Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettövrigt
Läst 6561 ggr
Medlem
1

Köpa en ny dammsugare

Min dammsugare slutade funka igår och nu är jag i stort behov av att köpa en ny.

Vad har ni för dammsugare och varför tycker ni att just den ni har är bra/bäst?

lkmf
1

Jag har en voltage. köpte den för att den var billig

Livet är som en chockladask men vet aldrig vad man får/ Forest Gump

Medlem
1

Ok. Billig betyder inte alltid dålig.

Fler?

JMW
0

Jag kan nog inte hjälpa dig då jag har en gammal, stor och tung Electrolux som är helt suverän.

Däremot kan du gå in på www.testfakta.se och söka på "dammsugare" i sökrutan.  Finns tester där. Jag kan inte kopiera in sidan för det funkar inte med min webläsare.

Gia91an
0

Jag köpte min på ICA… typ 399 spänn, liten och kompakt. Och definitivt bästa jag haft… Röd eller silvrig. Den heter Waves!

dufva
0

Jag tror min philips har nån genetisk defekt av nåt slag

Den välter i kurvorna rätt ofta vilket är irriterande Skrikandes

Suger bra gör den dock Glad

Sindri
0

#3 skrivet av JMW

Det där var en riktigt bra sajt - tänk att jag inte sett den förut.

Jag använder mest Prisjakt, men de där två kompletterar ju varandra jättebra.

Sedan kan man hitta billigare priser än på Prisjakt, alla priser och X-priser finns inte alltid inlagda.

starhawk
0

Jag har en Roomba, den är bäst för det är bara att trycka på knappen "Clean" sen sköter den sig själv medans jag gär nåt roligare!

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

yvonnel
0

Jag har läst mig igenom beskrivningar på dessa Roomba men inte fattat att dom funkar vidare bra om man har mattor på golven. Bra om du rättar mig där.

rapu
12

Jag har en Hyla. Den suger in damm och luft in under vattnet i dammsugarens vattenbehållare. Sen blåser luften ut på ovansidan sidan befriad från damm. Helt suverän, ingen äcklig "nu är här dammsuget"-lukt efter städningen. Dessutom kan man rengöra enbart rumsluften med Hylan. Man tar bort slangen och låter dammsugaren gå samtidigt som man dammar hyllor, bord, gardiner och till sist har man dammfri luft i rummet. Jag testade i en solstråle full med damm i våras och till sist fanns inget dansande damm kvar i solstrålen.

Den säljs enbart via hemförsäljning och är rätt dyr, men jag ångrar mej inte.

Det finns också andra märken med samma princip. Dom är billigare.

yvonnel
0

Måste ju vara en fantastisk maskin spec. för allergiker.

Medlem
0

Hyla är skitdyrt och jag har inte råd med den.

Men imorgon måste jag köpa en dammsugare. Dammråttorna har redan samlats under sängar och soffor :-D

starhawk
0

#8: Mattor är som regel inga problem den trasslar gärna till fransarna men att den skulle vika mattan dubbel händer nästan aldrig, som regel rullar den bara över mattkanten utan att ens sakta in. Det som man får passa sig för är elsladdar, den vill gärna trassla in sig i dom och kan därmed dra ner saker. Det löser man lätt genom att tillfälligt hänga upp sladdarna i möbler innan man släpper lös den

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

Medlem
1

Tack alla för era svar!

Jag kollade tyska och svenska sidor om vilka dammsugare som fick best i test. Det roliga är att tyska sidor har utsett tyska märke medan det blivit svenska i de svenska sidorna Skrattande

I alla fall det blev en Electrolux för cirka 700 kr. Ska testa den i 14 dagar och om jag inte blir nöjd byter jag den mot en annan.