Veda funderar
På kurs. Lite för mycket kikärtsröra igår. var nära att köpa biggaråer på torget. Men jag avstod. Bra frukost. Aningen mycket sallad till lunch. Tog en skiva vattenmelon och ett plommon på fikat. Och flera crocs. Nåja, inget godis eller kanelbullar i alla fall.

Jaa.. hur ofta är man på kurs?
De gånger jag varit på konferens får man vara glad om man får en ostfralla.. det är bara att käka och vara glad för att man inte är diabetiker!
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
forts. Undrar just hur det kommer att påverka vikten? Hittills har det gått ganska bra. Ska man ta med vågen på semestern kanske?
Jag var iväg på en möhippehelg med absolut noll lchf, och gick upp ett par kilon av maten men även stressen. Det tog fyra fem dagar, sen var det borta igen.
Ät gott på semestern, oroa dig inte för maten! Det kommer nog bara göra semestern outhärdlig. Sen fortsätter man som vanligt igen när man kommer hem 
Sist jag var på utbildning på jobbet och det frågades om någon hade problem med bröd sa jag helt frankt att jag gärna tar pålägg utan bröd, jag fick en låda med ett par skivor ost ett par skivor skinka och lite grönt! De andra frågade lite men var enbart positiva då jag berättade lite om mina hälsovinster och att jag faktiskt hållit på i snart sju år.
Jag är inte orolig. Har ätit lite mer kolhydrater än vanligt. Men har valt det medvetet. sitter just nu på tåget och knaprar i mig för många cashewnötter. Ska faktiskt bli intressant att väga mig i morgon.
Upp ett kilo över midsommar. Hade just gått ner det+ett till. Men, eftersom jag åt mat ute igår så slank det faktiskt ner 4 st friterade potatisklyftor (men jag avstod från 20-30 till) och två tunna skivor vattenmelon. Syntes genast på vågen i morse.
Men det lustigaste var att jag drömde att jag åt en hel näve små likörägg. Och när jag insåg att jag smaskade på godis så skyllde jag på potatisen. Vaknade strax därefter och andades ut. Jag hade inte stoppat i mig godis utan att tänka på vad jag gjorde.
Fuskat idag: Druckit bärsmothie utan nåt annat än frukt och bär. Men jag tycker det är okej en gång.
Man måste få leva med
Jag kommer aldrig någonsin avstå sommarens jordgubbar t ex, men kan låta bli mjölk och strösocker. Jag kommer även äta en färsk röd mango ibland, bara för att det är så otroligt gott.
Jag är helnöjd om jag kan låta bli glassen, chokladen och allt annat godis + få bort de flesta kolhydrater från den vardagliga kosten.
Kvällen innan julafton, när allt julstök är klart, brukar vi som tradition ta en skinkmacka och ett glas julmust.
Jag bestämde mig, för flera veckor sedan att det skulle jag göra i år också. Känner att det är bra att kunna göra såna val ibland. Bara det inte blir för ofta. (Musten smakade för sött men mackan var god)