Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettövrigt
Läst 3179 ggr
ManU77
0

Restaurang som serverar LCHF-mat?

Hej på er!

Är det någon som vet om det finns någon restaurang (eller annat matställe) som serverar LCHF-mat i Norrköping?

God Jul Alla!

Sindri
0

Jag beställer kött/fisk/fågel + smör och sallad/grönsaker när jag äter ute. På bättre ställen kan man fråga om det är grädde i såserna och om de är utan mjöl, annars blir det smör. Det funkar bra för mig, då kan man gå på alla sorts restauranger förutom uttalade pizza/pasta/vegetariska ställen.

nyborjare08
0

Jag jobbar iNorrköping men bor visserligen inte där. Jag känner inte till någon restaurang som har särskild LCHF-kost. Men det funkar säkert bra på bättre ställen om du gör som Sindri beskriver.

patriknn1
0

För en enkel, snabb måltid, slink in på en kebabrestaurang och bestll en kebab-sallad.

Sindri
0

Ja, bra tips -om det finns en bra kebabrest. är det toppen! I Berlin beställde jag kebeb utan bröd och fick massor av god sallad till istället.

MimLan
0

Nja kebab är en processad produkt som brukar innehålla en hel del stärkelse bland annat.

Då skulle jag hellre ta en hamburgare utan bröd om jag behöver något snabbt.

[AntoniautanX]
0

De flesta restauranger serverar grönsaker isf pasta/ris/potatis om du frågar om det. Brukar inte vara några problem där.

På de "bättre" restaurangerna steks allt i smör, eftersom smör förhöjer och förbättrar smaken enligt kockarna. Men det kostar därefter. Alltså inget för dagens rätt -79 kr.

Om du vill bestämma själv, så är buffé det bästa. Där plockar du det du vill ha. Det finns dagens för under hundra, men då får du stå ut med kassodlad lax, danskt kött och margarinstekt.

ManU77
0

Ok, tack för alla tips. Vart ska jag gå för att få schysst mat till rimligt pris? Buffé låter ju jättebra, men jag vet inte vilka ställen som har det.

[AntoniautanX]
0

Kolla tidningen, eller hör med arbets/pluggar-kompisarna. De som har ätit ute ett par veckor brukar ha bra koll på vilka ställen som är ok. Det är alltid en vågskål mellan kvalitet kontra pris. Och just inom restaurangbranchen är det ett vågspel. Gå helst och prata med kocken(om det finns någon) och få en känsla av stämningen i köket. Du får lätt uppfattningen av kvalitén genom att göra detta.

ManU77
0

Well… jag bor inte ens i närheten av Norrköping. Jag ska dit på besök i februari.

Sindri
0

#5 skrivet av MimLan

Oäääh! Jag trodde det var rent kött på ett spett bara….. Tur man lär sig, och det var bara en gång.

Luccy
0

Jag brukar uppsöka pizzerian och beställa pizza utan pizzadeg. Då får jag allt det goda dom toppar med i en aluminiumform, brukar få extra mkt och sedan gratinerar dom det i ugnen som om det varit en pizza. Har dom Creme Fraiche dressing m vitlök så äter jag gärna det till. Tungan ute

nyborjare08
0

O'leary's på Drottninggatan har en bra grillmeny. Tror att du kan bestölla kryddsmör eller bearnaise och grönsaker till. Skulle tro att det funkar liknande på Harry's och på Bishops arms också.

[AntoniautanX]
0

2012-12-22 18:30 #9 skrivet av ManU77  , Om du bara ska dit över dagen, så ta med en matlåda.