Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: allt-om-lågkolhydratkost
Läst 2180 ggr
LatMask
7

LCHF:are tar sig fram var som helst...

Hittade en underbar kommentar av signaturen Zenbra inne hos Kostdoktorn. Kommentaren gällde en bild tagen inne i en livsmedelsbutik - en hylla full med flytande margarin stod framför smörhyllan:

"De måste bara sätta margarin lätt tillgängligt för de kunder som använder det orkar inte gå längre sträckor. Vi som använder smör kan ta oss fram i vilken snårskog som helst."

Tror att Zenbra har en poäng där…

MissInAction
0

Haha! Underbart Cool
Tycker den där bilden var lite komisk. "Vi måste ställa margarinerna framför smöret så att de ser att de fortfarande existerar Guld i mun" Skrattande

Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

LatMask
0

Ungefär så där ser det ut i min affär också, störtskyltning (tror jag det heter) av alla sorters smörolja och Lätta - och folk tränger sig förbi och plockar åt sig smöret.

MissInAction
1

Du menar stör-skyltning? Skrattande

Kluring om Ryssland

[RipleyKatten]
1

Här i Coop/konsum i Färgelanda var fullfet majonäs slut brevid ett berg av lättmajo.

MissInAction
0

Fasen nu blev jag sugen på ägg och majonnäs Skrattande

Kluring om Ryssland

yvonnel
0

Samma ser man ju på helghandlingen när det gäller grädde, dom där 36% från flera tillverkare står kvar i hyllorna och den normala 40% är slut.

Ofta säljer man med "kort datum" dessa produkter och dem som är lättfruktyoghurt till ½ priset.

Egentligen är det fantastiskt detta att produkter kan kallas lätt- när det är fruktsocker däri.

Zenbra
0

Tack LatMask. :)

Såg detta inte förrän nu.

yvonnel

Så ser det ut nu i jul. Skulle in på Kvantum och ha tag i bl.a en liters grädde. Fanns bara en kvar och den tog jag direkt. Massor fanns det däremot av den inplastade grädden som håller sig i två månader och innehåller bara 36%.

yvonnel
1

Beträffande grädden, i min Kvantum har jag aldrig sett 1-liters, det tycker jag är märkligt, inte ens nu till julgodis-tiden, man kan ju tycka att dom skulle vilja hantera lite mindre antal förpackningar. Har kollat priserna också, det är billigare att köpa 3 dl förpackningar än ½ liters per liter.

Aniara4
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här känner jag att jag vill dela med mig av två bilder, tagna vid samma tillfälle i vår matbutik.

Bild 1:

Aniara4
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Bild 2, strax intill:

KarinJ46
3

#10 Får man kalla Milda för mejeriprodukt? Borde det inte stå Mejerisubstitut?

JohanKarl
2

#10-11 enligt SLV är det säkert helt OK. Det är ju de som bestämmer reglerna. Lite som hur större syskon hade tolkningsföreträde när man spelade 'Monopol'.

Zenbra
0

#8 yvonnel

Där jag hanlar är butikschfen positiv till LCHF eller i varje fall low carb.

Han frågade sist om det var något mer jag saknade i butiken. Då hade han visat att han fått hem LowCarb bröd choklad o glass. Jag sa att inget av delarna var nyttigt för de som åt LCHF för där var för mycket kolisar i dem ändå men att det var toppen att han skaffat hem dem till de som äter lite liberalare.

Jag sa att det enda jag numera köpte på hälsokost och inte på Kvantum var kokosfettet. Han skulle se till att han fick hem det också.

Får väl se nästa gång om de fått in det.

Grädden har de haft i ett år nu cirka.

Sindri
0

Min Coop tar hem ekologisk grädde i 1-litersförpackning, bra mycket billigare än 3dl. 38 kr/lit tror jag.

Ibland köper jag Hjordnära på ½liter (ca 41kr/lit) fast det är dyrare, bara för att stödja dem.

konichiwa
0

# bra tips! jag ska kolla på min Coop idag om de har enliters ekogrädde. Jag vill göra smör och vill gärna ha eko.