)
(PS 2: jag äggmjölks-snortade över skrivbordet av garv när jag läste punkt 2! Även punkt 7 är underbar. 10an är svidande sann. Vilken är din favvo?)
*asgarv* Vet inte om allt är sant, men kul var det! 
Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

Jaa.. dessa faktaargument måste ju få brödkonsumtionen att falla drastiskt! 
Det fattades ett kraftigt argument som slår spiken i kistan för alla bagerier;
Alla tidigare generationer som har ätit bröd.. dom dog!!!
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
Man kan bevisa allt med statistik!
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna

tihi.. 13 skäl att inte äta bröd alltså… tur att vi är "smartare" än andra..

#1 typ alla (utom vi) äter ju bröd så visst är det sant ;) frågan är bara hur relevant, hehe.
#2 HAHAHAHA den var riktigt bra :P skulle vilja lägga till den som bonus…

*LOL*

"Spädbarn kan sätta bröd i halsen."
Jag höll på att stryka med av en bit kavring när jag var 1 år.
Eller jag menar 
Hahahaha! Jag fattade inte 2an först men en kompis förklarade ^^ (jag har ju varit brödtokig, så det är ju stor risk att jag ligger under genomsnittet, hehe)

#7 se, ÄNNU ett bevis på att bröd bör undvikas!
själv var jag nere i ett djupt brödberoende som resulterade i mycket pengar som spenderades på dyra bagerier, och åtskilliga bak-timmar som kunde spenderats på nåt vettigare ;)
Det är kul att baka, och bröd luktar gott!

#10 jo man kan ju alltid titta och sniffa på brödet när man är klar :)
Samma sak kan bevisas angående tex diväteoxid… Och Systembolaget har en fin anti-reklam med "si-och-så många av alla som drunknar har alkohol i blodet". Jag kan garantera att 100% av alla som drunknar har vätska i lungorna. Hemskt men sant. Statistik är en underbar leksak, så länge man kommer ihåg att det är en leksak.
#10 o 11
Förut skrev vi ju i en tråd om vad man kan ha mjöl och bröd och sånt till, efter att man slutat äta det.
Sniffa på är en grej.
Låta torka och slå dummisar i huvvet med åxå..
m m

#13 Vilket - som Pratchett-läsare - osökt får en att tänka på "dwarf bread" dess användning och grad av ätlighet. Man klarar sig i veckor på det - det blir inte mera ätligt för det.
Kanske Jennix som Pratchett-med-läsare kan komma på någon snärtig beskrivning?
Fabricati diem, pvnc!
Bröd bakas i temperaturer så höga som 200°C! Sådan hetta kan döda en vuxen person på mindre än en minut.
Ha ha ha!!! Det var roligt :D
Det brödet knackas ju fram på ett städ så det är ju i alla fall järnrikt…

Angående statistik.. 1/3 av alla inblandade i trafikolyckor har alkohol i blodet.. vad bevisar det??
Jo om fler hade drukit när dom körde bil så skulle ju olyckorna minska enligt statistiken!
Med andra ord så är det alla nyktra som kör bil som är problemet.. vad gör regeringen åt detta??
Jamenar att man krockar o kör av vägen när man e full eju inget o göra åt.. men att alla dessa som är nyktra gör dett i sådan omfattning borde genast åtgärdas.. alkolås på alla bilar.. för lite alkhol i utandninsluften ingen bilstart!
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

#17 Lol!

"Det finns tre slags lögner:
lögn, förbannad lögn och statistik."
Mark Twain
Putt putt