Skåningar titta hit
Ja även andra får läsa och är så hjärtligt välkomna……
Vi har ju bestämt att vi ska träffas och när jag tittade i min kalender idag insåg jag att det är ju nu på söndag. Den 1 juli som vi bestämt…..
Då det verkar vara lite tveksamheter var och tidsmässigt när så bestämmer jag nu en tid och plats så de som vill komma, de kommer helt enkelt. Vill Ni ändra på tiden och platsen så kan vi säkert fixa men bättre vi sätter en tid så alla vet…..
Plats: Malmö Pildamsparken och då träffas vi i TALLRIKEN som ligger mitt i parken. Frågar Ni så kan Ni säkerligen få hjälp att hitta dit av snälla malmöbor. Vi träffas mitt i tallriken en stor rund gräsmatta….
Vi stannar där så de som kanske vill ansluta senare vet att vi sitter mitt på gräset där.
Tid: KL:1230
Mat: Alla medtager sin egna picnic korg
Väder: Ja förhoppningsvis strålande :)
Så alla är hjärtligt välkomna. Skriv gärna igen om Ni tänker komma, för tråden Skåne verkar som det var många som ville träffas…..
Ser FRAM emot söndagen. Då kommer Kia med familj :)
Kram Kia
OK, jag försöker att komma, inte så säker på hur jag skall hitta, men det ordnar sig säkert. Hoppas vi blir några i alla fall. Och att det inte regnar.
Jag vill komma men hittar inte dit.
Wow, men det kanske till och med JAG kan ta mig till! :D Pildammsparken, Tallriken. :) Dagen efter syrrans 30-års kalas.
Usch, det är ett planerat avsteg men jag ser inte fram emot dagen efter. :( Jag VET hur min mage kommer att må…
Kanske ska jag faktiskt låta bli avsteget…eller åtminstone hålla tillbaka en hel del.

Jag kommer inte, men jag vet var Pildammsparken ligger, har bott i Malmö. Men gå in på www.hitta.se så ser ni var det ligger.
Jag har fått en länk förut med vägbeskrivning men den hjälper mig inte alls eftersom jag inte vet vad gatorna heter.
Nä, jag får nog hålla mig hemma tyvärr. Att snurra runt i Malmö utan att veta vart jag ska lockar mig inte.
Mona-Stina, jag fick en bra beskrivning från min dotter. Kör in i Malmö från motorvägen och när motovägen tar slut så tar du till höger mot Drottninggatan. Kör framåt på den så länge att du har biblioteket till höger och i korsnignen innan bibblan tar man till vänster. Kör på den gatan och kommer direkt på Pildamsparken. Där skall finnas bra med parkeringar. Allt enligt min dotter. Hoppas jag hittar. Biblioteket känner jag till. Det är skyltat i Malmö så jag tror jag försöker hitta.
Hoppas att ni får det trevlig och skriver sedan hur ni hade det!
Jag håller tummarna för att ni ska få fint väder
Jag kommer även om det är vår ettåriga bröllopsdag då. Jag hoppas att det är ok med frun att jag sticker på en liten utflykt då men det får hon ta.
Jag ska se till att jag inte har med mig någon syrén heller.
Och "fru Skadlig" kommer också :P
Trist att det är så långt bort… det vore kul att se Herr och fru Skadlig fira 1-årig bröllopsdag utan syren med en massa LCHF:are…
Numer pensionär i Nynäshamn
*skratt* Det tog ett tag innan jag fattade att Amiechan o Skadlig var gifta. För så är det väl? *fniss*
Och ingen syren, det låter bra. Jag ska försöka att komma utan syren också. Fast med syre. För det finns väl syre i Malmö? :D
Eller ja, annars hade jag väl inte överlevt natten…för jag är ju i Malmö nu! :)
Du gissar rätt zeretki… så är det… Skadlig trodde han skulle kunna gömma sig här på forumet, men frun hittade honom i första inlägget…
Heh, om han kallar sig Skadlig (som sin blogg) och börjar sin karriär med att skriva i Pratchett-tråden var det ju inte direkt svårt att räkna ut :P
Hey! Kan inte alla ha namnskyltar med sin avatarbild och sitt nick på? Så vi kan "känna igen" varann!
Amiechan: det är en bra idé. Jag har ju träffat KIF-are på två hälsodagar och det är inte lätt att få ihop den bild man har och personen i verkligheten.
I förrgår fick jag se ett "gult monster" (Pasi) i verkligheten och det var ett mycket stort nöje för mig. Han är inte fullt så elak i verkligheten som han ser ut på bilden!
Det gröna monstret hade gärna kommit på sparken men jag är rädd att snön tar slut nedanför Gävle och då blir det så jobbigt!
Ha det så kul och glöm inte kameran så vi andra får se hur kul ni hade!
SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se
Näe Skadlig - gråa katten är redan upptagen

Vi ber om SOOOOOLSKEN idag oc på söndag! :D
Åh vad spännande detta ska bli. Solen lyser :)
Nyfiken i en strut vill så klart att ni berättar…

Hoppas ni får en riktig, riktig toppendag!
Kanske bara kanske undrar Ni vad som hände dagen då vi skulle träffas nere i skåne *skratt* eller vad säger du Ameichan ska vi berätta…… :)
Det blev en strålande solskens dag i Pildammsparken och tro mig att jag önskar jag hade haft ameichans fina hatt på huvudet då jag ser ut som ett stoppljus nu i ansiktet efter att ha bränt mig av solen…..
Uppslutet, tja det blev jag , en kompis till mig och min dotter och Ameichan och hennes man…. Vart alla Ni andra tog vägen som skulle komma det vet jag inte.
Men vi hade rätt mysigt där på gräset , i solen ändå *skratt*…..Om inte annat fick jag vara med och fira Ameichans ettåriga bröllopsdag och det är inte så illa det :)… Trevligt med ett ansikte som blev levande .
Kanske vid annat tillfälle vill Ni andra komma också när det blir ja det har jag ingen aning om kanske en dag i snar framtid….vem vet :)
Oj…var det så svårt att hitta dit?
Nej det tror jag knappast….Intresset kanske inte var lika stort som vi hade hoppats att träffas live i skåne. SÅ blir det ju ibland :)
Kia, jag skulle kommit men fick ett besök av en vän den förmiddagen och hon behövde prata av sig. Jag kunde inte säga till henne att jag hade inte tid. Jag tycker det var jättesynd att inte kunna träffas.
Ni hade tur med vädret i alla fall.
Jag har sett Kia IRL och det har inte ni! Pilutta er! Hon är mycket sötare än på tv!
Jag hade räknat med att komma, trots 30-års kalas o förkylning men det hanns helt enkelt inte med. Jag är RÄTT så irriterad över det för jag VILLE verkligen se er! :D
Vad förvirrande att du var i Malmö Zeretki! Jag hade placerat dig strax norr om Göteborg på min mentala karta…
*förvirrad Amiechan*
Ja, jag var ju bara i Malmö för kalaset. MIn syrra bor där. ;) Därför hade det varit SÅÅÅ kul att träffa er, när jag inte är där så ofta. :( Men städningen tog all tid, packning osv. Jag sov 3 timmar mellan lördag o söndag… Plus förkylning.
Jaha! Då behöver jag inte redigera min inre bild då ;-)
Hoppas du fått sova sen dess iaf! :D
… jag har träffat DaMum, Beerta, Kia34, Amiechan och Pasi på små privata träffar, plus alla dem som varit på de båda hälsodagarna jag varit på, plus Alinec som jag jobbat med
Jag börjar tappa räkningen på alla… så jag hoppas att jag inte glömt någon…det finns ju några i min familj som är medlemmar här också … inte minst sonen…
Jag har träffat din namne Margareta, odezza. Det var verkligen trevligt. Hade så gärna varit i Malmö och träffat fler.